تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819099462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین اولویت دولت در سال 95 چیست؟ / دولت دلار را روی 3500 تومان تک نرخی نکند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: با کاهش نرخ ارز به دلیل آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران، واردات کالا ارزان تر شده و این باعث کاهش تورم و ایجاد وفور در کشور خواهد شد.

به گزارش تراز ، مهدی تقوی اقتصاددان و عضوهیات علمی دانشگاه علامه درباره اولویتهای اقتصادی دولت یازدهم به خبرنگار تراز گفت: با بازگشت پول های بلوکه شده به داخل کشور باید حمایت از واحدهای صنعتی که در رکود به سر می برند در اولویت دولت قرار گیرد. وی با اشاره به کاهش نرخ دلار با توجه به یکسان سازی نرخ ارز در سال 95 افزود: با کاهش نرخ ارز به دلیل آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران، واردات کالا ارزان تر شده و این باعث کاهش تورم و ایجاد وفور در کشور خواهد شد.
تقوی درپاسخ به این سوال که وضعیت اقتصاد در صورت یکسان سازی نرخ ارز روی کانال 3500 تومان چگونه خواهد بود، اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد برجام فایده ای نداشته و به نظرم برای بهبود شرایط موجود، یکسان سازی نرخ ارز باید روی کانال 3000 تومان و نزدیک به نرخ بانک مرکزی صورت گیرد. این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این زمینه دو نظریه برابری قدرت خرید و نظریه پولی وجود دارد که متاسفانه در طی این سال ها با توجه به افزایش نرخ ارز در دهه 70 و دولت گذشته مردم از این حیث آسیب دیدند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه با حماقت دانستن یکسان سازی نرخ ارز روی نرخ 3400 تا 3600 تومان خاطرنشان کرد: در این صورت تمام زحمات روحانی و ظریف برای اجرای برجام هدر رفته و  با افزایش هزینه واردات، تورم نیز افزایش خواهد داشت. وی ادامه داد: مردم عادی و قشر حقوق بگیر جامعه بیشترین آسیب را از افزایش نرخ ارز دیده و قدرت خرید آنها به شدت کاهش خواهد یافت.
تقوی درباره دلایل رشد سرسام آور نقدینگی در 2.5 سال اخیر و عدم هدایت این نقدینگی به بخش تولید به تراز گفت: تورم 40 درصدی در دولت گذشته به معنی نیاز به 40 درصد پول اضافه برای خرید کالاها بود حالا اگر سرعت گردش پول را ثابت بدانیم باید با همان نرخ 40 درصد پول وارد جریان کشور شود. وی ادامه داد: اما الان با توجه به تورم 13 درصدی اگر سرعت گردش پول را ثابت بدانیم  به 13 درصد پول اضافه نیاز دارید که نشان دهنده بهبود وضعیت است.
این اقتصاددان ضمن رد آثار صرفا روانی برجام بر اقتصاد کشور تصریح کرد: به هرحال برخی از پارامترهای اقتصادی مانند شاخص بورس روند صعودی داشته و به نظرم بنگاه ها نیز به مرور زمان وضعیت بهتری خواهند داشت. وی با مثبت دانستن شرایط موجود افزود: پیش بینی من این است که با ورود اموال بلوکه شده به کشور، نرخ دلار کاهش یافته و با ارزان تر شدن واردات و نوسازی تکنولوژی موجود در بنگاه ها وضعیت به سمت بهبود خواهد رفت.









زمانبندی انتشار: 6 فروردين 1395 - 11:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن