تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813360881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز طبیعت، روز پاک بدرقه نوروز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیزدهمین روز بهار در فرهنگ ایرانیان روز بدرقه نوروز و روز طبیعت است و براساس رسمی دیرینه با سپری کردن یک روز در طبیعت، صحرا و دشت فرصتی برای شناخت و پاسداشت طبیعت و محیط زیست برای خانواده ها فراهم است که باید آن را قدر دانست و پاکیزه حفظ کرد.
روز طبیعت روز بهره مندی و لذت از مظاهر و مواهب طبیعی خداوند مانند زمزمه آب و آبشار، زیبایی سبزه، گل و گیاه و آواز پرندگان و هوای پاک است.
برخلاف باور عامه که سیزدهمین روز فروردین را روزی نحس می دانند، روز آشتی با طبیعت، بهره مندی از منابع طبیعی و ثروت های خدادادی می باشد که به رایگان در اختیار ما قرار گرفته است.
از دیرباز رسوم این روز در هر اقلیم و دیاری گرامی داشته می شد و رسومی مانند سبزه گرده زدن، شگون گیری، اجرای بازی های بومی و محلی و تهیه غذاهای محلی فرصتی برای شادی، نشاط و محیا شدن برای فعالیت در سال جدید می باشد.
در کنار گرامیداشت سنت ها و رسوم روز طبیعت، حفاظت از محیط زیست و عرصه ها و منابع طبیعی در این روز از توصیه ها و آموزه های دینی، خردمندان، فرهیختگان و بزرگان بوده است.
هرچند در سال های دور آیین سیزده بدر در طبیعت پیرامون شهر و روستاها برگزار می شد اما در سال های اخیر با تحول و پیشرفت وسایل نقلیه و حمل و نقل و افزایش وسعت شهرها، گستره این آیین نقاط دورتر و بکر را نیز دربر گرفته و محیط زیست را نیز با مخاطرات متعددی روبرو کرده است.
آلودگی آب های روان، تخریب درختان و ...
[ مشاهده متن کامل خبر روز طبیعت، روز پاک بدرقه نوروز در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]

جمعه ، ۱۳فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن