تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805892966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علائم یک بیماری شایع کودکان و راه‌های درمان آن


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: زردزخم یکی از بیماری‌‌های شایع در کودکان است و بسیاری معتقدند بچه‌ها خیلی وقت است که دیگر به این نوع بیماری مبتلا نمی‌شوند. در صورتی که باید بدانید این بیماری هنوز هم در بین بچه‌ها و در محیط‌هایی که بهداشت به خوبی رعایت نمی‌شود شایع است. بر همین اساس در گفتگو با دکتر درخشان‌فر، متخصص کودکان و نوزادان، از او درباره علائم زردزخم و درمان آن پرسیدیم.
دکتر حجت درخشان‌فر،‌درباره زردزخم و علت ایجاد آن می‌گوید:« زردزخم نوعی نوعی عفونت باکتریایی پوست است که بیشتر کودکان کم سن و سال را درگیر می‌کند. این بیماری بر اثر فعالیت دو باکتری استافیلوکوک و استرپتو کوک ایجاد می‌شود. این باکتری‌ها بر روی زخم‌هایی که بر اثر گزش حشرات ایجاد شده و یا زخم‌های دیگر که به دلایل مختلف ایجاد شده‌اند، فعالیت کرده و ایجاد تاول می‌کنند. تاول هایی که این باکتری‌ها ایجاد می‌کنند کوچک است و معمولا در اطراف دهان شایع هستند و ابتدا پوست صورت و دست و پا را درگیر می‌کنند.»
دکتر درخشان‌فر درباره دستکاری کردن تاول‌ای زردزخم می‌گوید:« اگر بچه‌ها این تاول‌ها را دستکاری کنند و یا بترکانند، این تاول‌ها به قسمت‌های بیشتری از بدن سرایت می‌کند. این تاول‌ها بعد از ترکیدن رنگ زردی از خود به جا می‌گذارند به همین دلیل به این بیماری زردزخم گفته می‌شود. این تاول‌ها ممکن است خارش، تب خَست (تب جزئی) و کوفتگی بدن ایجاد کنند.»این بیماری در بین کودکان 1 تا 10 سال و در آب و هوای گرم و مرطوب و محیط‌های غیر‌بهداشتی بیشتر شایع است و کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. این متخصص کودکان و نوزادان درباره بیماری‌های بعدی که توسط زردزخم ایجاد می‌شود توضیح می‌دهد:« زردزخم قسمت سطحی پوست را درگیر می‌کند و اگر درمان نشود منجر به عفونت عمقی پوست و یا سلولیت می‌شود. اگر دلیل ایجاد بیماری زردزخم باکتری استرپتوکوک باشد، موجب ایجاد گلومرولونسریت می‌شود. شدت بیماری در بچه‌های کوچک و کم‌سن بیشتر است چون سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. استافیلوکوک در بین میکروب‌هایی که در بینی رشد می‌کنند وجود دارد به همین دلیل ممکن است تاول‌ها در اطراف بینی هم مشاهده شوند.»
زردزخم با دیدن قابل تشخیص است و پزشک با دیدن بیمار و تاول‌های روی صورتش به راحتی می‌تواند آن را تشخیص دهد. همچنین اگر مادران زخم زرد زنگ روی سر کودکشان ببینند باید به این بیماری مشکوک شوند.
یکی از روش‌های پیشگیری از این بیماری در محیط‌های غیر‌بهداشتی این است که مادران روزانه بدن کودک را با آب و صابون بشویند. اگر زخم زرد‌رنگ در کودک ایجاد شده باشد،‌مادر می‌تواند حوله و آب گرم (آب ولرم رو به گرم) را روی زخم‌ها بکشد. همچنین ناخن‌های کودک مبتلا به این بیماری را هم باید کوتاه کرد تا نتواند تاول‌هایش را درست‌کاری کند.
دکتر درخشان‌فر درباره درمان این بیماری می‌گوید:« برای درمان این بیماری پماد‌هایی مانند موپیروسین و آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مانند شربت سفالکسین تجویز می‌شود و در صورتی که کودک تب کند، مادر می‌تواند به او شربت استامینوفن بدهد. در صورتی که کودک با هیچ‌کدام از این روش‌ها خوب نشود، نشانه این است که به سلولیت مبتلا شده است. اگر سلولیت زیر چشم‌ها و یا روی مفاصل را درگیر کرده باشد کودک باید برای درمان بستری شود اما پوست شکم و سر کودک درگیر سلولیت شوند نیازی به بستری ندارد و با دارو خوب می‌شود.»
این بیماری رژیم غذایی خاصی ندارد و بچه‌ها می‌توانند از انواع غذا‌ها استفاده کنند.
نی نی سایتمطالب مرتبط :درمان نشدن به موقع زردزخم..در مورد بیماری زرد زخم زرد زخم، بیماری عفونی پوستی مسری در کودکان


چهارشنبه 26 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن