تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802685302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم‌های سینمایی را داخل آپارتمان‌ها ببینید!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
فیلم‌های سینمایی را داخل آپارتمان‌ها ببینید!
فیلم‌های سینمایی را داخل آپارتمان‌ها ببینید! چند سالی است شاهد حضور چشمگیر فیلم‌های آپارتمانی در سینمای ایران هستیم که تنها موجب خستگی و آزردگی خاطر مخاطب می‌شوند.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ چند سالی است شاهد حضور چشمگیر فیلم‌های آپارتمانی در سینمای ایران هستیم. فیلم‌هایی که نه تنها سوژه جذابی ندارند بلکه با نماهای تکراری و بی‌هدف در فضای داخلی یک آپارتمان، تنها موجب خستگی و آزردگی خاطر مخاطب می‌شوند. در این میان به ندرت فیلم‌هایی پیدا می‌شود که می‌تواند تماشاگران را جذب خود کند. با این اوصاف امسال هم می‌توانید فیلم‌های سینمایی را داخل آپارتمان‌ها ببینید.

این موضوع با توجه به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که مناظر طبیعی بسیار زیبایی در نقاط مختلف خود دارد، باعث تعجب است. به همین دلیل به سراغ رضا درستکار منتقد برجسته سینما رفتیم تا نظر او را درباره این موضوع جویا شویم.

وی در این باره اظهار داشت: سینما تهیه‌کننده قوی نیاز دارد اما کمبود چنین تهیه‌کننده‌هایی در سینمای ما به چشم می‌خورد و وقتی تهیه‌کننده قدرتمند نداریم، بالطبع چیزهای دیگر هم نداریم. تهیه‌کننده‌های ما حتی یک دوربین از خودشان ندارند و با شروع هر فیلم به اصطلاح چرخ را از اول اختراع می‌کنند و امکانات را برای ساخت آن فیلم خاص مهیا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کنار آن، جریان ممیزی و فشاری که روی سینماست، باعث می‌شود فیلمسازها در ساخت فیلم کمترین ریسک را داشته باشند.

درستکار در ادامه گفت: وقتی فیلم درون یک آپارتمان تولید شود، وسیله زیادی نمی‌خواهد. ارزانتر تمام می‌شود، گاف‌ها به حداقل می‌رسد و در واقع هزینه ها مدیریت می‌شود؛ به همین دلیل تهیه کننده‌ها تمایل بیشتری به ساخت چنین فیلم‌هایی نشان می‌دهند.

وی افزود: فرقی نمی‌کند یک فیلم پروداکشن خیلی قوی داشته باشد یا در یک آپارتمان تولید شود، مهم این است که در نهایت فیلم خوبی داشته باشیم که متاسفانه اکثر فیلم‌های آپارتمانی سینمایی ما فیلم های خوبی نیستند.

علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما در همین رابطه عنوان کرد: خستگی، بی‌حوصلگی و بی‌انگیزه شدن گروه‌های تولیدی و همچنین بالا بودن هزینه‌های تولید عوامل اصلی وقوع چنین مشکلی است که ان‌شاءالله با قوی‌تر شدن بنیه اقتصادی سینما و حمایت مردم، این مشکل حل خواهد شد و شاهد ساخت فیلم‌های سینمایی بیشتری در خارج از دیوار آپارتمان‌ها خواهیم بود.

شهرام مکری کارگردان فیلم سینمایی «ماهی و گربه» دو عامل را زمینه ساز رفع این معضل می‌داند: یکی تخیل که باید اجازه دهیم در سینما آزادی عمل بیشتری داشته باشد و دیگری تقویت فیلمسازان شهرستانی است که باید با افزایش امکانات ساخت فیلم در شهرستان‌ها، شرایط را برای ‌آن‌ها مهیا کنیم، این دو عامل می‌تواند منجر به حل این مشکل شود.

با آسان شدن فیلمسازی به واسطه انقلاب دیجیتالی که در صنعت سینما رخ داده است، انتظار می‌رود دست اندرکاران سینمای ایران از فضای فعلی فیلم‌های آپارتمانی فاصله بگیرند و با ارائه تصاویری مناسب از اقصی نقاط کشور عزیزمان همراه با محتوای خوب به اعتلای سینمای ایران کمک کنند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران


95/1/15 - 15:13 - 2016-4-3 15:13:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن