محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842329166
شماره ۶۱ و ۶۲ فصلنامه علمی پژوهشی - ذهن - منتشر شد
واضح آرشیو وب فارسی:قم پرس: شماره شصت و یکم و شصت و دوم فصلنامه «ذهن» با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سر دبیری حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمی نیا منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، شماره شصت و یکم و شصت و دوم فصلنامه علمی پژوهشی «ذهن» با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سر دبیری حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمی نیا منتشر شد. در شماره ۶۱ این فصلنامه مقالاتی به شرح زیر می خوانیم؛ تحلیل معناشناختی«تقوا» با تاکید بر حوزه همنشینی «ذکر» و«خوف» در دستگاه معنایی قرآن/ محمد حسین شیرافکن، علیرضا قائمی نیا چکیده از جمله صفات تشکیل دهنده شخصیت والای انسانی تقوا می باشد. در کلام وحی نیز کمیت پرداختن به این واژه و بیان چگونگی تحصیل این صفت، کاشف از اهتمام حضرت حق به حصول این صفت در آدمی است؛ لذا برای تحصیل این مهم نیاز به بازشناسی تقوا در متن وحی وجود دارد. دانش معناشناسی که عهده دار پرداختن به متن و تحلیل واژگان آن متن می باشد، می تواند در واکاوی معنای تقوا و جایگاه آن ما را یاری کند. در این نگاشته برآنیم به کمک دانش معناشناسی با تحلیل متن قرآن کریم و در حوزه همنشینی «ذکر» و «خوف» تحلیلی از موقف و جایگاه «تقوا» ارائه دهیم. با بررسی وجه ارتباط این واژه ها به مرحله ای بودن آنان در ارتباط با تقوا دست می یابیم. در این مقاله با بررسی نظام معنایی «ذکر» و «خوف» و رابطه آن با «تقوا» جایگاه تقوا را در مکانیسم معنایی قرآن در مراحل مختلف ارزیابی کرده و به نتیجه این مراحل که مقام ذکر است، رسیده ایم. علیت؛ عینیت یا ذهنیت (بررسی تطبیقی آرای ملاصدرا و هیوم)/سعید متقی فر چکیده مبحث علیت همواره به عنوان ام المسائلی در مباحث فلسفی مورد توجه اندیشمندان بوده است. ازآنجاکه انکار یا پذیرش علیت تأثیر مستقیمی در انکار یا پذیرش وجود خدا به عنوان علة العللدارد هر دو گروه از فیلسوفان ملحد و موحد برای انکار یا اثبات وجود خدا مبحث علیت را به طورجدی بررسی کرده اند. ملاصدرا بر اساساصالة الوجود، وجود حقیقی را مخصوص واجب الوجود می داند که سایر موجودات موجودیت خود را از آن دارند و هیوم برای انکار وجود خدا، ناچار به انکار حقیقت علیت است. وی با رد حقیقت علیت معتقد شد آنچه انسان از علیت می داند چیزی جز تخیلات و تداعی معانی و عادات ذهنی بشری نیست. بر این اساس وجود خدا نیز از ساخته های ذهن بشر تلقی می گردد. انکار وجود خدا به طورمنطقی و عقلی، اولاً موجب انکار اصل بدیهی علیت شده، صدفه را در هستی وجودات اثبات می کند که این خود منجر به انکار واقعیت، عینیت و هستی خارجی جهان ممکنات و در نتیجه قول به سفسطه و پوچ انگاری خواهد شد. اشکال عمده هیوم در تحلیل علیت این است که وی منفک از عالم عین و با ذهنیت محض به تحلیل علیت می پردازد؛ درحالی که برای اثبات و تحلیل صحیح علیت لازم است به پیوند عمیق مباحث هستی شناختی با معرفت شناختی و رابطه عالم عین و عالم ذهن در معرفت توجه ویژه داشت. در دفاع از استدلال و تسلسل بر مبناگروی/مهدی عبداللهی چکیده مبناگروی دیدگاه کلاسیک در مسئله توجیه است و «استدلال از راه دور و تسلسل» مهم ترین استدلالی است که از طرفداران مبناگروی در فلسفه اسلامی و فلسفه غرب اقامه کرده اند؛ ازاین رو مخالفان مبناگروی در صدد برآمده اند اشکالاتی بر این استدلال وارد کنند. برخی دور در توجیه را پذیرفته اند و شماری دیگر بر ناتوانی این استدلال از اثبات ویژگی های باورهای پایه دست گذاشته اند. اشکال دیگر آن است که همه باورها نیاز به موجه سازی ندارند تا فرایند موجه سازی گرفتار تسلسل شود و دیگر آن که، بر فرض تحقق تسلسل، چنین تسلسلی محال نیست؛ چراکه حلقات سلسله به تدریج موجود می شوند. مقاله حاضر در پاسخ به این اشکالات از استدلال یادشده دفاع کرده، نشان می دهد استدلال مزبور خالی از اشکال بوده، لزوم پذیرش مبناگروی در مسئله توجیه را اثبات می کند. بررسی تحلیلی عناصر معرفتی در نظریه سنت های پژوهشی لایودن/زهره عبدخدایی،قاسم پور حسن، حسین کلباسی اشتری چکیده دو موضوع کاملاً جدای از هم، موجب تحولی عمیق در مطالعه معرفت گردید: نخست آنکه معرفت یقینی نیست و اصلاح پذیر می باشد. دومین تحول گسترش این طرز فکر که حقیقت معرفت همان حقیقت علوم طبیعی است. این نگرش نقش عناصری نظیر منطق، متافیزیک، اخلاق و الهیات یا به تعبیری عناصر معرفتی یا «غیرعلمی» در نظریه پردازی را کمرنگ نمود. در این میان لری لائودن نگرشی بینابینی اتخاذ نموده و رویکردی جدید تحت عنوان سنت پژوهشی را ارائه می دهد. از نظر او مهمترین چالش فیلسوفان علم اعم از پوزیتویستهای منطقی و همچنین طرفداران نظریه انقلابهای علمی، نادیده انگاشتن عناصری است که طی قرون متمادی در فرهنگ جامعه رخنه کرده، با تغییرات دفعی قابل تبدیل و تبدل نیستند؛ آن عناصر «غیرعلمی» و «مسائل مفهومی» می باشند نوشتار حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که آیا عناصر معرفتی در نظریه سنتهای پژوهشی لائودن جایگاه و نقش حقیقی خویش را در ارزیابی و عقلانیت نظریه ها یافته اند یا خیر؟ عقلانیت در علم و تکنولوژی/ علیرضا منصوری چکیده اصلاح و کنترل تکنولوژی یکی از موضوعات پرمناقشه در فلسفۀ تکنولوژی است که از امکان تا چگونگی کنترل تکنولوژی را دربر می گیرد. مقالۀ حاضر به ویژگی ها و پیامدهای نظریۀ عقلانیت دربارۀ تکنولوژی می پردازد. نشان می دهیم تمایزی که در عقل گرایی انتقادی بین واقعیات و معیارها گذاشته می شود همچنین تفاوتی که نظریۀ عقلانیت در عقل گرایی انتقادی بین علم و تکنولوژی از نظر موجه سازی قائل است، توجه به اهمیت ملاحظات بومی و محلی در کنترل و اصلاح تکنولوژی و ایجاد مسئولیت اخلاقی در تصمیم ها را نتیجه می دهد؛ به علاوه بر اساس این رویکرد بهره مندی مناسب از تکنولوژی مستلزم وجود بستری دموکراتیک در تمام مراحل از ساخت و طراحی تا اصلاح و کنترل است. نقدی بر نظریه انتقادی تکنولوژی/ سعیده بابایی، مصطفی تقوی چکیده در حوزه فلسفه و مطالعات تکنولوژی تا کنون رویکردهای مختلفی برای مواجهه با این پدیده اتخاذ شده است. در این مقاله ضمن معرفی و نقد اجمالی دو دیدگاه عمده در این حوزه، یعنی ذاتگرایی و ابزارگرایی، به بررسی رویکرد اندرو فینبرگ در مواجهه با تکنولوژی پرداخته خواهد شد. فینبرگ بر خلاف دیدگاه ذاتگرایان و ابزارگرایان، تکنولوژی را خودمختار یا خنثی نمی پندارد، بلکه با نقادی نظام تکنیکی موجود، آن را از طریق مشارکت عمومی در فرایند طراحی های تکنیکی تغییرپذیر می داند. وی معتقد است نظام تکنیکی موجود مبتنی بر ارزشهای سرمایه داری شکل گرفته است و افرادی اندک برای آن تصمیم گیری م یکنند؛ درحالی که عموم مردم حق مداخله در شکل گیری این نظام را دارند. راهکار فینبرگ برای برونرفت از فضای تکنیکی موجود، جایگزینی ارزشهای دموکراتیک به جای ارزشهای سرمایهداری است. اما او با وجود اهمیت غیر قابل چشم پوشی مفهوم ارزشهای دموکراتیک در نظریه اش، این مفهوم را مبهم رها می کند و تعریف دقیق و مشخصی از آن ارائه نمی دهد. این مقاله پرسشهایی را طرح می کند که در اثر ابهام مفهوم ارزشهای دموکراتیک به وجود می آید و پاسخ به آنها لازمة فراهم کردن شرایط برای دگرگونی نظام تکنیکی است. در ذهن ۶۲ نیز مقالاتی به شرح زیر می خوانیم؛ کارکردهای معنایی و توان منظوری جملات استفهامی قرآن کریم با توجه به نظریه « کنش گفتاری»/ الخاص ویسی، غلامحسن اورکی چکیده قرآن کریم که سرچشمه معارف بشری است، از جملات استفهامی (پرسشی) به عنوان یکی از پرکاربردترین و رساترین شیوه های بیان حقایق، آگاهی دادن به مخاطبان و اقناع آنان بهره جسته است. ساختار استفهام و کاربرد آن از دیرباز مورد توجه پژوهشگران در حوزه های گوناگون بوده است. پژوهش حاضر برآن است کارکرد نظریه «کنش گفتاری» جان آستین را در شناساندن نقش های معنایی و توان منظوری جملات استفهامی قرآن کریم از متن عربی آن در نیمه دوم (۱۵ جزء دوم، ازآیه شریفه ۷۵ سوره کهف تا پایان سوره مبارکه ناس) ارزیابی کند. برای دستیابی به این هدف، اطلاعات و داده های مورد نیاز به صورت کتابخانه ای جمع آوری و به روش توصیفی- تحلیلی بررسی شده اند. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که خداوند حکیم با بهره گیری از قابلیت های زبانی در زمینه القای اندیشه های متعالی، تأثیر و تقویت کلام وحی در ذهن و اندیشه مخاطبان و ایجاد آمادگی ذهنی آنان برای فهم آموزه های اخلاقی قرآن از قالب استفهام با کارکردهای گوناگون از قبیل انکار، نفی، نهی، تحقیر، ترغیب و تهدید به طور حکیمانه بهره جسته است. مبادی ادبی دلالت فرا سیاقی قرآن/علی راد، محمد خطیبی چکیده برخی از آیات قرآن کریم افزون بر معنایی که در ضمن فضای سیاقی و بافت زبانی افاده می کنند، قابلیت دلالت بر معانی دیگری با چشم پوشی از سیاق متنی را نیز دارا هستند که از این معانی در اینپژوهه به مدلول فراسیاقی یاد می شود. کشف چنین دلالت هایی در کنار پایبندی به اصول و ضوابط تفسیری، در سایه جداسازی و تقطیع گزاره های قرآنی یا فرانگری از تنگناهای سیاق متنی آیات امکان پذیر است. شیوه بیانی بی بدیل قرآن به دلیل برخورداری از شاخصه ها و مؤلفه هایی چون ذو وجوه بودن، جامعیت دلالی در قالب ساختارهای موجز، قابلیت چند معنایی و تکرار گزاره های یکسان در مجموعه ها و سیاق های معنایی متفاوت که جملگی برخاسته از ماهیت زبانی و ساختار خاص ادبی آیات قرآن کریم است، اعتبارمندی استنباط های فراسیاقی را فراهم می آورد. در این پژوهش کوشش بر آن است تا با رویکردی توصیفی- تحلیلی بر پایه ویژگی های زبان شناختی و ادبی آیات قرآن با تکیه بر منابع اصیل علوم قرآن و مصادر ادبی ضمن ارائه نمونه ها و شواهدی عینی از آیات قرآن به اعتبارسنجی این رویکرد معناشناختی در تبیین آیات پرداخته شود. نتیجه پژوهش نشان داد که در روایات تفسیری اهل بیت(ع) نیز مدلول فراسیاقی قرآن معتبر شناخته شده است. سرشت مقوله بندی؛ اصول حاکم بر مقوله بندی منطقی، شباهت خانوادگی و پیش نمونه ای / شعبان نصرتی، محمد رکعی چکیده مقوله بندی از اساسی ترین و کارآمدترین تواناییهای ذهن بشر در شناخت پدیده ها به شمار می رود. مقوله بندی به معنای قراردادن پدیده های مشابه در گروههای کلی به منظور شناخت مصادیق آنها با سهولت بیشتر است. مقوله بندی را می توان با سه رویکرد بررسی کرد. مقوله بندی ارسطویی یا منطق کلاسیک قدیمی ترین روش مقوله بندی است که بر پایه اصول ذهن گرایی، لزوم عنصر مشترک در مصادیق، تمییز حداکثری، ساده سازی، تعین مقولات، درجهبندی یکسان بنا نهاده شده است. رویکرد دوم مقولهبندی بر اساس شباهت خانوادگی ویتگنشتاین است. این روش عین گرایی را به جای ذهنگرایی، شباهت خانوادگی را به جای ماهیت مشترک، فازی بودن را به جای تمییز حداکثری، نفی تعین خارجی مقولات و رتبه بندی مصادیق را به جای درجه بندی یکسان اصول خود قرار داده است. بدیع ترین روش مقوله بندی را باید مقوله بندیِ شناختی دانست که با تأکید بر عنصر پیش نمونه در فرایند مقوله بندی با دو روش پیش از خود در اصول تجربه گرایی در مقابل ذهن گرایی و عین گرایی و پیش نمونه به جای ماهیت مشترک متمایز است مبانی معرفت شناختی اخلاق از دیدگاه خواجه افضل الدین کاشانی/ محمد ربیع میرزایی ، علیرضا قائمی نیا چکیده در نظام معرفتی خواجه افضل الدین، هم به چیستی معرفت پرداخته شده و هم به امکان شناخت یا بُعد حکایت گری معرفت اشاراتی شده است. به عقیده وی واقعیت هایی اخلاقی وجود دارد که قابل دستیابی و شناخت است و دستیابی به این احکام و اصول اخلاقی می تواند قطعی و یقینی باشد. ابزارهای شناخت اصول و قواعد اخلاقی نیز مختلف است؛ برخی از آنها ابزارهای حسی و مادی اند و برخی دیگر، درونی و عقلانی و برخی نیز وحیانی. علاوه بر اینها ممکن است نوع دیگری از شناخت واقعیات اخلاقی نیز رخ دهد که مستقیماً و بدون نیاز به ابزارهای فوق باشد که شناخت حضوری یا شهودی نامیده می شود. تاثیر عوامل غیرمعرفتی بر معرفت در فلسفه اشراق/ مهدی عباس زاده چکیده شهاب الدّین سهروردی (شیخ اشراق) در آثار خویش برتأثیر گسترده، عمیق و مستقیم عمل- یا ساحت رفتاریِ- انسان بر نظر (معرفت) تأکید دارد. او همة مراتب معرفت انسان را «شهودی» و بدون وساطت صورت ذهنی و لذا یک سره از سنخ «علم حضوری» می داند و چنین معرفتی را مستقیماً تحت تأثیر عوامل غیرمعرفتی، به ویژه عمل انسانی قرار می دهد. اَعمال انسانیِ مؤثر بر معرفت به دو دستة کلّی تقسیم می شوند: اعمال ارزشی و اعمال ضدّ ارزشی. مهم ترین عوامل غیرمعرفتی و ارزشیِ موثّر بر معرفتِ شهودی از منظر او، عبارت اند از: ترک تعلّق به دنیا و امور حسّی،ریاضت و مجاهدت و خدمت اهل مشاهده، تجرید نفس از بدن به منظور آمادگیِ تابش انوار برین،اطاعت از قیّم بر اشراق (قطب)و... . نوشتار حاضر در صدد تبیین و بررسیِ این مطلب است که در تفکّر سهروردی، ساحت عمل و ساحت نظر- به مثابه دو بُعد مهم از ابعاد وجودی و هویّتِ نوریِ نفس ناطقة انسانی- از یکدیگر جدا نیستند و با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند؛ تا آن جاکه حتّی تأثیر عوامل غیرمعرفتی و ارزشی بر معرفت شهودی، بیشتر از عوامل نظری و شناختیِ محض است. بدین سان معرفتِ محض- یعنی معرفتی که از عوامل غیرمعرفتی و ارزشی تأثیر نپذیرفته است- لزوماً نمی تواند به یقین بینجامد؛ زیرا معرفت صرفاً امری منطقی و معرفت شناختی نیست، بلکه مرتبه و ساحتی از وجود انسان و شاید بتوان گفت اساساً عین آن است. درنگی بر گونه شناسی تحویل گرایی/ مهدی غیاثوند چکیده در این مقاله تلاش شده است نمونه ها و الگوهای گوناگون تحویل در یک طرح جامع دسته بندی شوند. این نمونه ها به تحویل گرایی سنخ شناختی، جوهری، ساختاری، توصیفی، نظریه ای و روش شناختی تقسیم شده اند. آن گاه نخست ادعا شده است که تحویل سنخ شناختی را باید از تحویل جوهری جدا داشت. دوم آنکه تحویل های سنخ شناختی و روش شناختی مستلزم یکدیگر و هیچ یک از انواع تحویل نیستند. سوم تحویل های جوهری و ساختاری مستلزم یکدیگر و سایر انواع تحویل اند. چهارم تحویل توصیفی که به دشواری می تواند فارغ از تحویل تحویل های سه گانة هستی شناختی قابل تحقق باشد، آشکارا مستلزم تحویل نظریه ای بوده و مستلزم تحویل روش شناختی نیست. پنجم تحویل های نظریه ای و روشی مستلزم هیچ یک از انواع تحویل نیستند. علاقمندان می توانند جهت تکمیل اطلاعات و تهیه این فصلنامه به سایت http://zehn.iict.ac.ir/و یا سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانیhttp://poiict.ir مراجعه کنند.
سه شنبه ، ۳فروردین۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: قم پرس]
[مشاهده در: www.qumpress.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]
صفحات پیشنهادی
جدیدترین شماره فصلنامه علمی پژوهشی «ذهن» منتشر شد
جدیدترین شماره فصلنامه علمی پژوهشی ذهن منتشر شد شناسهٔ خبر 3581641 - چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۹ دین و اندیشه > اندیشکده ها فصلنامه ذهن با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سر دبیری حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر علیرضا قائمی نیا به شماره شصت و دوم خود رسشماره ۶۱ و ۶۲ فصلنامه علمی پژوهشی «ذهن» منتشر شد
شماره ۶۱ و ۶۲ فصلنامه علمی پژوهشی ذهن منتشر شد شناسهٔ خبر 3584075 - سهشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳ ۲۱ دین و اندیشه > اندیشکده ها شماره شصت و یکم و شصت و دوم فصلنامه ذهن با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سر دبیری حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمی نیا منتشر شد به گشماره جدید فصلنامه علمی پژوهشی«قبسات» منتشر شد
شماره جدید فصلنامه علمی پژوهشی قبسات منتشر شد شناسهٔ خبر 3581617 - چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۹ دین و اندیشه > سایر شماره هفتاد و ششم فصلنامه قبسات با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سر دبیر دکتر محمد محمدرضایی منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر شماره ۷۶ فصلنشماره جدید فصلنامه علمی پژوهشی «حقوق اسلامی» منتشر شد
شماره جدید فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اسلامی منتشر شد شناسهٔ خبر 3581740 - چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۸ دین و اندیشه > سایر فصلنامه حقوق اسلامی با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سر دبیری آقای عبدالحسین شیروی به شماره چهل و پنجم خود رسید به گزارش خبرگزاری مهرشماره جديد فصلنامه «ایراننامه» در آلماتی منتشر شد
شماره جديد فصلنامه ایراننامه در آلماتی منتشر شد شناسهٔ خبر 3580058 - دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۲ دین و اندیشه > سایر شمارگان ۳۳ و ۳۴ فصلنامه ایراننامه به همت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر به همت نمایندگی فرهنگی ایراجدیدترین شماره مجله علمی فناوری دانشمند منتشر شد
جدیدترین شماره مجله علمی فناوری دانشمند منتشر شد شناسهٔ خبر 3581788 - چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵ ۱۷ دانش و فناوری > علم و دانش ششصد و سی امین شماره ماهنامه علمی فناوری دانشمند منتشر شد به گزارش خبرنگار مهر مجله علمیفناوری دانشمند در شماره فروردین ۱۳۹۵ مهمترین رویدادهاشماره جدید فصلنامه تاریخ اسلام منتشر شد
شماره جدید فصلنامه تاریخ اسلام منتشر شد به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری حوزه در این شماره از فصلنامه مقالاتی تحت عنوان بررسی تحلیلی تاریخ نگاری روایی امامیه تا نیمه قرن پنجم هجری نوشته روح الله توحیدی نیا و نعمت الله صفری فروشانی بررسی انتقادی دیدگاه خاورشناسان دربارهنتایج پذیرش کارشناسی علمی کاربردی منتشر شد
نتایج پذیرش رشته های متمرکز و معرفیشدگان رشته های نیمه متمرکز دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفهای دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد به گزارش جام جم آنلاین داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور از نتیجه پذیرش در کدرشته محلهای &zwnjدومین «پاراگراف» برای «مرتضی احمدی» 0 دیدگاه برای این خبر “شماره دوم ماهنامه پاراگراف منتشر شد”
شماره دوم ماهنامه هنرهای نمایشی پاراگراف با نگاهی به زندگی و آثار زنده یاد مرتضی احمدی منتشر شد شماره دوم ماهنامه پاراگراف به مدیرمسؤولی بهاره برهانی و سردبیری محمدرسول صادقی با گفتارهایی از فریدون صدیقی بهروز غریب پور رامین شهبازی حسین پاکدل عادل فردوسی پور مسعود پاکدل محسالنامه پژوهشی موسیقی ایران منتشر شد
سالنامه پژوهشی موسیقی با عنوان کتاب موسیقی ۹۵ به کوشش و گردآوری حمیدرضا عاطفی در قطع خشتی مصور و رنگی منتشر شد به گزارش بولتن نیوز از ویژگی های این سالنامه موسیقی می توان به درج تصاویر صدها هنرمند و موسیقیدان یک قرن گذشته به انضمام تاریخ تولد و درگذشت دقیق آنها ارائه اطلاعات-
گوناگون
پربازدیدترینها