تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805893750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینمای آمریکا و اروپا به دنبال ایده‌های سینمایی ما هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سینمای آمریکا و اروپا به دنبال ایده‌های سینمایی ما هستند
فیلمسازان ما به دنبال ایرانیزه شدن ایده‌هایی هستند که سینمای آمریکا و اروپا طالب آن است.


مهدی ایل‌بیگی فیلمبردار فیلم «آپاندیس» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گرایش فیلمسازان به فضای رئالیستی گفت: فیلمسازان ما به سمت ایجاد فضای رئالیستی در فیلم‌ها رفته‌اند و این اتفاق خوبی است. فیلمسازانی که به شخصه با آن‌ها کار کرده‌ام، به سمت سینمای آوانگارد آن چنانی نرفته‌اند و نخواهند رفت. فیلمسازان ما به دنبال سبک رئالیستی ایرانیزه شده‌ای هستند که سینمای آمریکا و اروپا به دنبال چنین ایده‌هایی است.


وی افزود: فیلم اولی‌های ما از ساختن فیلم کوتاه به سمت فیلم سینمایی آمده‌اند و با ایجاد فضای دوستانه و صمیمانه و با وجود اینکه چهارچوب فیلمسازی را می‌دانند، با عوامل فیلم تعامل دارند و مشورت‌پذیر هستند. فیلم اولی‌ها در بسیاری از مواقع سیستم دو دو تا چهار تا را می‌شکنند و نوگرا هستند. نگاه نو در سینمای ما بسیار اهمیت دارد. نگاه‌هایی مثل نگاه سعید روستایی، مثل فیلم «جاودانگی» و ...


وی در خصوص فضای فیلمبرداری فیلم «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی اظهار داشت: کارگردان در فضایی مثل بیمارستان سختی‌های خاص خودش را دارد و لوکیشن این فیلم بیمارستان است و با لوکیشن‌هایی مثل آپارتمان، ادارات و ... تفاوت زیادی دارد. سقف کوتاه است و منبع نوری وجود ندارد و چون از لحاظ زمانی رئال است، باید در جریان فیلمبرداری کنترل نور انجام شود.


وی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از محدودیت‌های ما قد بلند بودن بازیگران در فیلم است که نورپردازی و مهار نور را مشکل می‌کند. طراح لباس بسیار به ما کمک کرد و از رنگ‌هایی برای دیوارها استفاده کرد که کنترل نور بهتری را به دست دهد.


ایل‌بیگی در خصوص حرکت دوربین در این فیلم بیان کرد: برای حفظ فیلمنامه و فضای دینامیک و شخصیت‌ها که باید در لحظات و موقعیت‌ها، اتفاقات را شکل دهند دوربین روی سه‌پایه قرار دارد و صحنه‌ها فیلمبرداری می‌شود و حس دلهره و تنش را به خوبی از این روش انتقال می‌دهد. فقط در دو موقعیت دوربین روی شانه، فیلمبرداری کرده‌ایم. بخش سخت کار برای لوکیشن بیمارستان است. ما وقتی با کارگردان فیلمنامه را می‌خواندیم تصمیم گرفتیم، لوکیشن بسته و با لنز 85 و 135 فیلمبرداری کنیم تا به خودمان ثابت کنیم که در لوکیشن بسته می‌توان از زیبایی لنز این دوربین استفاده کرد.


فیلمبردار «جاودانگی» با اشاره به ویژگی بازیگران این فیلم گفت: خوشبختانه بازیگران اصلی فیلم بسیار هوشمند و هوشیار هستند و به کارگردان و فیلمبردار کمک زیادی کردند. در فیلمبرداری به خاطر نوع دوربین و نداشتن منبع نور بیرونی، عمق میدان کمتری داشتیم. تمام بازیگران اصلی فیلم کمک کردند. خوشحالم که این بازیگران مقابل دوربینم بودند. در بسیاری از موارد بازیگران خیلی اذیت شدند و به زحمت افتادند اما ما سعی داشتیم در اغلب موارد دستشان را باز بگذاریم. در صحنه‌هایی مثل اجرای حس دلهره و اضطراب، دوربین در خدمت بازیگران بود و در شرایط مینیمال بازیگران در خدمت دوربین بودند.


گفتنی است؛ در کارنامه هنری مهدی ایل‌بیگی، فیلمبرداری فیلم‌های «جاودانگی» و «قوها بر باد سوارند» به چشم می‌خورد و وی در حال حاضر در پروژه «آپاندیس» مشغول فیلمبرداری است که قرار است به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر برود.









۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن