تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818888253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بستری بکر برای تحقق اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بستری بکر برای تحقق اقتصاد مقاومتی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه بخش معدن،بستری بکر برای تحقق اقتصادمقاومتی است،گفت: بانک های کشور باید برای سرمایه گذاری و اعطای وام های ارزان قیمت برای توسعه بخش معدن بسیج شوند.
کد خبر: ۵۷۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ - 03 April 2016


رمضانعلی سبحانی فر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، گفت:حوزه معدن به دلیل برخورداری از مزیت ها و شاخص های اصلی توسعه همانند ذخایر متنوع مواد معدنی، دسترسی به انرژی و نیروی انسانی تحصیل کرده در داخل کشور می تواند بستری بکر بوده و نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

نماینده مردم سبزوار،جوین و جغتای درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه در شرایط کنونی برای نقش آفرینی بخش معدن در توسعه ملی چاره ای جز لغو انحصارات دولتی در معادن و تقویت بخش خصوصی در این بخش نداریم، افزود:باید از دخالت نهادهای غیرمرتبط در معدن و صنایع معدنی جلوگیری شود و همچنین باید با برنامه ریزی،زمینه را برای ورود فناوری های نوین با هدف تکمیل زنجیره های تولید و توقف خام فروشی فراهم کرد.

ضرورت بسیج بانک های کشور برای سرمایه گذاری و اعطای وام های ارزان قیمت برای توسعه بخش معدن

سبحانی فر ادامه داد:لزوم ایجاد فضایی شفاف از چشم انداز آینده برای تشویق جذب سرمایه گذاری در بخش معدن از اولویت های مهم این بخش است، ضرورتی که نیازمند ثبات قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه نگاه به بیرون و توجه به بازارهای صادراتی معادن ضرورتی است که باید درجهت تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به آن توجه شود، اظهار داشت:بازاریابی دقیق جهانی مانع از خام فروشی و حفظ ارزش افزده در داخل کشور می شود، البته تحقق آن نیازمند تسهیل در قوانین و مقرارات صادرات، اعطای جوایز صادراتی برای رقابتی کردن صادرات و بسیج بانک های کشور برای سرمایه گذاری و اعطای وام های ارزان قیمت برای توسعه بخش معدن و تکمیل زنجیره های تولید در این بخش است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش معدن این ظرفیت بر زمین مانده اقتصاد ملی ایران می تواند محصولات معدنی را در افق چشم انداز برنامه ششم به جایگزینی مناسب برای صادرات نفت تبدیل کند، افزود: این مهم تنها با معرفی صحیح ظرفیت ها و مزیت های آن و فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ورود فناوری های جدید و تکمیل زنجیره ارزش افزوده این بخش میسر خواهد شد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن