تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819776068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال 95 ، سال تحرک، پویایی و شکوفایی سازمان دانش آموزی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر: سال 95 ، سال تحرک، پویایی و شکوفایی سازمان دانش آموزی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی گفت: سال 95 سال تحرک، پویایی و شکوفایی برای سازمان دانش آموزی و همه کشور خواهد بود، باید سعی کنیم حرکت ها با این شکوفایی و پویایی همسو باشد.
۱۳۹۵ يکشنبه ۱ فروردين ساعت 05:57

خبرگزاری پانا+سال 95 ، سال تحرک، پویایی و شکوفایی سازمان دانش آموزی

به گزارش پانا از سمنان، حمیدرضا کفاش، در نشست صمیمی با پرسنل سازمان دانش آموزی که 24 اسفندماه در سازمان دانش آموزی برگزار شد، اظهار داشت: دیروز غروب فاطمی بود و امروز طلوع کوثری است؛ شاید حضرت زهرا(س) از میان ما رفته باشد، اما کوثر که همان امامت و ولایت است، از ایشان نشات می گیرد و شهادت ایشان پایان نیست، بلکه آغازی برای فیض کوثر است که در همین زمینه خداوند متعال سوره کوثر را نازل می کند و به پیامبر می گوید نماز به پا دار و شتر قربانی کن که آنها که به تو می گویند دنباله و سلسله نداری دنباله تو از همین زهرا(س) است.
وی ادامه داد: امروز همه دنیا منتظر کوثر فاطمه(س) یعنی حضرت مهدی موعود(عج) است. شاید ایام سوزناک فاطمیه سپری شد و بابت آن به همه عزیزان تسلیت می گوییم، اما باید تبریک گفت که نسل او همچنان در تاریخ ماندگار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آستانه سال نو خدمت همکاران در سازمان دانش آموزی رسیدیم تا بنا به رسم من لم یشکر المخلوق من لم یشکر الخالق که خود بزرگترین کار تربیتی است و کسی که مخلوق خداوند را تشکر و قدردانی کند، خالق را قدردانی کرده، و باید در جامعه جا بیاندازیم که از بزرگان و کسانی که زحمت می کشند، قدردانی و تشکر کنیم.
کفاش ادامه داد: چند سالی است که رویه خوبی در معاونت پرورشی صورت گرفته و از پیشکسوتان و چهره های تلاشگر و زحمت کش تقدیر می کنیم. زیرا تحسین بعد از مرگ اهمیت چندانی ندارد، تحسینی ماندگار است که در زمان حیات انجام می شود و در ذهن انسان می ماند که نمونه بارز آن تقدیر از استاد صافی پیشکسوت امور تربیتی بود و همچنین در روز 11 اسفندماه64  نفر از پیشکسوتان امور تربیتی استان ها مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: این رسم باید در سازمان دانش آموزی نیز اتفاق بیفتد و از چهره های شایسته، تلاشگر و کسانی که این سازمان را پایه ریزی و تقویت کرده اند، تقدیر و تشکر کنیم. ما با نفی پیشکسوتان و گذشتگان به جایی نمی رسیم و ذهن انسان از تخریب خوشش نمی آید، بلکه تحسین را می پذیرد. بنابراین لازم است تا از کارهای گذشتگان عبرت بگیریم و نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کنیم و نقاط قوت را تقویت و از نقاط ضعف دوری جوییم .
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: پایان سال، انسان را از بُعدی، به یاد روزهای ختم مراسم مردگان می اندازد و همه با هم مهربان می شوند و به این نتیجه می رسند که دنیا ارزش ندارد و باید با هم مهربان بود، یاد معاد و مرگ انسان را از معصیت دور می کند و غرور و تکبر انسان را به زیر می کشد. زیرا اگر مرگی برای انسان متصور نبود، او دچار خودبینی و کبر و غرور می شد، اما یاد مرگ انسان را نرم و متعادل می کند.
کفاش افزود: باید قبل از نو شدن سال از کسانی که در حق آنها بدی کرده ایم، طلب حلالیت و عذرخواهی کنیم و بدهکاری های خود را تسویه کنیم. آنچه برای انسان می ماند، دلجویی از افراد است و با پایان یافتن زمستان طبیعت و احیای آن در بهار انسان نیز باید به یاد زمستان و بهار زندگی خود بیفتد و از آن درس بگیرد .
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در سال نو اخلاق خود را بهاری کنیم و اگر پدر و مادر در قید حیات هستند به سراغشان برویم و بر دستانشان بوسه بزنیم و اگر هم رفته اند بر مزارشان بوسه بزنیم. زیرا دعای پدر و مادر در قضا و قدر انسان بسیار موثر است و بسیاری از بزرگان و مراجع ما هر وقت گره ای در کارشان می افتاد، به دنبال والدین خود می رفتند تا آن گره از کارشان گشوده شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه شما باید در سازمان دانش آموزی به آن دامن بزنید، رسم و رسومات حسنه ایام نوروز است که مهم ترین آن صله ارحام است؛ بنابراین باید از فرصت عید استفاده کنیم و به دید و بازدید اقوام برویم و دل های خود را از کینه و بدی ها بزداییم. زیرا کینه قلب خود انسان را از بین می برد قبل از آنکه آسیبی به آن شخص وارد کند.
کفاش اضافه کرد: از دیگر کارهایی که در ایام نوروز انجام می شود و باید در طول سال نیز ادامه داشته باشد، بخشش از اموال است و چه بهتر که از نیکوترین اموال خود به دیگران انفاق کنیم و هر چه کارهای خیر پنهانی باشد، نیکوتر است و لازم است کمپینی برای کارهای خیر پنهانی که رئیس آن کمپین نیز حضرت علی(ع) بوده است، راه بیاندازیم.
وی افزود: خداوند حق محرومین را در اموال ما قرار داده و لازم است به امور محرومین و ایتام رسیدگی کنیم و از بهترین اموالمان برای بازشدن گره های آنها انفاق کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان دانش آموزی در سال 94 توفیقات بزرگی کسب کرد که محور آن آموزش بود که این اتفاق به خوبی برای مربیان رده های مختلف انجام شد. برنامه های جاری سازمان نیز از جمله مشارکت های اجتماعی و ... به خوبی انجام شد که البته انتظار رشد بیشتر در زمینه های مختلف از سازمان وجود دارد.
کفاش گفت: خوشحالیم که در این سال انتخاباتی شکوهمند برگزار شد و موجب خوشحالی مردم و یاس و ناامیدی دشمنان شد و بحث برجام به نتیجه نهایی رسید که امیدواریم آثار مثبت آن را در سال 95 با جهت گیری های مثبت در شکوفایی اقتصاد و سرمایه گذاری های ایرانیان خارج و داخل کشور و جذب سرمایه گذاران خارجی برای توسعه صنایع در بخش های مختلف داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید درسال 95 تلاش کنیم تا سازمان دانش آموزی در جهت فرهنگی، اجتماعی و جذب منابع اقتصادی پویا تر و چابک تر عمل کند. کارها در این سازمان باید پررنگ تر و وسیع تر باشد و همچنان موضوع آموزش نیروی انسانی و ایجاد تفکری تشکیلاتی از جمله برنامه های سازمان در سال 95 است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نیروهای سازمان باید با عشق و پشتکار و به صورت شبانه روزی فعالیت کنند تا بتوانیم در پیشگاه حضرت حق پاسخگو باشیم و با خیزی عظیم در زمینه شکوفایی بیشتر سازمان دانش آموزی قدم برداریم.




خبرنگار : فاطمه زهرا تجلی









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن