تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806625572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري از مصادره امام هزينه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جلوگيري از مصادره امام هزينه دارد
آرمان در گزارشی آورده است:
به گزارش نامه‌نیوز، جمعي از علما، فضلا و پژوهشگران حوزوي با يادگار امام ديدار و ديدگاه‌هاي خود را در موضوع انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري و مباني سياسي جمهوري اسلامي ايران مطرح كردند. ديداري كه آيت‌ا... سيد حسن خميني هم كوتاه سخن گفت و باز هم از دغدغه هميشگي‌اش يعني حفاظت از آرمان هاي امام گفت. در پايان اين ديدار يادگار امام ضمن تشكر از حضار با اشاره به اين جمله امام كه «اگر اسلام عزيز و جمهوري اسلامي نوپا، به انحراف كشيده شود و سيلي بخورد و به شكست منتهي شود، خداي نخواسته، اسلام، براي قرن‌ها، به طاق نسيان سپرده مي‌شود» تاكيد كرد: همه ما بايد امام را به گونه‌اي به عنوان محور وحدت در جامعه اسلامي‌مان حفظ كنيم كه تمام قوميت‌ها، مذاهب و جناح‌هاي سياسي گوناگون بتوانند خود را در آينه آن ببينند؛ گرچه جلوگيري از مصادره امام ممكن است هزينه‌هايي در پي داشته باشد.»

تشكر از حضور يادگار امام در انتخابات

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام سيدمحسن قادري با بيان حديث «المر يحفظ في ولده»، دليل حضور جمع را همدلي با بيت امام ذكر و اظهار كرد: اين بيت بايد براي هميشه بر تارك نظام و انقلاب بدرخشد، گرچه شايد اين بيت، تيره‌روزان و تيره بختان را غمگين و ملول مي‌كند. در ادامه اين ديدار آيت‌ا... سيد ضياء مرتضوي استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم با سپاسگزاري از حضور مدبرانه، عالمانه و متين يادگار امام در انتخابات خبرگان و آرزوي توفيق و عزت روزافزون بيت امام خصوصا سيدحسن خميني به بركات سختي‌هاي سال‌هاي اخير در كشور اشاره كرد. وي با بيان اينكه آنچه به جناب آقاي سيد حسن خميني بازمي‌گردد، اين است كه ايشان مراتب سرزندگي خود را پس از اتفاقات اخير نشان داده‌اند، يادآور شد: اين قضيه مصداق همان مطلبي است كه معلي بن خنيس از اصحاب امام ششم نقل مي‌كند: روزي به امام صادق(ع)عرض كردم: نعمت‌هايي را كه بني عباس دارند به ياد آوردم و با خود گفتم: اگر اين نعمت‌ها براي شما مي‌بود، ما هم با شما، در خوشي بوديم. اما امام پاسخ دادند: هيهات اي معلي! اگر چنين مي‌بود (و ما حاكم بوديم) براي ما جز تدبير شبانه و تلاش روزانه و پوشاك زبر و درشت و خوراك سخت و بي‌خورش، چيزي نبود. (اصول كافي، ج۲، ص۲۷۳) وی همچنين از «اخلاق مردمي و تواضع يادگار امام و كمتر جوشيدن یادگار امام با قدرتمنداني كه ممكن است قصد سوءاستفاده داشته باشند» تمجيد كرد و سپس به بيان يكي از كلمات منسوب به اميرالمومنين(ع) در شرح نهج البلاغه ابن ابي‌الحديد پرداخت و با بيان اينكه انتظار ما از يادگار امام اين بوده و هست كه مانند امام به تكليف عمل كنند و نه نتيجه، خطاب به وي گفت: شما دنبال انجام وظيفه بوديد و ادب را در اين ديديد كه وقتي بزرگان و مردم از شما دعوت مي‌كنند در انتخابات حضور يابيد كه ما از شما بابت انجام اين كار تشكر مي‌كنيم. مرتضوي در پايان با بيان اينكه «دليل شايستگي سيدحسن آقا فقط انتساب به امام نبود بلكه شخص ايشان شايستگي دارد اگرچه احترام به بيت امام واجب است» از سيدحسن خميني خواست تا همان‌گونه كه تاكنون متانت و صلابت جدّ خويش، روحيه مردمي، تواضع، دوستي و در عين حال حضور سرزنده خود را حفظ كرده، از اين پس هم اين روحيه را حفظ كند.

ضرورت تعامل حوزويان با جامعه

در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام حسين عرب با بيان اينكه جريان نوانديش حوزه بايد با جوانان بيش از پيش درباره انديشه‌هاي امام و اهداف نهضت امام ارتباط داشته باشند، يادآور شد: به عنوان مثال، درباره اين فرمايش امام كه مي‌گويند «اگر چنانچه آمريكا از ما تعريف كند و روزنامه‎هاي آمريكا از ما تعريف كنند، آن وقت است كه بايد مردم بگويند اين قضيه چیست؟ يك قضيه‎اي است كه دارند تعريف مي‎كنند!» بايد توضيح و تبيين شود؛ چرا كه از اين جمله سوءاستفاده‌هاي زيادي مي‌شود در حالي كه اگر خارجي‌ها از خودشان تعريف كنند، نام آن را «اعتراف» مي‌گذارند! اما اگر از رقيب تعريف شود سخن امام را بازگو مي‌كنند و مي‌گويند بايد برعكس آن رأي دهيد. يا مثلا اين جمله «ولايت فقيه ادامه ولايت رسول‌ا... است» به درستي براي جوانان تبيين نمي‌شود و مسئوليت تبيين آن متوجه جنابعالي و محققين است. عرب با اشاره به تاكيد امام بر حضور مجتهدان در سياست، تاكيد كرد: مكررا جوانان ما مي‌پرسند كه چرا حوزويان و مراجع در امور سياسي وارد نمي‌شوند و مي‌گويند چرا وقتي نام يك خيابان در قم از الغدير به يك نام ديگر تغيير مي‌كند واكنش نشان داده مي‌شود اما درباره برخي امور مهم ديگر حرفي گفته نمي‌شود؟! براي مردم اين سكوت قابل قبول نيست. جوانان مي‌پرسند كه جايگاه حوزه در حوادث كشور كجاست؟ لذا تعامل حوزويان با جامعه بايد بيشتر شود.

بايد هدف از برگزاري انتخابات روشن شود

حجت‌الاسلام كاظم قاضي‌زاده نيز با تبريك موفقيت‌هاي انتخابات اخير، به موضوع مهم فلسفه سياسي انتخابات در جمهوري اسلامي پرداخت و اظهار كرد: همه كساني كه متولي برگزاري مراحل مختلف انتخابات هستند بايد مشخص كنند نگاهشان به انتخابات چيست؟ آيا هدف از اين كار صرفا جلوگيري از متهم شدن ازسوي دنياست تا به غربي‌ها بگوييم ما هم انتخابات داريم و به مردم هم دلگرمي بدهيم كه در سرنوشتشان سهم دارند؟ يا اينكه واقعا انتخاب رأي مردم و حق الناس است؟ وي با انتقاد از آنچه تعاريف جديد در تعيين شرايط خبرگان خواند، يادآور شد: حق مردم حق‌الناس است و اين امر اقتضائاتي دارد. قاضي‌زاده افزود: اگر حضور حاج حسن آقا در انتخابات تهران بود تعداد آرا خيلي بيشتر از اين بود و مي‌توانستيم برگ زرين بزرگ‌تري داشته باشيم.

ضرورت پذيرش تكثر در جامعه

در اين جلسه حجت‌الاسلام مهدي مهريزي نيز با تقدير و تشكر از مشي فكري و عملي يادگار امام طي سال‌هاي اخير در تاكيد بر اخلاق و آداب اسلامي و پايبندي به آن در مقابل بي‌اخلاقي‌ها، بر ضرورت پذيرش تكثر فكري در جامعه و گفت‌وگو ميان افكار مختلف تاكيد كرد و گفت: قرآن بر ترويج افكار تاكيد مي‌كند و ما كه مدعي هستيم در مقابل رقبا بايد اين امر را رعايت كنيم. وي تصريح كرد: تكثر به معناي گفتن يك سخن توسط چند صدا نيست، بلكه به معناي انديشه‌هاي مختلف است. مهريزي با بيان اينكه نپذيرفتن تكثر در پنج قالب قهر، فحش، توهين، نفرين و دعوا خود را بروز مي‌دهد، تاكيد كرد: تلاش كنيم تكثر را در فكر و عمل ترويج كنيم و به پنج شيوه مذكور متوسل نشويم. در ابتداي اين ديدار نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌ا... سيد حسن خميني اقامه شد.


منبع: روزنامه آرمان


۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن