تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820862958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سیزده»رادرقلب طبیعت زاگرس به درکنید/توشه سفرتان خالی ازسلاح وتبر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
«سیزده»رادرقلب طبیعت زاگرس به درکنید/توشه سفرتان خالی ازسلاح وتبر

طبیعت لرستان


شناسهٔ خبر: 3587751 - جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
استانها > لرستان

خرم‌آباد- لرستانی‌ها روز سیزده فروردین‌ را با رفتن به دامان طبیعت پرسخاوت زاگرس آغاز کرده‌اند، روزی که انتظار می‌رود با توشه خالی از سلاح و تبر حیات‌وحش و محیط‌زیست هم روز آرامی داشته باشند. خبرگزاری مهر – گروه استانها: لرستان در قلب زاگرس و مرکز این رشته کوه زیبا قرارگرفته است، استانی با جاذبه‌های بی بدیل از آبشارها، تالاب‌ها و دشت های سرسبز گرفته تا رودخانه‌های خروشان و کوهستان‌ها و جنگل‌های بکر و کم نظیر. طبیعت لرستان در روز سیزده بدر علاوه بر پذیرایی از مردم استان لرستان، خوان پربرکت خود را به روی گردشگران و طبیعت گردان سایر استان‌ها نیز گشوده است تا این دیار پرجاذبه میزبان طبیعت گردانی از جای‌جای کشورمان باشد.                           
http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/01/13/IMG12193211.jpg
در این میان حفاظت از طبیعت این دیار به عنوان قلب زاگرس و بام طبیعت ایران از اهمیت مضاعفی برخوردار است چراکه به اعتقاد کارشناسان به خطر افتادن جنگل‌های این استان می تواند تأثیرات بسیار پیچیده‌ای بر روی کل اکوسیستم ناحیه زاگرس در پی داشته باشد. استان لرستان میزبان یکی از غنی ترین رویشگاه‌های اصلی گونه منحصربه‌فرد بلوط در غرب کشور بوده که از لحاظ وسعت جنگل بعد از استان های فارس و خراسان جنوبی در رده سوم کشور قرارگرفته است. همچنین جنگلهای استان لرستان در بین استانهای زاگرس نشین بعد از استان فارس در رده دوم قرار دارد.
http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/01/13/IMG12193545.jpg
 این در حالی است که در سالهای اخیر جنگل‌ها و مراتع زاگرس تهدیدات بسیاری را تجربه کرده و در این بین بخش عظیمی از وسعت این جنگلهای ارزشمند از دست رفته اند. استان لرستان نیز از گزند آسیبها در امان نمانده و متاسفانه تخریب‌های خرد و کلان بسیاری را تجربه کرده است. در این میان طی روز طبیعت به عنوان بزرگ‌ترین پیک نیک و طبیعت‌گردی مردم ایران، محیط‌زیست و جنگل‌ها و مراتع میزبان تخریب‌های گسترده‌ای هستند که امید می‌رود با ارتقای فرهنگ زیست محیطی مردم شاهد کاهش روزافزون این تخریب‌ها باشیم. شیرزاد نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تمهیدات لازم را برای حضور نیروهای حفاظتی در روز انس با طبیعت اندیشیده و حدود ۴۰ اکیپ حفاظتی به صورت شبانه روزی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست فعال خواهند شد.
http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/01/13/IMG12193364.jpg
وی از تشکیل ستاد انس با طبیعت در همه فرمانداریهای استان با حضور مسئولان شهرستانی، بخشداران و دهیاران خبر داد و گفت: توزیع کیسه زباله توسط شهرداری ها، نصب چادرهای ستاد انس با طبیعت در همه خروجی های شهرهای استان، اجرای مانور مشترک یگانهای حفاظتی ادارات مربوطه از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی در همه شهرها از دیگر اقدامات در دستور کار در این زمینه است. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین از همکاری دستگاه قضایی و انتظامی لرستان در راستای برخورد با متخلفان، نصب بنر در مکانهای مخصوص جمع آوری زباله توسط شهرداریها، جمع آوری زغال از تمامی مغازه های شهری و خارج از شهر توسط نیروی انتظامی، اعلام تلفن های امدادی ۱۵۰۴ جنگل و مرتع و ۱۵۴۰ محیط زیست برای اطلاع رسانی و ارتباط با مردم برای اعلام گزارش های تخریب و تخلف در عرصه های ملی و زیست محیطی خبر داد.
http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/01/13/IMG12193487.jpg
مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل محیط زیست لرستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه ریزی محیط زیست لرستان برای برخورد با تخلفات زیست محیطی در روز طبیعت اظهار داشت: یگان اجرایی محیط زیست لرستان با چشمان باز تمامی مناطق حفاظت شده و آزاد را رصد می کند و با هر گونه تخلف زیست محیطی به شدت برخورد می کند. وی با بیان اینکه از مردم طبیعت دوست لرستان می خواهیم که در روز آشتی با طبیعت محیط زیست را با اقدامات شایسته زیست محیطی یاری کنند گفت: در این راستا داشتن کیسه های زباله برای جمع آوری زباله و گذاشتن آنها در محل‌های تعیین شده در مناطق تفریحی تحت مدیریت ستاد انس با طبیعت، خودداری از آوردن هر گونه اره و تبرو دیگر ادوات، خودداری ازحمل هر گونه اسلحه (ساچمه، تفنگ بادی و تور ماهیگیری) در دامان طبیعت حتی اگر مجاز باشد از سوی مردم استان مدنظر قرار گیرد.
http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/01/13/IMG12193100.jpg
مدیر کل محیط زیست لرستان همچنین بر لزوم خودداری از آلوده کردن آبهای طبیعی به وسیله مواد شوینده و ...، جلوگیری از بر افروختن آتش به وسیله چوبهای درختان، خودداری از بستن طناب به درختان برای تاب کودکان و همچنین عدم ورود به مناطق حفاظت شده محیط زیست لرستان تاکید کرد. فتحی با بیان اینکه یگان اجرایی محیط زیست لرستان با هر گونه تخلف زیست محیطی به شدت برخورد می کند گفت: در این راستا هشدار می دهیم به کسانی که درختان را با هر وسیله ای قطع می کنند و یا با خود سلاح یا تور ماهیگیری و هر وسیله ای که به طبیعت ضربه بزند حمل کنند. وی از حبس شش ماه تا یک سال به همراه جریمه سنگین برای متخلفان زیست محیطی در روز طبیعت خبر داد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن