تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803922390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام‌های تسلیت‌مسئولان و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ‌طبسي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پیام‌های تسلیت‌مسئولان و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ‌طبسي
آيت‌الله عباس واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در استان‌هاي خراسان و توليت آستان قدس رضوي بامداد جمعه پس از تحمل يك دوره بيماري به ملكوت اعلي پيوست.


آيت‌الله عباس واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در استان‌هاي خراسان و توليت آستان قدس رضوي بامداد جمعه پس از تحمل يك دوره بيماري به ملكوت اعلي پيوست.
آيت‌الله واعظ طبسي از عصر جمعه هفتم اسفندماه و پس از شركت در انتخابات در منزل خود، به دليل عارضه تنفسي به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شد و تا جمعه شب در بخش‌ آي سي يو اورژانس عدالتيان بستري بود. در يك هفته گذشته برخي مسئولان كشوري و لشكري از اين عالم فقيد عيادت كرده بودند.
شوراي برنامه‌ريزي مديريت حوزه علميه خراسان در پيامي اعلام كرد: پيكر عالم و فقيه مجاهد حضرت آيت‌الله واعظ‌طبسي امروز از ساعت 9 صبح و از حسينيه امام رضا(ع) به سمت مضجع منور رضوي تشييع مي‌شود. اين شورا همچنين از علما، اساتيد، حوزويان و عموم مردم دعوت كرد به پاس يك عمر مجاهدت اين عالم فرزانه در اين مراسم شركت كنند.
 
 از همراهي با امام تا توليت آستان قدس رضوي
آيت‌الله عباس واعظ‌طبسى، نماينده ولى فقيه در استان خراسان و توليت آستان قدس رضوى در سال 1314 در مشهد مقدس و در خانواده‌اى مذهبى و روحانى متولد شد. اين عالم رباني و مجاهد، در يك سالگى پدرش را كه از نوابغ گويندگان اسلامى در ايراد سخنرانى‌هاى مذهبى و خطابه و از لحاظ اخلاق، تقوى و پرهيزكارى زبانزد خاص و عام بود از دست داد و دوران كودكى را با سرپرستى مادر پشت سر گذاشت. واعظ‌طبسى در 16 سالگى به حوزه علميه وارد شد و دروس مقدماتى، سطوح متوسطه و عاليه و خارج را به طور جدى دنبال كرد و از محضر اساتيد و عالمان برجسته‌اى همچون آيات عظام و حجج‌الاسلام والمسلمين خالقى، جاويدى، اديب نيشابورى، حاج سيد‌احمد مدرس‌يزدى، حاج شيخ مجتبى قزوينى و ميلانى بهره‌مند شد، به طورى كه مرحوم حضرت آيت‌الله العظمى بروجردى وى را طلبه‌اى خوش‌فكر و به عنوان زبان حوزه‌هاى علميه دانسته و با تقدير و تفقد از ايشان نام مى بردند.
آيت‌الله واعظ‌طبسى در دوران تحصيل و تدريس خويش بر مبانى حضرت امام خمينى(ره) و بعضاً مرحوم آيت‌الله‌العظمى نائينى، مرحوم آيت‌الله‌العظمى خويى و مرحوم آيت‌الله‌العظمى حكيم توجه خاص داشته و در ادبيات، منطق، معانى و بيان و اصول داراى نوشته‌هايى است كه در آينده به چاپ خواهد رسيد و مورد استفاده حوزه‌هاى علميه قرار خواهد گرفت.
اين عالم رباني با نفرت عميقى كه از رژيم پهلوى در خود احساس مى كرد، خشم و كينه‌اش را به اشكال مختلف ابراز كرد و پس از گذشت يكى‌دو سال از شروع درس در حوزه علميه با سخنرانى‌هاى خويش مبارزه‌اى هدفمند و جهت‌دار را عليه دستگاه حاكم آن زمان آغاز كرد، تا جايى كه چندين بار به علت همين سخنرانى‌ها ممنوع‌المنبر يا به زندان كشانده شد، ليكن اين مبارزه مقدس را تا پيروزى انقلاب شكوهمند اسلامى ايران به رهبرى امام خمينى(ره) ادامه داد و هميشه يار و ياور اسلام و نظام اسلامى براى خدمت به جامعه اسلامى بود. آيت‌الله واعظ‌طبسى پس از پيروزى انقلاب شكوهمند اسلامى همواره به عنوان يكى از استوانه‌هاى نظام مقدس مورد توجه قرار داشته و از سوى امام خمينى(ره) به عنوان نماينده معظم‌له در استان خراسان و توليت آستان قدس رضوى منصوب شد و پس از رحلت آن بزرگوار، اين حكم از سوى حضرت آيت‌الله العظمى خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و ولى امر امت اسلام تأييد شد.

   پيام تسليت رئيس‌جمهور
رئيس‌جمهور در پيامي رحلت عالم مجاهد مرحوم آيت‌الله حاج شيخ عباس واعظ‌طبسي، يار ديرين حضرت امام خميني(ره) و از پيشتازان نهضت اسلامي را به محضر مقام معظم رهبري، فضلا و طلاب حوزه‌هاي علميه، آستان قدس رضوي، مردم متدين خراسان بزرگ و خانواده آن مرحوم تسليت گفت. در بخشي از پيام حجت‌الاسلام روحاني آمده است: ايشان در كنار سوابق درخشان مبارزاتي و تبيين ارزش‌هاي اسلام ناب محمدي(ص)، با كلام رسا و تأثير‌گذار خود و قبول مسئوليت‌هاي مهم سياسي، اجتماعي و فرهنگي به‌ويژه توليت آستان قدس رضوي و خدمتگزاري زائران و مجاوران مولاي ما امام علي بن موسي‌الرضا(ع)، تا آخرين لحظات با تدبير و سعه صدر در خدمت مردم و كشور بود و در كسوت نمايندگي ولي فقيه در آستان‌هاي خراسان، منشأ خدماتي ماندگار شد.
روحاني تصريح كرده است: فقدان ايشان ضايعه‌اي بزرگ براي حوزه و كشور محسوب مي‌شود. اينجانب اين مصيبت را به محضر مقام معظم رهبري، فضلا و طلاب حوزه‌هاي علميه، آستان قدس رضوي، مردم شريف و متدين خراسان بزرگ، فرزندان عزيز و خانواده محترم آن مرحوم تسليت مي‌گويم و از پروردگار متعال مي‌خواهم ايشان را در جوار رحمت واسعه خود با علي بن موسي الرضا(ع) محشور فرمايد.

   پيام تسليت آيت‌الله علم‌الهدي و لاریجانی
آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبري با صدور پيامي رحلت آيت‌الله واعظ طبسي نماينده ولي‌فقيه و توليت آستان قدس رضوي را تسليت گفت.
در اين پيام آمده است؛ گلي در دامن انقلاب پرپر شد و استوانه‌اي از پشت آن فرو ريخت؛ مردي انقلابي كه عمر انقلابي‌اش از عمر انقلاب اسلامي بيشتر بود، از ديده‌ها ناپديد شد. نابغه‌اي در مديريت اسلامي كه همه توان و نبوغ خود را به مدت 35 سال، ‌به پاي آستان مولايش ريخت، ‌هم‌اكنون در قلب اين حريم مطهر آرام مي‌گيرد.
همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با صدور پيامي درگذشت آيت‌الله واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي را تسليت گفت. در اين پيام آمده است:ضايعه ارتحال روحاني جليل‌القدر، خادم اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام، ياور امين و معتمد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله عباس واعظ طبسي نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان و توليت آستان قدس رضوي موجب تأسف گرديد.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: اينجانب ضمن عرض تسليت اين ضايعه مولمه و درگذشت اين خادم آستان متبرك رضوي به پيشگاه حضرت بقيه‌الله الاعظم(عج) و مقام معظم رهبري، ‌ملت شريف ايران، حوزه‌هاي علميه و روحانيت معزز و مردم متدين و ولايتمدار خراسان و بيت مكرم ايشان، اميدوارم در جوار حضرت ثامن‌الائمه(ع) مورد عنايت ويژه و رحمت الهي و ارتقاي درجات معنوي قرار گرفته و بدون شك نام آن بزرگوار و جلوه‌هاي خدمات ايشان در اين بارگاه و صحن و سرا تا سال‌ها به يادگار خواهد ماند.

   پيام تسليت آيت‌الله يزدي
در پي ارتحال آيت‌الله واعظ‌طبسي نماينده ولي فقيه و توليت آستان قدس رضوي و نماينده مجلس خبرگان رهبري، آيت‌الله يزدي رئيس مجلس خبرگان نيز در پيامي رحلت اين عالم مجاهد را تسليت گفت. در بخشي از اين پيام آمده است: آيت‌الله واعظ‌طبسي، عمر پركت خويش را صرف نشر معارف آل محمد «صلي الله عليه و آله و سلم» و دفاع از نهضت امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي نمود. اقدامات و خدمات بي‌وقفه ايشان چه پيش از انقلاب اسلامي و چه پس از آن به ويژه در خدمت‌رساني به زائران حرم مطهر رضوي و بسط و توسعه بارگاه ملكوتي حضرت ثامن‌الحجج «عليه آلاف التحيه و الثناء» بر كسي پوشيده نيست.
اينجانب با اندوه بسيار، ضمن عرض تسليت ارتحال اين عالم مجاهد و خستگي‌ناپذير براي آن يار ديرين و صديق امام و رهبري، رحمت واسعه و غفران الهي و براي بازماندگان و علاقه‌مندان ايشان صبر و اجر مسئلت مي‌نمايم.
همچنين علي‌اكبر ولايتي نيز درگذشت آيت‌الله واعظ‌طبسي را تسليت گفت: در اين پيام آمده است. خبر درگذشت مجتهد عاليقدر، مبارز دوران انقلاب و وفادار به امام و رهبري حضرت آيت‌الله حاج شيخ عباس واعظ‌طبسي توليت آستان قدس رضوي موجب تأثر و تألم شد كه فقدان آن فقيد كه همواره در كنار انقلاب، امام و رهبري بوده‌اند ثلمه‌اي بس بزرگ خواهد بود.
ايشان به عنوان نماينده رهبر معظم انقلاب در استان‌هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي و يار و ياور ولايت و به عنوان توليت آستان حضرت امام رضا (ع) هميشه در تلاش براي بهبود خدمت‌رساني به زوار و عاشقان اهل بيت و توسعه آستان مقدس بودند و عمر با بركت خويش را در اين مسير ارزشمند چون خادمي وفادار صرف كردند تا مشهد مقدس كه پايگاه و پايتخت معنوي خيل عظيم شيعيان و علاقه‌مندان جهان است به بهترين شرايط دست يابد كه اين عزم و همت بي‌ترديد مورد رضايت امام رضا (ع) خواهد بود و اجر و پاداش الهي در اين ايام سوگواري فاطمه زهرا (س) را بر ايشان نازل خواهد كرد. همچنين محمد جواد ظريف نيز با ارسال پيامي درگذشت واعظ‌طبسي را تسليت گفت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن