تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803199417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ضمن توضیح جزئیات طرح امداد و نجات نوروزی از حضور فعال ۲۵ هزار نجاتگر در این طرح خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر ناصر چرخ‌ساز در نشست خبری تشریح طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر که با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و سایر معاونان این جمعیت برگزار شد، گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال رشد 4 درصدی منابع را نسبت به سال گذشته داریم. طرح امداد و نجات نوروزی، 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه 95 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی 20 روز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 1273 پایگاه ثابت، سیار و موقت ارائه خدمت خواهند داشت. همچنین امسال پوشش امداد هوایی از 17 فروند بالگرد به 19 فروند افزایش یافته است و امروز نیز شاهد رونمایی از یک فروند بالگرد جدید در ناوگان جمعیت هلال‌احمر خواهیم بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: در هر روز از اجرای این طرح، 5700 نفر نجات‌گر حضور فعال خواهند داشت. به طور کلی 25 هزار نجات‌گر در کل کشور در طرح امداد و نجات حضور جدی خواهند داشت. در طرح امسال همزمان ابلاغیه‌های لازم را با سازمان جوانان و داوطلبان به استان‌ها اعلام کرده‌ایم.

چرخ‌ساز با اشاره به ناوگان امدادی به کارگیری شده در این طرح ادامه داد: در طرح نوروزی 1026 دستگاه آمبولانس، 364 خودروی نجات، 475 موتورسیکلت امدادی، 122 موتورسیکلت‌آمبولانسی و 19 فروند بالگرد، به کار گرفته خواهند شد.

وی تاکید کرد: همچنین جمعیت هلال‌احمر جهت تغذیه اضطراری 160 هزار نفر و همچنین اسکان اضطراری 90 هزار نفر آمادگی دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ناوگان آمبولانس هوایی وزارت بهداشت و چگونگی فعالیت اورژانس و هلال‌احمر در بحث امداد هوایی گفت: به زودی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت بهداشت امضاء خواهیم کرد تا در زمان نیاز و براساس درخواست اورژانس کشور، بالگردها و همچنین آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر جهت انتقال مجروحان به کمک وزارت بهداشت برود. در مجموع وظیفه ما کمک به اورژانس کشور است. از طرف دیگر بحث رهاسازی در بحران‌ها برعهده جمعیت هلال‌احمر است.

دکتر چرخ ساز در ادامه و در تشریح عملیات امداد و نجات در طرح امداد زمستانه، گفت: طرح امداد زمستانه از 23 آذرماه آغاز شده و تا 24 اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی 1.98 پایگاه ثابت، ‌موقت و سیار و همچنین 4 هزارو 500 نفر در روز نیروی عملیاتی بکارگیری شده در این طرح هستند.

چرخ‌ساز افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 6 هزارو 726 مورد عملیات و خدمات توسط امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر صورت گرفته است. همچنین تاکنون به بیش از 80 هزار نفر امدادرسانی شده و 5000 نفر نیز نجات یافته‌اند. به 11 هزارو 940 مصدوم نیز امدادرسانی شده است که 3500 تن از آنها به مراکز درمانی منتقل شد و 8440 تن نیز درمان سرپایی شده‌اند.

کاهش 4 درصدی عملیات امداد و نجات جاده‌ای 94 نسبت به 93
چرخ‌ساز در ادامه صحبت‌هایش، گفت: به دنبال اقدامات صورت گرفته امسال 14 درصد در عملیات امداد و نجات جاده‌ای نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

کاهش حدود 10 درصدی عملیات رهاسازی و همچنین رشد 33 درصدی پوشش امدادی مناطق کوهستانی نسبت به سال گذشته از دیگر موارد مورد اشاره دکتر چرخساز بود. وی افزود: از طرف دیگر امسال رشد حدود 68 درصدی در پوشش امدادی سیل و آب‌گرفتگی و همچنین رشد حدود 11 درصدی پوشش امدادی برف و کولاک را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: در طرح امداد زمستانه امسال کاهش 48 درصدی فوتی‌ها حین انتقال به مراکز درمانی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

چرخ‌ساز بابیان اینکه بیشترین عملیات امداد و نجات را در استان‌های اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی داشته‌ایم،‌ افزود: همچنین بیشترین عملیات جاده‌ای به محورهای کرج- چالوس، بندرعباس- میناب و سیرجان- بندرعباس و بیشترین عملیات برف و کولاک به محورهای ارومیه- اشنویه، سپیدان- شیراز و توسکستان- شاهرود مربوط می‌شود.

وی افزود: بیشترین عملیات کوهستان در ارتفاعات دربندسر تهران و همچنین تفتان خاش و باباکوهی شیراز بوده است.


یک شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن