تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816523181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشپزخانه منظم در روزهای عید نعمت است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
آشپزخانه منظم در روزهای عید نعمت است




تا به‌حال شده که دنبال دربازکن بگردید و آن را در هیچ‌کدام از کشوهای کابینت‌‌ها‌ی‌تان پیدا نکنید؟ یا برای پیدا کردن قاشق‌های شربت‌خوری مجبور شوید تمام کشوی قاشق‌ها را به‌هم بریزید؟





مجله منزل - الهام صادقی: تا به‌حال شده که دنبال دربازکن بگردید و آن را در هیچ‌کدام از کشوهای کابینت‌‌ها‌ی‌تان پیدا نکنید؟ یا برای پیدا کردن قاشق‌های شربت‌خوری مجبور شوید تمام کشوی قاشق‌ها را به‌هم بریزید؟ بعضی اوقات پیدا کردن چیزی که دنبالش هستیم آنقدر اعصاب‌مان را خرد می‌کند که تا ساعت‌ها روزمان خراب می‌شود. چاره کار چیست؟ نظم؛ نظم‌ دادن به وسایل تنها راه‌حل این مشکل است.


چند توصیه برای داشتن آشپزخانه و ظروف پذیرایی منظم



یک گلدان برای خودتان بخرید

شیشه‌های اضافه‌ توی کابینت‌ها یا داخل یخچال را دور بیندازید و آنها را انبار نکنید. همه وسایل برقی‌تان را در یک کابینت جمع کنید یا اگر از آنها به‌ندرت استفاده می‌کنید، درون محفظه پلاستیکی قرارشان دهید و به بالای کابینت‌ها منتقل کنید. خودتان بهتر از هرکسی می‌دانید که وسایل ضروری و غیر ضروری کدام است. پس تا جایی که می‌توانید کنار دست‌تان را خلوت کنید اما حتما جلوی پنجره یکی، دو گلدان یا شاخه قلمه زده شده بگذارید تا هر روز نگاه‌تان به آنها بیفتد. آشپزخانه جایی است که ساعاتی از عمرتان را در آن می‌گذرانید. پس آن را منظم کنید و از حضور در آنجا لذت ببرید.


چند توصیه برای داشتن آشپزخانه و ظروف پذیرایی منظم



با آمدن نوروز حتما باید یک بازنگری اساسی به ظروف پذیرایی‌تان هم بکنید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است وسایل پذیرایی مانند پیش‌دستی، ظرف شیرینی‌خوری و سبد کوچک چاقو و چنگال‌ها را در اتاق یا قسمت پذیرایی خانه‌تان قرار دهید. می‌توانید برای این کار یک میز کوچک یا کنسولی با ارتفاع کم و با کشوهایی که بتوان داخل آن خوراکی‌های پذیرایی را قرار داد، در نظر بگیرید. شاید بتوانید سفره هفت‌سین‌تان را هم روی همان کمد بچینید.


حلقهs ‌ راهی برای نجات از به هم ریختگی

یکی از کشوها را برای چیدن کیسه‌های زباله، دستمال کاغذی و پلاستیک فریزر یا سلفون‌ها در نظر بگیرید. برای منظم‌کردن قابلمه‌ها می‌توانید یک طبقه مخصوص بخرید و آنها را به‌ترتیب سایز روی آن بچینید.


چند توصیه برای داشتن آشپزخانه و ظروف پذیرایی منظم



بشقاب و کاسه‌های دم‌دستی را در یک کابینت بگذارید و آن را از ظروف پذیرایی و مهمانی‌تان جدا کنید. از حلقه‌های s برای آویزان کردن لیوان‌های چای‌خوری استفاده کنید. در این حالت لبه لیوان‌های شسته شده هم با جایی برخورد ندارد و برای مصرف بعدی کاملا بهداشتی است.


بقچه‌ دستمال‌ و رومیزی

اگر اهل چیدمان میز غذاخوری هستید، حتما باید یک کیسه بزرگ دستمال سفره و رومیزی و انواع و اقسام پارچه‌های تزیینی داشته باشید. برای نظم دادن به این دستمال‌ها بهتر است دستمال‌های یک‌بار مصرف را از بقیه جدا کرده و دستمال‌های مخصوص آشپزخانه را هم از دستمال‌های تزیینی تفکیک کنید.


چند توصیه برای داشتن آشپزخانه و ظروف پذیرایی منظم



دستمال‌ها را از وسط تا کرده و سپس لوله کنید و در یک سبد حصیری بچینید. آنها را جلوی دید قرار دهید تا هر بار به‌راحتی یکی‌شان را بردارید. دستمال‌های یک‌بار مصرف را هم در کشوی مربوط به کیسه ‌فریزر، سلفون و ظرف‌ها و قاشق‌های یک‌بار مصرف بگذارید تا به‌راحتی آنها را پیدا کنید.


یک پذیرایی ویژه

برای چاقو و چنگال یک سبد یا یک ظرف مناسب تهیه کنید. می‌توانید از یک لیوان سفالی قدیمی هم برای این‌ کار استفاده کنید و چاقو و چنگال‌ها را در آن بچینید. از ظرف‌های شیشه‌ای کوچک اما دردار مانند ظرف‌هایی که به عسل‌خوری معروف هستند، برای شکلات یا شیرینی‌های کوچک استفاده کنید و آنها را روی میز پذیرایی، منظم و در کنار هم بچینید تا اشتهای هر بیننده‌ای را برانگیزند! 


چند توصیه برای داشتن آشپزخانه و ظروف پذیرایی منظم



بشقاب‌ها و وسایل مربوط به میز غذاخوری را نیز تا جایی که می‌توانید به نزدیکی آن منتقل کنید؛ البته یادتان باشد قبل از رسیدن مهمان‌ها آنها را چک کنید تا تمیز باشند و گرد و غباری روی‌شان نباشد. در گوشه‌ای از اتاق پذیرایی یک سطل زباله فانتزی و کوچک بگذارید اما پوست میوه‌ها و خوراکی‌ها را خودتان جمع کرده و به سطل زباله اصلی منتقل کنید.


فکری به حال نور و رنگ کنید

اگر اتاق پذیرایی‌تان کوچک و دلگیر است، اول نور آن را درست تنظیم کنید. از ترکیب نور زرد و سفید با هم کمک بگیرید و دوم اینکه روی یکی از دیوارها، یک آینه بزرگ که طول آن بیشتر از عرضش باشد، نصب کنید. در این صورت حتما اتاق‌تان دلبازتر خواهد شد.


چند توصیه برای داشتن آشپزخانه و ظروف پذیرایی منظم



یادتان نرود نزدیک عید به باغ گل یا گل‌فروشی‌ بروید. یکی، دو گلدان گل آپارتمانی سبز ، پُر و جان‌دار بخرید تا جان تازه‌ای به خانه‌تان بدهد. گلدان‌ها را روی چهارپایه بگذارید تا بهتر دیده شوند.







تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن