تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819860521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا دنبال خرید نفت ایران در برابر غذا بود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
آمریکا دنبال خرید نفت ایران در برابر غذا بود
نوبخت:
آمریکا دنبال خرید نفت ایران در برابر غذا بود رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سنای آمریکا به دنبال خرید نفت ایران در برابر غذا بود.


به گزارش فرهنگ نیوز، محمدباقر نوبخت در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهبر ناجا با اعلام قدردانی دولت از زحمات پلیس به موضوع رفع تحریم‌ها در کشور پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه امسال سایه سنگین ابر سیاه تحریم از آسمان کشور رفته و لایحه بودجه سال 95 برای اولین بار از زیر فشار سنگین تحریم آزاد شد.

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر گفت: از سال 91 به بعد کشور ما مشخصا در دو حوزه صادرات نفت و مبادلات ارزی در تحریم پیچیده‌ای قرار گرفت و وضع به گونه‌ای شد که حتی سنای آمریکا لایحه اجرای نفت در برابر غذا برای کشورمان را پیگیری کرد و به دنبال آن بود که با تحریم‌های بیشتر اجازه ندهد تا روزانه بیش از 300 هزار بشکه نفت ایران صادر شده و در قبال فروش آن نیز تنها غذا دریافت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: البته کشور ما در چنین شرایطی با تکیه بر توان داخلی و هدایت‌های رهبری و ایستادگی مردم، راه خود را ادامه داد ولی این فشارها کار را به جایی رساند که رشد اقتصادی کشور منفی شد و نرخ تورم به بیش از 40 درصد افزایش یافت. از این رو دولت بر خود فرض می‌دانست که در وهله اول اجازه افزایش تحریم و تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های کشور را ندهد و در وهله بعد مقاومت در برابر تحریم‌ها را تقویت کند که خوشبختانه در سال‌های اخیر رشد اقتصادی مثبت شد و روند فزاینده تورم کنترل شده و تورم کاهش یافت.

نوبخت با اشاره به ضربه کاهش قیمت نفت بر پیکر اقتصاد نیز گفت: البته در سال اخیر نیز تکانه شدید قیمت نفت بر پیکره اقتصاد وارد شد و درآمد دولت در دو مرحله از 118 میلیارد دلار به 70 میلیارد دلار و سپس به 24 میلیارد دلار تقلیل یافت.

وی گفت: البته علی‌رغم تمامی این شرایط و پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات، این فضا تغییر کرده و امروز شاهدیم که هیچ روز و هفته‌ای نیست که یک مقام بلندپایه خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران حاضر نشود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند در برنامه ششم توسعه افزود: دولت با برنامه منسجم، تمام فضا و امکانات موجود را در برنامه ششم دیده و با بهره‌مندی از تجارب 10 برنامه کشوری که از دهه 20 در ایران به اجرا درآمده بود برای نخستین‌بار در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشته‌اند و تصمیم گرفته به جای پرداختن به تمام مشکلات، بر روی چند مشکل بزرگ متمرکز شده و آن را مرتفع کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: 3 موضوع آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی 3 هدف اصلی برنامه ششم توسعه هستند که در صورت عدم حل آنها کشور با بحران روبه‌رو خواهد شد.

وی همچنین اشتغال، توانمندکردن فقرا، توجه به حمل و نقل ریلی، صنایع و معادن، گردشگری و فناوری اطلاعات را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که به صورت فرابخشی مورد توجه برنامه ششم توسعه قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان با اشاره به برداشته شدن فشار تحریم از بودجه 95 از توجه ویژه آتی به موضوع فوق‌العاده شغل، پاداش بازنشستگان و ضرورت نابرابری در پرداخت بازنشستگان خبر داد و گفت: با تایید رئیس‌جمهور نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی جزء اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه قرار گرفتند.
 

منبع: تسنیم


94/12/16 - 10:51 - 2016-3-6 10:51:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن