تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803176864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری دو هزار و 700 میلیارد ریالی منطقه آزاد ارس برای طرح های عمرانی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرمایه گذاری دو هزار و 700 میلیارد ریالی منطقه آزاد ارس برای طرح های عمرانی
مدیر برنامه ریزی و بودجه سازمان منطقه آزاد ارس از پیش بینی سرمایه گذاری دو هزار و 700 میلیارد ریالی در این منطقه برای اجرای طرح های عمرانی در پنج سال آینده خبر داد.


یوسف داداش زاده  با اعلام اینکه چهار هزار میلیارد ریال نیز از توان بخش خصوصی برای طرح های عمرانی منطقه بهره می گیریم ، گفت: در صورت تحقق برنامه ها، جهش قابل توجهی در شکل گیری و توسعه زیرساخت های ارس صورت می گیرد.
داداش زاده از تدوین بودجه دو هزار میلیارد ریالی این منطقه برای سال 1395 خبر داد و گفت: از این رقم یک هزار و 400 میلیارد ریال به طرح های عمرانی اختصاص دارد.
وی راهبرد توسعه منطقه آزاد ارس را صنعت، تجارت، کشاورزی، گردشگری و آموزش عالی عنوان کرد و گفت: سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی این منطقه آزاد تجاری صنعتی 59 درصد است.
داداش زاده، اولویت منطقه را تکمیل طرح های نیمه تمام و دارای بازده درآمدی و ارزش آفرین اعلام کرد و گفت: برای طرح ها، زنجیره ارزشی تعریف شده و زمان بهره برداری هر طرح، تکمیل این زنجیره است.
وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز آمار مناطق آزاد در ارس راه اندازی شد و یکی از نقاط قوت این منطقه نیز بهره گیری از آمار و ارزیابی عملکرد در بازه های زمانی مختلف است، گفت: از زمان آغاز فعالیت منطقه آزاد ارس در سال 1384 مرکز مطالعات راهبردی این منطقه نیز بصورت منسجم ایجاد شده است.
وی پژوهش را ضرورت پاسخگویی به نیازها دانست و گفت: در زمینه حمایت از پایان نامه های دانشجویی نیز ارس سرآمد مناطق آزاد ایران است و تاکنون با بهره گیری از توان علمی موجود در منطقه، بازخورد های خوبی از حمایت از پایان نامه ها کسب کرده ایم.
داداش زاده از اتمام طرح جامع نوردوز و خداآفرین بعنوان محدوده های منفصل ارس خبر داد و گفت: فعالیت های انجام شده در این محدوده ها بر اساس طرح جامع بوده و از پیشرفت قابل توجهی برخوردار هستند.
وی در ارتباط با طرح جامع ارس نیز گفت: بعد از بروز رسانی طرح جامع منطقه آزاد ارس در سال 1391، این طرح در سال 1392 تصویب شد.
وی انضباط مالی و وجود برنامه را دوعامل مهم موفقیت ارس در عرصه های فعالیتی توصیف کرد و گفت: این منطقه طی زمان فعالیت رسمی خود از مسیر برنامه ریزی شده خود منحرف نشده است.
دادش زاده، علت حرکت کند منطقه آزاد ارس در مسیر پیشرفت را کمبود منابع مالی عنوان کرد و یادآور شد: ارس بودجه دولتی ندارد و به شکل درآمد و هزینه مدیریت می شود.
وی با اعلام اینکه به دنبال کسب درآمدهای عملیاتی در منطقه هستیم، از تشکیل کارگروه شناسایی درآمدهای قانونی در ارس خبر داد و گفت: هر نوع هزینه در ارس بر اساس درآمدهای کسب شده است و بر اساس قانون بخش عمده درآمدها به فعالیت های عمرانی اختصاص می یابد و امکان اختصاص به هزینه های جاری وجود ندارد.
وی با مقایسه واردات و صادرات منطقه آزاد ارس ، گفت: بیشتر واردات به منطقه برای استفاده واحدهای صنعتی است و در مقابل صادرات حاصل از تولید ، ناچیز است .
داداش زاده با بیان اینکه همه برنامه ها در منطقه آزاد ارس بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین می شود، گفت: اگر بخواهیم بر اساس سند راهبردی تعیین شده حرکت کنیم، 50 هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است .
وی با اشاره به اینکه با بودجه فعلی منطقه زمان زیادی برای تحقق اهداف برنامه ریزی شده لازم است ، گفت: درصورت رعایت برنامه های تدوین شده و تامین منابع مالی جدید و اجرای قراردادها با استفاده از شیوه های متنوع تامین منابع مالی از جمله فاینانس ( تسهیلات اعتباری خارجی ) و BOT ( ساخت ، بهره برداری و انتقال ) می توانیم طی پنج سال آینده می توانیم جایگاه خوبی در بین مناطق آزاد دنیا داشته باشیم.
داداش زاده با بیان اینکه برون سپاری بهترین حالت تهیه برنامه ها و اجرای طرح هاست، گفت: به دلیل بروکراسی بسیار بالا و طولانی مدت، تاکنون تنها یک طرح 50 میلیون ریالی در این منطقه برون سپاری شده است .





تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن