تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799207103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های خانه هنرمندان در سال 95/ برگزاری دوره دوم جشنواره جایزه ققنوس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: برنامه های خانه هنرمندان در سال 95/ برگزاری دوره دوم جشنواره جایزه ققنوس
مدیر عامل خانه هنرمندان ایران از برنامه‌های این خانه در سال 95 و نقاط قوت و ضعف حوزه‌های گوناگون هنری گفت.


مجتبی رجبی‌‌معمار، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سال 94 و رویدادهای خوب و بد این سال گفت: یکی از بهترین‌ اتفاق‌هایی که در این سال برای خود من رخ داد، عهده‌دار شدن مسئولیت خانه هنرمندان بود و امیدوارم توان این را داشته باشم تا به جامعه هنری خدمت و کمک کنیم.


رجبی معمار اظهار داشت: به همین جهت باید تشکل‌ها و نهادهای حمایتی از هنر بیش از پیش توسعه یابند و من نیز این فرصت را مغتنم می‌شمارم و امیدوارم توفیق بهره‌مندی هرچه بهتر از آن را در سال جدید پیدا کنم.


وی با اشاره به حوزه‌های گوناگون هنر و اتفاقاتی که در این حوزه‌ها در سال گذشته رخ داده بود، اظهار کرد:‌ در هر سالی در هنر ما با تلاطم‌های مختلفی مواجه بوده و هستیم اما با نگاهی جزئی‌تر به این رویدادها باید گفت که آثار نیما در سال 94 از کیفیت بیشتری برخوردار بودند، همچنین تعداد فیلم‌ها نیز قابل توجه بودند و در این سال حدود 190 کار ساخته شد که با ارزیابی کلی از جشنواره بر اساس عقیده کارشناسان و هنرمندان، ما شاهد حرکتی رو به جلو در این حوزه بودیم.


مدیرعامل خانه هنرمندان تصریح کرد: علاوه بر این تثبیت دبیر جشنواره فجر نیز یکی دیگر از تصمیم‌های مثبت در این عرصه بود که موجب شد تا جلوی برخی از شایعات و مسائل گرفته شود و طبق این روند و صحبت‌های محمد حیدری امسال جشنواره حتماً با کیفیت بهتری برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: در عرصه موسیقی نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته‌، اما هنوز ابهاماتی مثل تشخیص‌ها و سلیقه‌های موجود جهت پذیرش و ارائه برخی آثار وجود دارد که موجب محدود شدن کار‌ها می‌شود و قوه قضاییه و ارشاد نیز باید در این راستا مجدداً تجدیدنظر کنند، زیرا این مسئله که هنگام صدور مجوز اثری، برخی نهادها و افراد مداخله و ممانعت می‌کنند برای جامعه هنری ما وضعیت مطلوبی نیست.


رجبی معمار افزود: در کنار این موضوع هنرمندان پاپ هم باید در محتوی و کیفیت کارهایشان ملاحظات بیشتری داشته باشند و امیدوارم در سال 95 شاهد اجراهای بهتری در موسیقی از لحاظ محتوی و کیفیت باشیم اما در موسیقی پاپ به ویژه در حوزه نماهنگ و کلیپ یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفت، برگزاری جشنواره ققنوس بود. این جشنواره اقدام مؤثری در حوزه پاپ و توسعه فعالیت‌‌های هدفمند اجتماعی محسوب می‌شد و طبق اخبار، ستاد اجرایی این جشنواره نوید برگزاری دور دوم آن را در سال 95 داده است.


وی اذعان کرد: جشنواره موسیقی فجر هم با تمام دشواری‌ها و سختی‌ها، به خوبی برگزار شد و این دوره به منزله یک پایه گذاری قوی بود تا سال بعد شاهد برگزاری بهتر و با کیفیت‌تر جشنواره باشیم.


رجبی‌معمار، در ادامه در رابطه با وضعیت و برنامه خانه هنرمندان بیان کرد: این خانه از زمان تأسیسش تا به امروز همواره توسط مدیران هر دوره فعالیت‌های گسترده‌ای را در عرصه هنر داشته، همچنین در 3 ماه گذشته نیز تحرک آن گسترش بیشتری پیدا کرده بود و در همین ایام برنامه 6 ماه بعد نیز مشخص شده، به طوری که از الآن تعیین شده که چه کارهایی و چه نمایشگاه‌هایی قرار است در گالری‌ها برگزار و به نمایش گذاشته شوند.


وی راجع به سینما تک و تماشاخانه ایرانشهر گفت: سینما تک خانه در سال جاری نیز همچنان به نمایش فیلم‌های هنر و تجربه ادامه می‌دهد در کنار این برنامه‌ها افزایش تعامل بین‌المللی به جهت رفت‌وآمد هنرمندان ایرانی به خارج و بالعکس از دیگر مواردی است که قصد توسعه آن را داریم.


مدیرعامل خانه هنرمندان افزود: برای تماشاخانه ایرانشهر گروه‌های زیادی درخواست اجرا داشتند ولی ظرفیت این فضا در طول یکسال حدود 30 تا 35 کار تئاتر است، به همین جهت تصمیم گرفتیم تا آثار هنرمندان و تئاتری‌های برجسته کشور را انتخاب کنیم، از همین رو آثار مشخص شده‌اند و سعی شده تا کارهایی انتخاب بشوند که تا به حال به روی صحنه نرفته‌اند و آثار ایرانی یا متون برجسته جهانی را شامل می‌شوند.


رجبی‌معمار که پیش از این مدیریت برخی شبکه‌های صدا و سیما را عهده دار بوده، در ادامه این گفتگو ضمن آرزویی برای رسانه ملی اظهار کرد: صدا و سیما از سازمان‌هایی است که انتظارات از آن بالا است و ساختار کنونی این مجموعه همواره از جهت رخدادهای مالی و تغییرات پی‌درپی در تلاطم بوده و هست و من امیدوارم حال که شرایط کشور نیز به گونه‌ای تغییر کرده، مدیران محترم این سازمان سال 95 را سال تثبیت شرایط اعلام کنند و در این سال ما شاهد تثبیت شرایط تولید، برنامه‌ریزی و بودجه برای عوامل سازمان باشیم تا صدا و سیما نیز بتواند رتبه جدیدی را در این سال کسب کند و ارائه دهد.


مدیر عامل خانه هنرمندان یادآور شد: یکی دیگر از آرزوها برای سال 95 این است که به جد به عنوان سالی که داشتیم نزدیک شویم و عمل کنیم و همدلی و همزبانی واقعاً شکل بگیرد، چرا که این نام‌گذاری توسط مقام معظم رهبری تنها برای یک سال نیست و ایشان با توجه به نیاز جامعه چنین عناوینی را انتخاب می‌کنند به همین جهت باید در سال‌های دیگر نیز حواسمان به این رویداد باشد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: من امیدوارم امسال واقعاً همدلی و همزبانی بین همه قوا و مردم ایجاد شود و ظرفیت‌های موجود در کشور نیز همدل شوند، همچنین آرزومندم که فرصتی برای هنرمندان کشور فراهم شود تا در شرایط بهتری کار کنند چرا که این گروه از جامعه با مشکلات زیادی مواجه هستند، از جمله این جامعه هنری برخلاف سایر نظام‌ها چون پزشکان، مهندسان و ... ساختار قانونمندی ندارد برای همین همواره مشکلاتی را در حوزه حقوقی، اجتماعی و به طور کل ساختارشان دارند، به همین دلیل تثبیت شرایط فرهنگی و حقوقی نیز یکی دیگر از خواسته‌ها و آرزوهایی است که در این حوزه داریم.











۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن