تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812772818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش کردم متظاهرانه کار نکنم


واضح آرشیو وب فارسی:شما نیوز: کارگردان فیلم سینما یی «ایستاده در غبار» درباره ی سبک این فیلم گفت: ایده ی من بازنمایی تمام و کمال بود تا به تصویری برسیم که انگار الان اتفاق می افتد بنابراین تلاش کردم متظاهرانه کار نکنم و جوری فیلم را بسازم که انگار مستند می بینید. به گزارش خبرنگار سینما یی ایسنا، محمدحسین مهدویان شامگاه ۲۰ اسفند ماه در نشست بررسی این فیلم که پس از نمایش آن در قالب «مرور آثار برگزیده ی جشنواره ی فجر» در پردیس سینما یی «چارسو» برگزار شد، درباره ی روند ساخت این فیلم یادآور شد: پیشنهاد چند کار با موضوعات مختلف داشتم اما احساس کردم تکرار کار قبلی است اما تصمیم گرفتم در مورد آنها پژوهش کنم تا اینکه به احمد متوسلیان رسیدم. اول احساس می کردم شاید کار جذابی از آب در نیاید چون فکر می کردم متوسلیان آدم بد اخلاق و تند مزاجی است، اما کم کم با او ارتباط برقرار کردم و نگارش فیلمنامه را شروع کردم که پژوهش و نگارش آن حدود دوسال طول کشید. او درباره ی اینکه فرم و ساختار فعلی فیلم چگونه شکل گرفته است نیز توضیح داد: تعدادی نوار صوتی به عنوان منبع تحقیق در اختیارم بود که شامل مکالمات بی سیم و سخنرانی ها بود و آنها را حتی در پخش صوت ماشینم گوش می دادم. در حین همین گوش دادن ها تصاویری با جزئیات در ذهنم شکل می گرفت و احساس می کردم این یک نمایش رادیویی است. بعد به این فکر افتادم که همین تصاویر ذهنی را بسازم و صداهای واقعی را هم روی آن بگذارم. این کارگردان با بیان اینکه نمونه ی مشابه این کار را ندیده و بر اساس نمونه ی خاصی هم این فیلم را نساخته است درباره ی شیوه ی کارش گفت: شیوه ی کارم به این شکل بود که با دوربین هندی کم به لوکیشن می رفتم و ابتدا آنچه فکر می کردم، می خواهم بسازم را تصویر برداری می کردم. تلاش کردم جوری فیلم را بسازم که انگار مستند می بینید. او ادامه داد: تلاش کردم متظاهرانه کار نکنم و میزانسن و دکوپاژ را به رخ نکشم. ایده ی من بازنمایی تمام و کمال بود تا به تصویری برسیم که انگار الان اتفاق می افتد. بیشتر تصاویر فیلم هم پلان سکانس است و تداوم دارد. با اینکه این روش خیلی کار را سخت می کرد اما همه ی تلاشمان را انجام دادیم که حضورمان به عنوان سازنده احساس نشود. مهدویان که از اولین نمایش فیلم اش در جشنواره ی فجر با واکنش خانواده ی متوسلیان نسبت به فیلم روبرو بوده، در این باره نیز گفت: ما سعی کردیم بدون تعارف مسائل خانوادگی احمد متوسلیان را مطرح کنیم. برخی از مسائل در فیلم هست که آنها احساس می کنند خصوصی است و نباید برای عموم مطرح شود. خانواده ی آنها بزرگ و پر جمعیت است اما فقط یکی از برادرها با این قضیه مشکل دارد که البته صحبت هایی هم کرده ایم و قرار است فکری به حال این قضیه بکنیم. نویسنده و کارگردان «ایستاده در غبار» مهمترین چالش خود را انتخاب بازیگر نقش احمد متوسلیان دانست و گفت: چون قرار بود این شخصیت بار فیلم را بر دوش بکشد، دنبال بازیگری توانمند بودیم که شناخته شده هم نباشد و طبیعتاً در میان تئاتری ها دنبالش گشتیم. هادی حجازی فر هم جزو گزینه های ما بود اما به لحاظ شباهت چهره تردید داشتیم و چون درمورد بازیگران دیگر به نتیجه نرسیدیم، به عنوان آخرین نفر سراغ او رفتیم و با اینکه به گریم سنگینی برای کار احتیاج داشت، بهترین انتخاب بود. هادی حجازی فر بازیگر و کارگردان تئاتر نیز درباره ی حضورش در سینما و این فیلم گفت: در سال ۸۲ در فیلم «مزرعه ی پدری» رسول ملاقلی پور بازی کردم اما به دلیل شرایط خاص کار، عطایش را به لقایش بخشیدم و فقط تئاتر کار کردم. تا اینکه فرصت حضور در این فیلم، در زمانی که هیچ انتظارش را نداشتم پیش آمد. وی افزود: من ۸۶ دقیقه از ۱۰۰ دقیقه ی فیلم در تصویر دیده می شوم پس خیلی باید تلاش می کردم از فیلم بیرون نزنم. چالش اصلی من در این نقش، در کنار دشواری های فیزیکی و ذهنی، گریم آن بود که سنگین بود و بیش از سه ساعت اجرایش زمان می برد و یک ساعت هم پاک کردنش وقت می گرفت. با اینکه لب زدن به جای صدای احمد متوسلیان به دلیل شکل خاص نفس کشیدن و حرف زدنش کار بسیار سختی بود اما در عین حال ساده ترین بخش کار بود! انتهای پیام


جمعه ، ۲۱اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شما نیوز]
[مشاهده در: www.shomanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن