تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اما و اگرهاي نرفتن روحانی به اتريش


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اما و اگرهاي نرفتن روحانی به اتريش
آرمان در گزارشی آورده است:
به گزارش نامه‌نیوز، سفر روحاني به اتريش و بلژيك لغو شد؛ سفري كه تا به امروز با اما و اگرهاي بسياري همراه است. آناني كه از حاميان دولت محسوب مي‌شوند دولت را براي اتخاذ اين تصميم تشويق مي‌كنند و مخالفان و منتقدان دولت همانند هميشه از اين موضوع به عنوان ابزار تخريب دولت استفاده مي‌كنند. گرچه در ابتدا لغو اين سفر با حملات تروريستي بلژيك، خنثي‌سازي چند بمب‌گذاري در فرانسه و ديگر تهديدات امنيتي در اروپا مرتبط دانسته شد؛ اما ماجرا از آنجا آغاز شد كه برخي رسانه‌هاي غربي روايتي ديگر از اين اتفاق را خبري كردند، و برخي رسانه‌هاي منتقد دولت و از جمله صداوسيما به اين موضوع پرداختند و اعلام كردند: مخاطرات امنيتي در سفر روحاني به اتريش وجود نداشت. بنا بر آنچه يك روزنامه اتريشي ادعا كرده بود، دليل لغو سفر حسن روحاني، مخالفت دولت اتريش با ممانعت از برگزاري يك تظاهرات ضد جمهوري اسلامي ايران بوده است. روزنامه «دي‌پرس» در شماره روز چهارشنبه ۱۱ فروردين خود و به نقل از منابع ديپلماتيك گزارش داده كه دولت ايران از دولت اتريش خواسته بود تا از برگزاري يك تظاهرات عليه جمهوري اسلامي همزمان با سفر روحاني به وين ممانعت كند، اما دولت اتريش اعلام كرده كه نمي‌تواند مانع حق اشخاص و گروه‌ها براي برپايي تظاهرات و تجمع صلح‌آميز شود و با اين درخواست مخالفت كرده است.

تصميم انقلابي

اين احتمال آنجا رنگ و بويي از واقعيت گرفت كه وزير بهداشت دولت روحاني در پستي اينستاگرامي اين اقدام رئيس‌جمهور در لغو سفر به اتريش را اقدامي انقلابي، شجاعانه و از موضع «عزت، حكمت و مصلحت» توصيف كرد و به برخي رسانه‌هاي داخلي كه همپاي رسانه‌هاي غربي اين تصميم رئيس دولت كنايه زد و نوشت «دلم مي‌سوزد. مدت‌هاست طيفي از رسانه‌ها درباره مسائل مهم سياست خارجي و عملكرد دولت، نه تنها حرف رئيس‌جمهور اتريش را بر بيانيه رسمي دفتر رئيس‌جمهور خودمان ترجيح مي‌دهند؛ بلكه اظهارنظر و تحليل و گاه خيالپردازي مقامات غربي و خيلي اوقات نيز افراد دست چندم و غير مسئول آمريكايي را از سخن رئيس‌جمهوري و مديران ارشد كشورمان مستندتر مي‌دانند و مداوما به بازتاب آن مي‌پردازند. به راستي چرا و به چه قيمت؟ درد است. متاسفانه عده‌اي ندانسته، و چه بسا برخي هم آگاهانه، حقايق و منافع ملي را به پاي سياست قرباني مي‌كنند و البته مقامات و بخش‌هاي مسئولي هم، با كم كاري و بي‌دقتي، باعث تخريب و تضعيف مواضع جمهوري اسلامي و بهانه دادن به اين و آن، مي‌شوند».

لغو سفر تصميم درستي بود

در همين رابطه رئيس مجلس تصميم رئيس‌جمهور كشورمان درباره لغو سفرش به كشور اتريش را تصميم درستي دانست. علي لاريجاني گفت: گاهي اخبار شفاف و روشني در برخي امور توسط رسانه‌ها منتشر نمي‌شود كه نمونه اخير آن لغو سفر رئيس‌جمهور به اتريش بود. نماينده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به بي‌توجهي دولت اتريش به درخواست تيم حفاظتي رئيس‌جمهور مبني بر لغو مجوز راهپيمايي گروهك تروريستي منافقين در جريان سفر دكتر روحاني به اين كشور گفت: بنده قبل از سفر در جريان مسائل بودم. وي افزود: رئيس‌جمهور به درستي تصميم بر لغو سفر به اتريش گرفت، اما برخي رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آميز و غيرشفاف موضوع را جور ديگري جلوه دادند. رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از رسانه‌هايي كه سخن رئيس‌جمهور اتريش مبني بر «نبود مخاطرات امنيتي در سفر دكتر روحاني به اين كشور» را بر سخنان مسئولان و منابع داخلي ترجيح دادند، گفت: معتقدم اگر در جايي مشكلي به وجود مي‌آيد بايد توسط رسانه‌ها براي افكار عمومي باز شود تا مسائل حاشيه‌اي به وجود نيايد. لغو سفر رئيس‌جمهور به اتريش نمونه اين مساله است. براساس اخبار دريافتي زمينه سفر از نظر امنيتي وجود نداشت، ولي در داخل برخي رسانه‌ها با استناد به سخنان رئيس‌جمهور اتريش گفتند «مشكل امنيتي» در اين كشور وجود نداشت. لاريجاني ادامه داد: البته شايد منظور رئيس‌جمهور اتريش فقدان ناامني از ناحيه داعش در اين كشور بوده باشد، ولي برخي در داخل مساله را طور ديگري مطرح كردند و موجب تاثير منفي بر افكار عمومي داخلي شدند در حالي كه اصلي‌ترين وظيفه رسانه علاوه بر اعلام خبر بايد صحت و درستي آن باشد تا در داخل ابهامي به وجود نيايد. نماينده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به مطلب منتشر شده توسط وزير بهداشت و درمان در صفحه تلگرام شخصي‌اش درباره لغو سفر به اتريش و تاييد آن افزود: ايشان سخن درستي را اعلام كردند؛ البته بنده قبل از سفر در جريان مسائل بودم. رئيس‌جمهور تصميم درستي مبني بر لغو سفر گرفت. وقتي در سفري به طراز امنيتي از سوي كشور دعوت‌كننده به همه جهات توجه نمي‌شود، ميهمان بايد تصميم درستي بگيرد كه رئيس‌جمهور چنين كرد. به گزارش ايسنا قرار بود رئيس‌جمهور كشورمان به دعوت رسمي رئيس‌جمهور اتريش ۱۱ و ۱۲ فروردين ماه جاري به اين كشور سفر كند، اما اين سفر در آخرين لحظات لغو شد. پايگاه اطلاع‌رساني دولت دليل لغو سفر را دلايل امنيتي و براي تامين شرايط مطلوب‌تر درباره برنامه و توافق‌هاي مورد نظر دو كشور با هماهنگي ميزبان كه در زمان مناسب انجام خواهد شد، اعلام كرد.


منبع: روزنامه آرمان


۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن