تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدینه قم عزادار بانوی بی‌حرم شد/ تشییع پیکر ۵ شهید گمنام


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)؛
مدینه قم عزادار بانوی بی‌حرم شد/ تشییع پیکر ۵ شهید گمنام

عزاداری قم


شناسهٔ خبر: 3579454 - یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
استانها > قم

قم - همزمان با سالروز شهادت‌ حضرت زهرا(س)، مدینه قم سوگوار دخت رسول الله(ص) شد و اراتمندان با برپایی مجالس و هیئت‌های عزاداری، این مصیبت را به ساحت کریمه اهل بیت(ع) تسلیت گفتند. به گزارش خبرنگار مهر، عاشقان و اراتمندان به خاندان رسالت طی روزهای گذشته و صبح امروز با برپایی مراسم عزاداری در مساجد و حسینیه‌ها و تکایای شهر قم، بار دیگر رخت عزا به تن کردند و با چشمانی اشک‌بار مصائب دختر آخرین فرستاده خدا را مرور کردند.  دسته‌های عزادار بصورت زنجیرزنی و سینه‌زنی نوحه‌های غربت علی(ع) را زمزمه کردند و به سر زنان رهسپار حرم کریمه اهل بیت(ع) شدند تا این مصیبت جانکاه را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت بگویند. تشییع پنج تن از شهدای گمنام سال‌های دفاع مقدس که طی روزهای اخیر تفحص شده بودند نیز با حضور خیل عزاداران فاطمی، زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت(ع) از حرم مطهر به سمت سازمان صدا و سیمای استان قم برگزار شد. آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید بر پیکرهای این شهیدان نماز اقامه کرد و شهدای گمنام در میان خیل کثیری از مردم ولایتمدار و انقلابی شهر مقدس قم به سمت خیابان شهدا و بلوار محمد امین تشییع شدند تا در ‌‌نهایت در سازمان صدا و سیمای مرکز قم آرام گیرند. پیکرهای مطهر دو شهید گمنام نیز بعد از مراسم تشییع به شهر کهک منتقل شد تا در آنجا خاکسپاری شوند و شهید گمنام دیگری نیز در منطقه عملیاتی خیبر تدفین می‌شود.

مراسم عزاداری مراجع تقلید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و همچنین آیت الله العظمی وحید خراسانی همانند سال‌های گذشته در روز شهادت کوثر نبی، پای پیاده با دسته عزاداری از بیت خود راهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند تا تازگی داغ از دست رفتن زهرای مرضیه(س) ‌ ام الحسنین(ع) را برای جهان تشیع گوشزد کنند و در مصائب آن بانوی بزرگ اسلام اشک ماتم بریزند. حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی صبح امروز نیز میزبان دسته‌های عزاداری بود و عاشقان فاطمه زهرا(س) یکی پس از دیگری در صفوفی بهم فشرده در حالی که لباس‌های سیاه به تن کرده بودند، وارد صحن آئینه حرم مطهر می‌شدند و بعد از برگزاری عزاداری مختصر در جوار کریمه اهل بیت(ع)، شهادت مادر بزرگوار ایشان را به ساحت این بانوی بزرگ تسلیت می‌گفتند. بیوت مراجع معظم تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز صبح امروز مراسم عزاداری برپا بود که در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیون حوزه علمیه، مسئولان استانی و کشوری از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. مراسم تشیع نمادین حضرت زهرا(س) برگزاری مراسم تشیع نمادین حضرت زهرا(س) نیز شامگاه یکشنبه، همزمان با شام شهادت آن حضرت از سوی هیئت رزمندگان اسلام قم از مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در سه راه بازار به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود. پخت سمنو و آش نذری نیز در نقاط مختلف شهر مقدس قم و از سوی هیئت‌های عزاداری و خیرین صورت گرفت و در میان سایر عزاداران توزیع شد. نمایشگاه حدیث غربت که در دو نقطه از شهر مقدس قم به بازسازی شهر مدینه و جریان شهادت حضرت زهرا(س) پرداخته است نیز از دیشب و امروز با استقبال گسترده عاشقان خاندان اهل بیت(ع) روبه رو شده است که بازدید از این نمایشگاه با جلوه‌های ویژه و منحصر به فردش ذهن هر بازدید کننده‌ای را به عمق تاریخ و صدر اسلام و همچنین مظلومیت دخت رسول الله و مولای متقیان علی(ع) سوق می‌دهد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن