تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820355474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش کارایی وطول عمر ایمپلنت های دندانی و استخوانی با نانو


واضح آرشیو وب فارسی:مهر نیوز: محققان ایرانی اقدام به تولید پوشش های نانوکامپوزیتی با خواص بهینه کردند که در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده و در تولید ایمپلنت های دندانی و استخوانی کاربرد دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، طراحی بهینه ایمپلنت های دندانی و استخوانی یکی از اهداف مهندسی پزشکی و مهندسی بافت محسوب می شود. یک راه حل شناخته شده جهت دستیابی به ایمپلنت های دارای خواص مکانیکی و زیستی مطلوب، اعمال پوشش های نانوکامپوزیتی زیستی بر روی زیرلایه تیتانیومی است.
خواصی همچون مقاومت به خوردگی، زیست فعالی، استحکام چسبندگی و پایداری مکانیکی از جمله خواصی هستند که باید جهت دستیابی به یک پوشش مطلوب بهینه سازی شوند. تاکنون تحقیقات بسیاری بر روی بهینه سازی خواص مختلف قطعات درون تنی استخوانی و دندانی صورت گرفته است. 
آرمان مولائی، مجری این طرح تحقیقاتی، بهینه سازی پارامترهای فرایند پوشش دهی جهت اعمال پوشش نانوکامپوزیتی با خواص بهبود یافته بر روی قطعات تیتانیومی با روش رسوب الکتروفورتیکی را هدف از انجام این طرح تحقیقاتی عنوان کرد. 
وی افزود: توزیع یکنواخت اجزای این پوشش که با بهینه سازی پارامترهای فرایند تولید آن به دست آمده، بروز خواص مطلوب و یکنواخت زیستی این پوشش ها در محیط بدن انسان را در پی داشته است.
مولائی به معرفی اجزای تشکیل دهنده این ...
[ مشاهده متن کامل خبر افزایش کارایی وطول عمر ایمپلنت های دندانی و استخوانی با نانو در خبرگزاری مهر ]

یکشنبه ، ۱۵فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر نیوز]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن