تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803117257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارشنبه سياه سال باز هم قرباني گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چهارشنبه سياه سال باز هم قرباني گرفت
سه كشته و 259 زخمي آخرين آماري است كه از سوانح چهارشنبه سوري اعلام شده است. اضافه كنيد به اين موارد خسارت‌هاي بي‌شماري كه روان افراد جامعه را بيمار كرده است و جبران آن امكان ندارد.


شبي كه سپري شد، به سان چند سال گذشته، بيش از هر چيز نمايانگر شب‌هاي جنگي بود. آن‌گونه كه در گزارش‌ها آمده در پايتخت و همه شهرهاي بزرگ صداي انفجارهاي مهيب و آژيركشيدن خودروهاي امدادي تا سحرگاه به گوش مي‌رسيد. بيمارستان‌ها، خصوصاً بيمارستان فارابي و مطهري تهران، دشوارترين شب سال خود را سپري كردند.
  
به روايت آمار
دكتر امين صابري‌نيا، رئيس اورژانس كشور در شرح آماري كه در اختيارش قرار گرفته است، توضيح داد: در جريان حوادث سه نفر جان خود را از دست دادند. يكي از قربانيان مرد 45 ساله‌اي در رباط كريم بود كه به علت شوك ناشي از انفجار دچار ايست قلبي شد و فوت كرد. دومين قرباني هم جواني 24 ساله از قزوين بود و سومين نفر هم پسر نوجواني در شهرستان رشت جان خود را از دست داد.
   
تهران در صدر
وي ادامه داد: 259 نفر هم در سراسر كشور در جريان اين سوانح مصدوم شدند كه بيشترين آمار متعلق به تهران و استان فارس است كه از اين تعداد 234 نفر مرد و بقيه خانم بوده‌اند. 15 نفر از مصدومان هم دچار قطع عضو شدند. دكتر صابري‌نيا اضافه كرد كه آمار فوت‌شدگان نسبت به سال گذشته تفاوتي ندارد، اما آمار مصدومان اورژانس پيش بيمارستاني نسبت به سال گذشته 50 درصد كاهش داشته است. رئيس اورژانس كشور تأكيد كرد كه آمار نهايي بعد از جمع‌بندي ارائه خواهد شد.
   
دختر خردسال، كوچك‌ترين حادثه‌ديده
كوچك‌ترين حادثه ديده شب‌چهارشنبه سوري دختربچه‌اي سه ساله بود كه انگشت دستش را از دست داد. كنجكاوي پسرك هفت ساله هم برايش دردسر ساز شد و چشم چپش به شدت آسيب ديد. مادر اين كودك كه طفلش را از شهرك شهيد شجاعي به بيمارستان فارابي منتقل كرده بود، گفت: براي يك لحظه ديدم كه بچه ترقه روشن را مقابل صورتش گرفته است. وقتي خودم را به او رساندم تا ترقه را ازدستش بيرون بياورم ناگهان منفجر شد و چشمش آسيب ديد. علت را كه پرسيدم، گفت مي‌خواستم ببينم ترقه چطور منفجر مي‌شود.
   
مصدوميت مأمور پليس و يك آتش‌نشان
مصدومان چهارشنبه سوري فقط برپا كنندگان حادثه نبودند. يك مأمور آتش نشاني و يك مأمور پليس هم كه در عمليات امداد حضور داشتند با نارنجك هدف قرار گرفتند و راهي بيمارستان شدند. بررسي‌ها حكايت از اين دارد كه اين آتش‌نشان در حال امدادرساني در منطقه ابوذر حاضر شده بود كه نارنجك دست‌سازي به طرفش پرتاب شد و همزمان با انفجار آن، چشمان اين آتش‌نشان مصدوم و وي به بيمارستان فارابي منتقل شد.
از بيمارستان مطهري هم خبر رسيد كه يكي از مأموران پليس در ميدان هفت‌حوض هدف پرتاب نارنجك ‌دست‌ساز قرار گرفت و تحت درمان قرار دارد. اين مأمور پليس از ناحيه سر و صورت دچار حادثه شد و به دليل شدت انفجار، احتمال آسيب مغزي وي وجود دارد. پرويز نمازي، مسئول روابط عمومي بيمارستان مطهري گفت كه اين مأمور پليس دچار سوختگي ۱۵ درصد شده است.
پرتاب نارنجك دست‌ساز به داخل يك خودرو در جاده ساوه هم سبب شد تا راننده براي هميشه شنوايي گوش سمت چپ خود را از دست بدهد و از ناحيه چشم چپ هم دچار آسيب شود.
   
آتش‌سوزي
از آسيب‌هاي اين شب، حوادث آتش‌سوزي بود كه تاكنون ۱۰۷ مورد آن در تهران گزارش شده است. ۱۱ مورد آن آتش‌سوزي منازل، ۱۷ مورد آتش‌سوزي درخت و فضاي سبز، ۲۵ مورد آتش‌سوزي ضايعات، ۳۸ مورد آتش‌سوزي سطل زباله، شش مورد آتش‌‌سوزي وسيله نقليه و ۹ مورد ساير اماكن بوده است.
  
روسياهي به ذغال
آخرين شب چهارشنبه سال هم سپري شد و روسياهي آن براي كشور باقي ماند. رفتار توأم با خشونت و خسارت‌هاي غيرقابل جبراني را كه در اين شب و شب‌هاي مشابه ساليان گذشته رقم خورد، با هيچ توضيحي نمي‌توان تطهير كرد.
حقيقت اين است كه اين خشونت لجام‌گسيخته كه بسياري از افراد به آن مبتلا شده‌اند در شأن ملت ما نيست. شايسته است تا دانشمندان علوم اجتماعي و نخبگان جامعه براي قرار گرفتن اين آيين در مسير واقعي خويش تدبير كنند.





تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن