تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802964130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصائب پروژه۱۵۰۰واحدی مسکن مهر بیرجند/ساکنین محروم از هرگونه خدمات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
مصائب پروژه۱۵۰۰واحدی مسکن مهر بیرجند/ساکنین محروم از هرگونه خدمات

افتتاح پروژه های مسکن مهر قم


شناسهٔ خبر: 3589973 - دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
استانها > خراسان جنوبی

بیرجند-پروژه ۱۵۰۰واحدی مسکن مهر شهید ناصری بیرجند درحالی دو سال از ساخت آن می گذرد که مصائب و پیچ و خمهای مختلفی را پشت سر گذاشته و داد ساکنین از نبود حتی فضایی برای اقامه نماز درآمده است. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ساخت پروژه ۱۵۰۰ واحدی مجتمع مسکونی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بیرجند به‌صورت طرح مهر، طبق قرارداد بین شرکت تعاونی مسکن مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند با سازمان مسکن و شهرسازی استان در زمینی به مساحت ۳۷ هزار مترمربع از مهرماه ۸۹ در بلوار شهید ناصری آغاز و در اوایل سال ۹۲ فاز اول این پروژه با ۶۹۳ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید.  در همان سال، ساخت فاز دوم این پروژه با ۸۰۷ واحد آغاز شد که در حال حاضر از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.  هم اکنون سه سال از افتتاح فاز یک مسکن مهر ارتش بیرجند می‌گذرد اما ۷۰۰ خانوار این مجتمع همچنان از مشکلات نبود مسجد، مدرسه، مکان ورزشی، آموزشی و خدمات شهری رنج می‌برند.  هر روز چادر سفیدرنگش را بر سر می‌نهد و با بلند شدن صدای اذان در پی یافتن مکانی برای اقامه نماز جماعت گام های کودکانه‌اش را می‌شمارد. قدم‌زنان به پارکینگ A۰۸ نزدیک می‌شود تا بار دیگر نماز عشق را با همسایگان برپا کند اما این بار با چشمانی مملو از اشک بر می‌گردد. نگاهش به آسمان دوخته‌شده و با هر وزش نسیم غروب، آهی می‌کشد. چراکه همان پارکینگ آشنا که جایگزین مسجد و مکانی برای اقامه نماز شده بود، نیز خالی از عطر دلدادگی خدا شده است.

دخترک پنج‌ساله هر روز به شوق اقامه نماز جماعت به سمت این پارکینگ می‌آید اما باز با چشمانی گریان و دلی لرزان بر می‌گردد. چند ماهی می‌شود که قصه رفت و آمد این کودک تکرار می‌شود اما چاره ای از جانب مسئولان مربوطه برای ساخت مسجد در مجموعه مسکونی ۱۵۰۰ واحدی نیز اندیشیده نمی‌شود. این در حالی است که پیگیری های زیادی از سوی ساکنان این واحدها به استانداری، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها شده که متأسفانه پاسخی نداده‌اند. این حرف های مادری دردمند است که در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه جلسه بررسی مشکلات مسکن ۱۵۰۰ واحدی شهید علی صیاد شیرازی بلوار شهید ناصری بیرجند بیان می‌شود. نبود مسجد باعث رنجش اهالی ساکنان از مسئولان شده است زهرا خورشیدی از ساکنان مسکن ۱۵۰۰ واحدی شهید علی صیاد شیرازی بلوار شهید ناصری بیرجند با بیان اینکه نبود مسجد از بزرگ‌ترین مشکلات این مسکن‌ها است، اظهار کرد: این مشکل باعث رنجش اهالی ساکنان از مسئولان شده است. وی با بیان اینکه برای حل این مشکل به دستگاه‌های مختلفی مراجعه کرده‌ایم، افزود: متأسفانه هیچ‌کدام از مسئولان پاسخگوی رفع آن نیستند. خورشیدی ادامه داد: ساخت مسجد نقش بسزایی در حل دیگر مشکلات مانند پر کردن اوقات فراقت بچه‌ها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مکانی متمرکز دارد. وی با بیان اینکه مسجد نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ نماز و نمازخوانی دارد، اظهار کرد: نبود مسجد اشتیاق کودکان را از خواندن نماز سلب می‌کند.

نبود هیچ گونه امکاناتی برای ساکنین یکی دیگر از ساکنان مسکن ۱۵۰۰ واحدی شهید علی صیاد شیرازی بلوار شهید ناصری بیرجند با بیان اینکه از تعاونی مسکن راضی نیستیم، افزود: هر مسکن در قدم اولیه نیاز به مسجد دارد که متأسفانه این امر مهم در این مجموعه مسکونی محقق نشده است. زری هریوندی با بیان اینکه این مسکن‌ها علاوه بر نبود مسجد با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: تقریباً از سال ۹۲ این واحدها را به متقاضیان تحویل داده اما برای رفع مشکلات اساسی آن اقدامی انجام نشده است. وی ادامه داد: برای حل مشکلات به هر نهادی که مراجعه می‌کنیم پاسخگو نبوده و فقط می‌گویند که تعاونی مسکن، واحدها را به ما تحویل نداده و از دادن امکانات معذوریم. هریوندی نبود نانوایی، پارک بازی برای کودکان و مغازه را از دیگر مشکلات این واحدها دانست و گفت: همچنین نبود سطل زباله و خط اتوبوس از دیگر مشکلات این ساکنان است. بنت‌الهدی هاشمی از دیگر ساکنان این مسکن نیز با اشاره به قرارداد این واحدها، بیان کرد: پول گرفته‌شده سه برابر امکانات موجود در مسکن است. وی تعاونی مسکن را مقصر اصلی در بروز این مشکلات دانست و گفت: باید همه مسئولان توجه ویژه‌ای به این مکان داشته باشند. هاشمی با بیان اینکه نبود مسجد غمی بزرگ بر دل های ساکنان این منطقه است، ادامه داد: تاکنون صدای اذان در این مجموعه پخش نشده که بالاخره در چند ماه پیش با پیگیری های هیئت امناء و از طریق شهرداری بیرجند با نصب یک دستگاه اذان گو در این مجتمع صدای ملکوتی اذان به گوش می‌رسد. وی ادامه داد: یکی از خواسته‌های ساکنان، واگذاری حداقل ۳ هزار متر زمین جهت ساخت مسجد در قسمت ورودی مجتمع و یا تغییر کاربری یکی از ۲ قطعه زمینی که با کاربری آموزشی در قسمت ورودی مجتمع مشخص‌شده، جهت ساخت مسجد است.

مسئولان مشکلات مجموعه ۱۵۰۰ واحدی را از نزدیک ببینند یکی دیگر از ساکنان مسکن ۱۵۰۰ واحدی شهید علی صیاد شیرازی بلوار شهید ناصری بیرجند، با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها برای حل مشکلات این مسکن بسیج شوند، افزود: همچنین مسئولان برای بازدید از مشکلات این مسکن اقدام کنند. اشرف عباسی افزود: در ساخت این مسکن‌ها از ابتدای کار کوتاهی صورت گرفته که باید هم اکنون نیز جبران شود. وی ساخت مسجد را از اساسی‌ترین اقدام‌ها دانست و گفت: هیچ مکانی امن تر و بهتر از مسجد برای خلوت با پروردگار وجود ندارد. عباسی وجود سگ های ولگرد را از دیگر مشکلات پیش روی ساکنان این واحدها دانست و گفت: سر و صدا و وجود آن‌ها برای مردم رعب و وحشت ایجاد کرده و باید پیگیری شود. دستگاه‌ها زمین مناسب برای ساخت مسجد در مسکن بلوار ناصری در نظر نگرفته‌اند دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه باید نماز اقامه تا از فحشا و گناه جلوگیری شود، افزود: مکان اقامه نماز نیز مسجد است. حجت‌الاسلام حسین کمیلی با اشاره به مشکلات مسکن ۱۵۰۰ واحدی شهید علی صیاد شیرازی بلوار شهید ناصری بیرجند، افزود: این منطقه مسکونی بزرگ نیاز به چندین نقطه برای ساخت مسجد دارد. وی ادامه داد: به دلیل نبود مسجد، باهمت ساکنان، نماز جماعت تا چند مدت پیش در پارکینگ اقامه می‌شد اما هم اکنون تعطیل شده است. حجت‌الاسلام کمیلی با بیان اینکه متأسفانه دغدغه فرهنگی و مذهبی کمتر به چشم می‌خورد، اظهار کرد: متولی مساجد مانند اداره کل اوقاف و امور خیریه، امور مساجد و دیگر نهاد های مربوطه باید در ساخت مسجد همت کنند.

راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای کاربری مسجد دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی زمینی را طبق قانون برای ساخت مسجد به ساکنان تحویل دهد، گفت: طبق ماده ۶ از قانون پنجم ساخت مسکن‌ها، شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف‌اند در تأسیس خانه‌های مسکونی و اجرای طرح هادی و...، اراضی مناسب را برای احداث خانه عالم و مسجد در نظرگیرند. وی با اشاره به شرایط ساخت مسجد، بیان کرد: مسجد باید در دسترس عموم مردم بوده و بعد از آماده‌سازی بدون دریافت هزینه در اختیار متقاضیان قرار گیرد. حجت‌الاسلام کمیلی ادامه داد: متأسفانه این در حالی است که در مسکن ۱۵۰۰ واحد بلوار شهید ناصری زمینی مناسب در نظر گرفته نشده و نتیجه‌های دوساله ساکنان نیز برای احداث آن به دلیل عدم همکاری دستگاه‌ها بی‌نتیجه مانده است. گزارش حاکی از این است که حدود ۷۰۰ خانوار در فاز اول مجتمع مسکونی ۱۵۰۰ واحد بلوار شهید ناصری ساکن هستند و این در حالی است که این مجتمع فاقد مسجد و هرگونه زیرساخت موردنیاز بوده و از خدمات شهری متعارف هم محروم است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن