تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806611314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میرباقری:لازمه ساختن یک اثر هنری داشتن نگاهی ویژه است/ سینما منبر موعظه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


میرباقری:لازمه ساختن یک اثر هنری داشتن نگاهی ویژه است/ سینما منبر موعظه نیست استان‌ها > اصفهان - کارگردان مختارنامه گفت: لازمه ساختن یک اثر هنری داشتن نگاهی ویژه است. حرف ها گفته شده و نباید به دنبال حرف تازه گشت. نشان دادن منظری جدید برای بیننده کار را دیدنی می کند و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، داوود میرباقری در کارگاه فیلم نامه نویسی که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه مشکل سینمای کشور وجود نداشتن درک سینمایی است، اظهار کرد: بخش آموزش در سینما مبتنی و متکی بر مسایل فکری است و به جوهره روح و شناخت آدمی باز می گردد. وی با بیان اینکه سینما منبر موعظه نیست، افزود: افراد به سینما می روند تا به دنیای جدیدی پا بگذارند که در دنیای واقعی آن را تجربه نکرده اند. باید درک و تصور درستی از سینما و فیلمنامه وجود داشته باشد. سینما بیشتر متکی بر رفتار و احساس است. این کارگردان تلویزیون اضافه کرد: تجربه شخصی من می گوید برای خلق یک سناریوی خوب شناخت انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر قرار باشد راجع به یک حوزه مفهومی صحبت کنیم، ابتدا باید یک شخصیت پیدا کرد که از تمام ابعاد آن شناخت داشته باشیم. در این صورت است که به خودی خود قصه تعریف خواهد شد. میرباقری ادامه داد: من هیچوقت به یاد نمی آورم که نوشته ای را از سر تکلیف نوشته باشم و آن اثر به طور مناسب از آب درآمده باشد. اگر کاری به من سفارش داده شود، هیچوقت آن کار خوب از آب در نمی آید، چراکه رابطه ای میان من و نوشته ایجاد نمی شود. شناخت دقیق شخصیت محوری داستان سناریوی خوب را خلق می کند وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نوشتن برایمان حیاتی باشد و با عشق اثری تولید شود حتما خوب خواهد بود. به لحاظ فنی توصیه ام این است که فیلمسازان از خود سوال کنند که چه میزان شخصیت محوری داستان را می شناسند. شناخت دقیق و همه جانبه شخصیت محوری داستان می تواند باعث خلق یک سناریوی خوب شود. وی با بیان اینکه سناریوی سلمان فارسی را با امرالله احمدجو شروع کرده و در حال نوشتن آن هستیم، اظهار کرد: من حدود 20 سال با سلمان فارسی زندگی کرده ام و پژوهش ها و مطالعات و تحقیقات بسیاری حول شخصیت سلمان انجام داده و سعی کردم 20 سال با او همسفر شوم تا او را بفهمم. مساله ای که 20 سال پیش درگیر آن بوده ام حالا می بینم جوانان بسیاری در حال حاضر درگیر آن شده اند و این شد که تصمیم گرفتم سینمای سلمان را بنویسم. این کارگردان سینما اضافه کرد: لازمه ساختن یک اثر هنری داشتن نگاهی ویژه است. حرف ها گفته شده و نباید به دنبال حرف تازه گشت. نشان دادن منظری جدید برای بیننده کار را دیدنی می کند و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. اثری که با مناسبات، شرایط و درگیری های انسان امروز ساخته شود،اثرگذار و ماندگار خواهد بود. میرباقری با بیان اینکه باید به دنبال ترکیبات تازه در اثر باشیم، اظهار کرد: در برخی کارهای من به ویژه در نمایشنامه ها مثل ها و ترکیباتی با واژه های جدید ساخته شده و عمق پیدا کرده است. وی با بیان اینکه کتاب و کلاس را رد نمی کنم، گفت: با این حال به صرف اتکای به کتاب و کلاس نمی توان شاهکار تولید کرد. اگر موضوعی،شخصیتی و یا فضایی شما را درگیر نمی کند و شناخت کافی از آن ندارید وقت خود را برای آن تلف نکنید. کارهای اولیه خود را در فضا و جغرافیایی بسازید که بر آن اشراف و احاطه دارید، زمانیکه شما از ابزار مورد استفاده خود آگاهی دارید قطعا اثری که تولید می شود، ماندنی و تاثیرگذار خواهد بود. فیلمنامه ادبیات نیست کارگردان "مختارنامه" با بیان اینکه فیلمنامه ادبیات نیست، افزود: وقتتان را صرف نوشتن مطلبی نکنید که ادبی به نظر برسد. فیلمنامه قرار است کنش و واکنش شخصیت ها را نشان دهد، وقتتان را صرف میزانسن و حرکت دوربین نکنید. میرباقری ادامه داد: پرداختن به مقوله تاریخ یک مقوله ذهنی است. یک اثر تاریخی اثری کاملا تخیلی است و به نوع نگاه، نگرش و باورهای مولف باز می گردد. وی پیرامون موضوع زبان در سینما اظهار کرد: زبان در سینما خاص است. زبان سینما، زبان ادبیات و تاریخ نیست زبانی است که با یک بار گفتن تاثیر خود را بگذارد و متناسب با فضای داستان باشد.  

کلید واژه ها: استان اصفهان -




جمعه 14 اسفند 1394 - 13:51:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن