تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803895231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری با مشکل کمبود شدید اعتبار دست به گریبان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: حوزه سلامت چهارمحال وبختیاری با مشکل کمبود شدید اعتبار دست به گریبان است استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود اعتبار برای ساخت و ساز و تملک دارایی از مشکلاتی است که این دانشگاه با آن دست به گریبان است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دكتر مرتضي هاشم زاده افزود: در حال حاضر كشور با كمبود منابع مالي مواجه است كه دانشگاه علوم پزشكي نيز از اين امر مستثنا نمي باشد.
وي گفت: علي رغم توفقيات خوبي كه در دولت يازدهم در امر بهداشت و درمان حاصل شده است و دستيابي به حد قابل قبولي از استانداردها و تكميل تجهيزات مراكز درماني و ارتقاء خدمات و هتلينگ، اما همچنان كمبود اعتبارات آزار دهنده و مخل در روند توسعه بشمار مي رود.
دكتر هاشم زاده افزود: ورود خيرين به حوزه سلامت مي تواند بسيار راه گشا بوده و بخشي از كمبودها را جبران نمايد.
وي، در ادامه به عملكرد مطلوب مجمع خيرين سلامت استان چهارمحال و بختياري اشاره داشت و افزود: اين مجمع از موفق ترين مجامع كشور بوده و هم اكنون بيش از ۶۰ پروژه در حوزه سلامت در دست اقدام دارد.
وي، با اشاره به فعاليت اين مجمع در دو شهرستان بروجن و شهركرد ابراز اميداواري كرد در آينده نزديك شاهد فعاليت مجمع خيرين سلامت در ساير شهرستان ها باشيم.
دكتر هاشم زاده، فعاليت مجمع خيرين سلامت استان در ساخت مراكز بهداشتي و درماني ، خانه هاي بهداشت و پايگاه هاي ۱۱۵ در جاده ها و مناطق شهري ،‌توسعه و ساخت بخش هاي بيمارستاني را چشمگير دانست.
وي اضافه كرد: در حال حاضر نيز سه پروژه در بخش بهداشت توسط خيرين سلامت شهرستان بروجن در حال انجام است و احداث بيمارستان بيماران خاص جنب مركز آموزشي و درماني هاجر در شهركرد نيز به كمك اين خيرين نيك انديش در حال انجام است.
قائم مقام وزير بهداشت در چهارمحال و بختياري، با بيان اينكه احداث بيمارستان بيماران خاص گام بزرگي در راستاي افزايش كمي و كيفي خدمات درماني در اين استان بشمار مي رود افزود: با راه اندازي اين مركز ضمن اضافه شدن حدود ۲۵۰ تخت بيمارستاني، هم استانيان از خدمات تخصصي بشكل متمركز بهره مند خواهند شد.
دكتر هاشم زاده افزود: اين مركز با بيش از ۱۵ هزار متر مربع زير بنا در شش طبقه احداث خواهد شد.
وي، با بيان اينكه تاكنون مبلغ هشتاد ميليارد ريال از سوي وزارت متبوع جهت ساخت و راه اندازي اورژانس،‌كلينيك و بخش سرطان تخصيص يافته است افزود: پيش بيني مي شود اين بخش ها در سه طبقه در سال آتي به بهره برداري برسد.
به گفته وي، ساخت ساير طبقات نيزبا تامين اعتبار از محل اعتبارات استاني و وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي،‌مجمع خيرين سلامت و استانداري در سال هاي آتي آغاز خواهد شد.
وي با بيان اينكه، ‌نرخ كشوري به ازاي هر يكهزار نفر ۷/۱ تخت بيمارستاني مي باشد افزود: اين رقم در چهارمحال و بختياري ۲/۱ مي باشد، يعني كمبود حدود ۵۰۰ تخت بيمارستاني كه اميدوار هستيم با اتمام ساخت و سازها طي پنج سال آتي، شاهد تامين تخت هاي مورد نياز و ارتقاء شاخص هاي خدماتي در استان باشيم.
وي گفت: نظام تحول سلامت در اين استان مانند ساير استان ها توانسته است رضايتمندي مردم از خدمات درماني را افزايش دهد و مردم دغدغه ديگري غير از بيماري نداشته باشند.
وي ، كاهش پرداختي از جيب بيماران را از عمده ترين بسته هاي خدمتي تحول نظام سلامت عنوان كرد و افزود: بيماران بستري بطور متوسط ۴درصد هزينه هاي درماني خود را پرداخت مي كنند و مابقي توسط بيمه ها پرداخت مي شود.
وي يادآور شد،‌ اين برنامه در قالب هفت بسته خدمتي اجرا و در چهارمحال و بحتياري رضايت مندي بيش از ۹۰ درصدي دريافت كنندگان خدمت را بدنبال داشته است.
دكتر هاشم زاده با بيان اينكه، ‌در قالب بسته ارتقاء هتلينگ،‌تعميرات كليه بخش ها و بهسازي فضاهاي بيمارستاني در تمامي شهرستان ها رو به اتمام است افزود: اجراي برنامه ماندگاري پزشكان ضمن فراهم نمودن امكان دسترسي ۲۴ ساعته به پزشكان متخصص، موجب ارائه خدمت در كوتاه ترين زمان ممكن به بيماران شده است.
وي افزود: تحول در بخش بهداشت از گام هاي بعدي دولت در ارتقاء خدمات سلامت است كه ارتقاء سطح سواد سلامت از محورهاي اصلي آن است.
وي، ترويج فرهنگ خود مراقبتي و تاكيد بر پيشگيري قبل از درمان را از نيازهاي اصلي امروز در حوزه سلامت دانست و افزود: همگان مي دانند افزايش مراكز درماني راه حل كاهش بار بيماري ها و كمك به اقتصاد كشور نخواهد بود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، در ادامه با اشاره به انجام بلوك بندي ها در استان در راستاي اجراي برنامه پزشك خانواده افزود: متاسفانه مردم با مراجعه متعدد و بي مورد به پزشكان متخصص ضمن تحميل هزينه به خانواده، ‌دولت و نظام بهداشت و درمان، ‌با مصرف بيش از اندازه دارو ها و تداخلات دارويي سلامت خود را به خطر مي اندازند.
دكتر هاشم زاده تصريح كرد: در برنامه پزشك خانواده با اجراي دقيق سيستم ارجاع ضمن هدايت بيمار به سيكل درماني صحيح و سطوح بالاتر خدماتي از مراجعه غير ضروري بيمار و سردرگمي آن جلوگيري بعمل خواهد آورد.
وي گفت: در اين زمينه نيز تحول در آموزش و ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه نيز بسيار موثر و راه گشا خواهد بود.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




دوشنبه 17 اسفند 1394 - 10:42:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن