تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت از سرمايه‌گذاران خارجي براي توسعه زير‌ساخت‌هاي شهري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دعوت از سرمايه‌گذاران خارجي براي توسعه زير‌ساخت‌هاي شهري
شهردار تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره نقش منطقه ۲۲ در حوزه درآمد‌هاي پايدار گفت: مهم‌ترين بحث ما در زمينه درآمد‌هاي پايدار منطقه در حوزه تفرجگاهي و توسعه آن است و اين آمادگي وجود دارد تا پروژه‌هاي زير‌ساختي در بخش‌هاي مهم با سرمايه‌گذاري خارجي انجام شود و هم اكنون نيز برخي سرمايه‌گذاران خارجي مشغول فعاليت هستند.
نویسنده : بيژن يانچشمه 


روز گذشته در آستانه روز‌هاي پاياني سال محمدباقر قاليباف در مراسم بهره‌برداري از فاز 2 درياچه شهداي خليج فارس و 50 پروژه فرهنگي، اجتماعي، عمراني، ترافيكي و خدماتي شهرداري منطقه 22 اظهار داشت: اقداماتي كه در سطح شهر تهران انجام مي‌شود، درخور شأن مردم نيست ولي واقعيت اين است كه بضاعت ما بيش از اين نيست.
وي با بيان اينكه اجاره دادن اماكن تفريحي از سياست‌هاي شهرداري تهران به شمار مي‌رود، عنوان كرد: البته نبايد اجاره‌ها را به حدي بالا ببريم كه بهره‌برداران فشار درآمد را به مردم وارد كنند.
شهردار تهران تأكيد كرد: شهرداري تهران در حوزه ورزش، تفريح، مطالعه و كتابخواني و در عرصه سبد فرهنگي، سلامت جسمي و اوقات فراغت رويكرد درآمدي ندارد و تمام تلاش ما در مديريت شهري اين است كه يك زندگي خوب در بعد مادي و معنوي را براي شهروندان ايجاد كنيم.
وي تأكيد كرد: هم‌اكنون در شهرهاي بزرگ و تمامي كلانشهرهاي دنيا مشكلات شهري، شهرنشيني، آپارتمان‌نشيني، مدرنيته و فضاهاي ماشيني بر اعصاب و روان مردم به حدي فشار مي‌آورد كه داشتن يك فضاي سبز، مجموعه ورزشي، فضاهاي آبي و تفرجگاهي يك ضرورت حياتي به شمار مي‌رود.
شهردار تهران با اشاره به  اينكه نبايد در حوزه اقتصادي يك نگاه صرف اقتصادي منفعت‌گرا داشته باشيم بلكه بايد محيط فرهنگي اينجا را خوب اداره و حفظ كنيم و محيطي براي سلامتي روحي و رواني شهروندان باشد، گفت: در راستاي زيرساخت‌هاي حمل و نقلي در منطقه 22 بايد اقدام شود، چراكه در ايام تعطيلات استقبال خوبي از مجموعه درياچه خليج فارس مي‌شود.
 
افتتاح امتداد اتوبان حكيم تا پايان بهار ۹۵
شهردار تهران با اشاره به اينكه امتداد اتوبان حكيم تا پايان بهار ۹۵ افتتاح مي‌شود، افزود: ادامه اتوبان شهيد حكيم نيز كه حدود 2 كيلومتر تونل و 10 كيلومتر بزرگراه و دسترسي‌هاي آن است، در بهار سال آينده افتتاح مي‌شود و بر اين اساس اين بزرگراه شرق به غرب تهران را متصل و جاده قديم را نيز به همت وصل مي‌كند.  همچنين قاليباف درباره دو‌طبقه شدن بزرگراه همت گفت: دو‌طبقه شدن همت بعيد ولي در حال مطالعه است.
  
ملاك ساخت و سازها طرح تفصيلي است
 همچنين شهردار تهران در واكنش به برخي انتقاد‌ها در خصوص ساخت‌وساز در منطقه 22 گفت: طرح تفصيلي جديد منطقه ۲۲ در كميسيون ماده 5 تا  سه ماه آينده تصويب خواهد شد . وي افزود: اگر تعدادي از همكاران انتقادي قانوني داشته باشند استفاده مي‌كنيم ولي تمام تلاش‌مان اين است كه قانون را به طور كامل اجرايي كنيم و اگر اشكالي در قانون است اصلاح كنيم.
قاليباف افزود: ساخت و سازهاي اين منطقه بر اساس طرح تفصيلي انجام مي‌شود كه اميدواريم كميسيون ماده 5 در خصوص تصويب طرح تفصيلي اين منطقه اقدام كنند. همچنين در افق 1404 جمعيت اين منطقه 700 هزار نفر پيش‌بيني شده است. قاليباف با اشاره به اينكه افتتاح فاز دوم درياچه خليج فارس و كل اين مجموعه يكي از تفرجگاه‌ها و محيط‌هاي خوب براي گذران اوقات فراغت همراه با خانواده است، تأكيد كرد: بعضي از پروژه‌هايي كه در شهر تهران شروع مي‌شود نه تنها بيرون از مجموعه بلكه بعضاً درون مجموعه نيز از سختي كار احساس نگراني مي‌كنند ولي وقتي كاري را شروع كرده‌ايم بايد به خدا توكل كنيم. در اين زمينه براي ساخت درياچه خليج فارس ساليان سال بحث داشته‌ايم و براي ساخت آن روزهاي سخت و پرزحمتي را پشت سر گذاشته‌ايم و يكي از پروژه‌هاي شهر را امروز مي‌بينيم. شهردار تهران افزود: براي ساخت تفرجگاه‌ها هميشه انتقاداتي وجود دارد ولي نمي‌شود در شهر تفرجگاهي نباشد. رودخانه كن در گذشته محل دپوي زباله و حضور معتادان بود ولي امروز به يك تفرجگاه تبديل شده است ولي وقتي جايي درست مي‌شود يادمان مي‌رود كه گذشته چه وضعيتي داشته است. وي گفت: درياچه شهداي خليج فارس بيش از 30 هكتار است كه اين زمين‌ها را شهرداري خريداري كرده و اين درياچه امروز ساخته شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن