تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819359273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم هر ایرانی از سرانه کتاب قرآنی 175 تومان در سال است!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سهم هر ایرانی از سرانه کتاب قرآنی 175 تومان در سال است!
دبیر انجمن خادمان قرآن کریم گفت: سهم سرانه کتاب از هزینه زندگی هر ایرانی هزار و 500 تومان بوده و در بخش قرآن 175 تومان است و این نشانه عدم تبلیغ و فعالیت موسسات قرآنی است.


به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآنی در نشست تخصصی «جایگاه موسسات و تشکل‌های قرآنی در انجمن خادمان قرآن کریم» که بعدازظهر دیروز 24 اسفند در اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان بهمن 94 بیش از هزار ساعت بر روی اساسنامه انجمن خادمان قرآن کریم کار کردیم و هم اکنون اساسنامه نهایی مراحل پایانی ثبت خود را می‌گذراند. 


وی افزود: در بهار سال 95 جلسه‌ای برای انتخاب ارکان اصلی انجمن خادمان قرآن کریم همچون دبیرکل و هیأت امنا برگزار خواهد شد. 


پورمعین گفت: باید حمایت‌های جدی از خادمان قرآنی چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه برنامه‌ریزی انجام بگیرد.


وی افزود: ما برنامه‌ای برای  حمایت مادی مادام‌العمر را هم پیش‌بینی کرده‌ایم و منتظر تصویب آن توسط وزارت ارشاد اسلامی هستیم که ماهیانه در حد حقوق یک کارمند و با در نظر گرفتن بیمه پرداخت شود.


دبیر انجمن خادمان قرآن کریم با اشاره با نقش موسسات قرآنی بیان کرد: انتخاب خادمان قرآن در 20 سال گذشته منوط به افرادی بود که یا موسسه داشته، یا در موسسه‌ای مدیر و یا عضو هیأت مدیره بوده‌اند.


وی در خصوص وابستگی موسسات قرآنی به دولت خاطر نشان کرد: موسسات اگر بخواهند به دولت وابسته باشند، نمی‌توانند فعالیت های قرآنی را پیش برده و به جامعه قرآنی خدمت کنند.


پورمعین افزود: اگر موسسات از کمک‌های مردمی استفاده کرده و به صورت مستقل عمل کنند، می‌توانند به عنوان خادمین قرآنی معرفی شوند.


وی عنوان کرد: در سال گذشته مردم کشور 56 هزار میلیارد تومان بابت لباس خرج کردند و سوال من در اینجا این است که آیا مردم حاضر نخواهند شد 5 میلیارد برای فعالیت‌های قرآنی خرج کنند؟


دبیر انجمن خادمان قرآن کریم افزود: سهم سرانه کتاب از هزینه زندگی هر ایرانی هزار و 500 تومان بوده و در بخش قرآن 175 تومان است و این نشانه عدم تبلیغ و فعالیت موسسات قرآنی است.


وی در پایان در خصوص ملاک‌های انتخاب‌های خادمان قرآنی گفت: خادمان باید دارای حسن سابقه در انجمن باشند، اثر آن‌ها باید یک اثر ملی بوده و قابلیت بین‌المللی شدن را دارا باشد.









۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن