تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803648234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدارهاي چهارشنبه آخر سال را جدي بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هشدارهاي چهارشنبه آخر سال را جدي بگيريد
نویسنده : سروان عباس غلامي* 
 چهارشنبه آخر سال داراي ريشه‌هاي فرهنگي و اجتماعي است و به عنوان يك جشن و آيين ملي در آخرين چهارشنبه هر سال برگزار مي‌ شود و عموماً با شادي همگاني همراه است. معمولاً در اين روز خريد عيد و خانه تكاني‌ها انجام می‌شود  و والدين همراه فرزندان خود براي آغاز تعطيلات نوروزي مهيا شده‌اند و اين روز، بهانه‌اي است كه والدين به همراه اعضاي خانواده خود مخصوصاً كودكان در اين جشن همگاني ساعات خوشي را داشته باشند. مهم‌تر از همه اينكه چند ساعتي افراد جامعه شادي و تفريح‌هاي مشترك‌ و تقريباً يكساني داشته باشند. ميوه و خوراكي و حتي غذاهاي مشترك ‌ سر سفره هر خانواده ايراني ديده مي‌شود. يك نوع بودن شادي، يكسان بودن تفريح‌ها، غذا و ميوه‌جات و تنقلات همسان و... همه و همه موجب يك رنگي ملي مي‌شود. هر چند كه اين دليل‌ها بسيار كوچك هستند، ولي مي‌تواند در انسجام و همبستگي ملي نقش مؤثري داشته باشد و انسان احساس مي‌كند كه تار و پود هايي هست كه او را در بطن جامعه مستحكم كرده است.
متأسفانه در چند سال گذشته به دلايل مختلف اعم از فرهنگي، اجتماعي و. . . اين مراسم بسيار ساده و شاد (چهارشنبه آخرسال) تبديل به يك آسيب اجتماعي شده و همواره افكار عمومي جامعه را چند روز قبل از آغاز اين جشن به خود معطوف ساخته است.
جولان و حركات ناشايست عده‌اي سودجو مانند ايجاد صداهاي مهيب و وحشتناك كه شبيه ميدان جنگ است تا نور افشاني ساده، بستن خيابان‌ها بدون توجه به اينكه شايد فردي نياز به مراجعه به مراكز فوريتي دارد، پرتاب ترقه‌ها كه مشخص نيست پرتاب‌كننده آن چه هدفي را از اين پرتاب‌ها دنبال مي‌كرده، تخريب اماكن عمومي كه با سرمايه‌هاي ملي بنا شده بود، آتش‌سوزي‌هايي كه در اماكن خصوصي اتفاق مي‌افتد و سرمايه مالي يك عمر زندگي يك فرد در چند لحظه از بين مي‌رود و اين همه بي‌نظمي و... علاوه بر ايجاد اضطراب و ناراحتي باعث مي‌شود از جنبه عمومي و خصوصي صدمات فراوان جاني و مالي براي افراد جامعه فراهم كند. حتي اين هيجانات كنترل نشده افراطي چند ساعته از سوي عده‌اي از افراد، موجب مي‌شود كه افراد ديگري از جامعه در طول سال‌هاي متمادي، اثرات مخرب ‌ آن را تحمل كنند.
پس بهتر است به هشدارهاي پليس توجه و ايامي شاد توأم با آرامش و امنيت را براي خود و اعضاي جامعه فراهم كنيم. در اين شرايط به همراه فرزندان خود در اين جشن همگاني شركت كنيد تا بتوانيد هيجانات كنترل نشده جوانان و نوجوانان را كنترل كنيد و بتوانيد از انجام تصميم‌هاي آني و هيجاني آنان مانع بشويد. مراقب باشيد فرزندانتان از مواد محترقه غيرمجاز و قاچاق استفاده نكنند و هنگام تهيه مواد محترقه همراه فرزند خود به مراكز خريد مراجعه كنيد و اجازه ندهيد از ساير مواد آتش‌زا جهت تقويت آنها استفاده كند. لازم است كه قبل از خريد اين لوازم علل مخالفت خود را با دليل منطقي گوشزد كنيد‌ و از قوه قهريه خود استفاده نكنيد. اجازه ندهيد كه فرزندانتان اسپري و كپسول‌هاي گاز فندك و... را داخل بوته آتش بيندازند، زيرا گرماي حاصل از بوته آتش موجب تركيدن آنها مي‌شود و بدنه اين بطري‌ها به صورت تركش‌هاي آهني ريز در اطراف پخش و موجب صدمه زدن به اعضاي بدن از جمله چشم انسان مي‌شود. بسياري از افراد هستند كه ناخودآگاه بدون اينكه دخالتي در اين امور داشته باشند، دچار آسيب‌هاي جسمي شده و بينايي خود را از دست داده‌اند.
هرگز از نزديكي بوته‌هاي آتش و تجمع جوانان رد نشويد، چون هر لحظه امكان دارد كه اين جوانان از مواد محترقه غير‌مجاز استفاده کنند  و سلامت شما و اعضاي خانواده‌تان را به مخاطره بيندازند.
پليس همواره همكاري و مشاركت‌‌پذيري شما شهروندان عزيز را در ايجاد امنيت و پايداري آن پذيرا مي‌‌باشد.
*رئيس اداره آموزش همگاني
 فرماندهي انتظامي تهران بزرگ



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن