تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819616434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر فرنگ/ سازوکار بین المللی سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شهر فرنگ/ سازوکار بین المللی سینمای ایران


یک بازیگر سینما گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر فرصتی برای تبادل تجربیات سینمای ایران با سینمای جهان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیرضا شجاع نوری با حضور در برنامه شهر فرنگ در پاسخ به این سئوال که چرا بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در فاصله کوتاهی از جشنواره اصلی برگزار می شود، گفت: در حقیقت میخواستیم این رویداد از جشنواره اصلی فاصله نداشته باشد. چون این جشنواره قرار است جهانی باشد، باید هر چه زودتر قبل از این که فیلم ها در جشنواره های دیگر و در سایر نقاط جهان اکران بشوند، نمایش داده شوند. اردیبهشت ماه برای این کار انتخاب شده است و به نظر من زمان خوبی برای برگزاری این جشنواره است.
شجاع نوری

بازیگر فیلم سینمایی «روز واقعه» افزود: جشنواره مأموریت اصلی اش این است که زمینه را فراهم کند برای تبادل دانش و تجربه و آگاهی بیشتر یافتن از زبان بصری که این فضا فراهم می کند. در جشنواره فیلم فجر که در بهمن ماه برگزار می شود، صرفا به یک رویداد ملی تبدیل شده و جایی است که سال سینمایی ایران پایان می پذیرد و فضای فرهنگی کشور در حقیقت از بهمن ماه به بعد تازه و نو می شود. به همین خاطر بیش از حد تحت تأثیر حوادث تازه گی فیلم هاست. لذا می توان گفت در جشنواره فیلم فجر رقابت ها زمینه تبادل اندیشه ها را از بین می برد. اما بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، بیشتر نگاهش به این است که  چیزهایی به دیگران عرضه کند و با اندیشه های دیگران آشنا شود.
شجاع نوری همچنین گفت: تعدد جشنواره ها اگر دارای مشخصاتی باشند، هر تعداد باشند ما را بی نیاز از خودشان نمی کنند. مخصوصا جشنواره هایی که تخصصی هستند. ما بنا را بر این داریم که یک جشنواره بومی برگزار کنیم.

همچنین مازیار میری کارگردان سینما نیز در این برنامه در پاسخ به این سئوال که هدف ملی جشنواره چیست، گفت: سینمای ایران تأثیرگذار است. سینمای ایران یکی از سفیران خوب کشور در عرصه بین المللی بوده است.
مازیار میری
میری افزود: یکی از اهداف جشنواره فیلم فجر، هدفش این است که درها را باز کند و انتقال تجربیات دوطرفه بین سینماگران ایران در عرصه منطقه و فراتر از منطقه است. پلی است بین سینمای ایران در منطقه و در جهانی فراتر از منطقه شکل بگیرد.

مشروح این گفتگو را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:


دانلود

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن