تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803791979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلال‌پور : اثري از ديپلماسي آب در دولت يازدهم نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جلال‌پور : اثري از ديپلماسي آب در دولت يازدهم نيست
رئيس اتاق ايران با انتقاد از نبود برنامه مشخص در حوزه مديريت منابع آبي در دولت يازدهم، گفت: اثري از فعال شدن ديپلماسي آب کشور در دولت يازدهم نيست.
نویسنده : مهران ابراهيميان 
به گزارش «جوان»، محسن جلال‌پور در همايش روز ملي آب گفت: در سال‌هاي گذشته کارهاي خوبي در اتاق بازرگاني ايران در حوزه آب انجام شده به نحوي که تحقيق در حوزه سفره‌هاي آب‌هاي زيرزميني، مسئله آب در کشورهاي ديگر، هشدار نسبت به تنش‌هاي آبي حوزه زاينده‌رود، تهديدات آب کشاورزي استان خوزستان و هشدار نسبت به اثرات ناگوار صدور پروانه‌هاي چاه‌هاي غيرمجاز و سوق دادن کشور به سمت بهره‌برداري بهينه از ‌آب کارهايي بوده که در دفتر آب اتاق ايران انجام شده است. رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با انتقاد از طرح تعادل‌بخشي آب‌هاي زيرزميني که توسط شوراي عالي آب انجام شده، به دغدغه‌هاي بخش خصوصي اشاره کرد و گفت: شوراي عالي آب تصميم به تعادل‌بخشي آب‌هاي زيرزميني در قالب ۱۵ پروژه گرفته که در اين طرح بايد گفت سرعت بسته شدن چاه‌هاي غيرمجاز بسيار پايين است به طوري که در ۱۱ ماهه سال‌جاري تنها 7 هزار و ۲۰۰ حلقه چاه بسته شده و اگر بستن چاه‌هاي غيرمجاز با اين سرعت پيش برود، زمان زيادي طول خواهد کشيد تا تمام چاه‌هاي غيرمجاز بسته شود.
وي تصريح کرد: گفته‌ها حاکي از آن است که هنوز در کشور چاه غيرمجاز حفر مي‌شود و شايد سرعت آن بيشتر از بسته شدن چاه‌هاي قبلي باشد. در اين ميان، اميد مي‌رود که در جهت اجراي موفق طرح تعادل‌بخشي آب‌هاي زيرزميني از مشارکت مؤثر ذي‌نفعان استفاده شود. به گفته جلال‌پور، در عين حال اين نکته را هم بايد گفت که روي چاه‌هاي مجاز کنتور هوشمند نصب شده که داراي اشکالاتي است و از دقت کافي برخوردار نيست. وي با انتقاد از ديپلماسي کنوني آب کشور اظهار داشت: اثري از فعال شدن ديپلماسي آب کشور در دولت جديد مشهود نيست و معلوم نيست چگونه و با چه مدلي به دنبال حل مسئله تأمين سهم زيست‌محيطي تالاب‌هاي انتهايي رودخانه‌هاي دجله و فرات خواهيم بود تا حداقل بخش اعظم مسئله ريزگردها کنترل شود. رئيس اتاق بازرگاني ايران با انتقاد از ضعف کشور در ديپلماسي آب گفت: به دليل بي‌توجهي نسبت به ديپلماسي آب، اکوسيستم کشور دچار بحران شده است و همچنين سهم بخش کشاورزي در اشتغال کشور از 26 درصد در دهه 70 به 4/18 درصد کاهش پيدا کرده که يکي از علل مهم آن بحران آب است. جلال‌پور اضافه کرد: حدود 2‌ميليارد دلار کالا با استفاده از آبي که به درياچه اروميه مي‌ريخته توليد کرده‌ايم، اما به دنبال آن 200 ميليارد دلار هزينه بر کشور تحميل کرده‌ايم، يعني 100 برابر بايد هزينه کنيم تا جبران شود.
 
بحران آب را فاجعه نکنيم
محمدحسين شريعتمدار، دبير همايش بزرگداشت روز ملي آب و سرپرست مرکز ملي مطالعات راهبردي کشاورزي و آب اتاق ايران نيز در اين نشست گفت: نبايد اجازه دهيم بحران آب به فاجعه تبديل شود، افزود: اتاق ايران از اواخر سال 1390 که قانون فضاي کسب و کار به تصويب رسيد، مکلف شد به مسائل مربوط به آب ورود پيدا کند. همچنين نماينده فائو (سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد) نيز در اين نشست با اشاره به اينکه در سال 2040 با مشکلات بسيار شديد آبي در منطقه خاور ميانه مواجه خواهيم شد، گفت: بيان‌زايي با سرعت خطرناکي در حال رشد است، لذا بايد هر قطره آب به صورت بهينه مصرف شود و اين نيازمند سياستگذاري و برنامه‌هاي مديريتي است.
گفتني است در اين نشست رئيس‌جمهوري کشور نيز طي پيامي به اين همايش تأکيد کرد: در راستاي سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، دولت همچنان با جديت بهبود مديريت مصرف آب در کشور را در دستور کار خود دارد و اين اراده در مفاد لايحه برنامه ششم توسعه و اقدامات جاري دولت متجلي است.
بر اين باورم که تحقق برنامه‌هاي دولت براي مديريت بحران آب، به علت فرابخشي و فرازماني بودن آن و نيز آثاري که بر پيکره اقتصاد، اجتماع و محيط زيست و حتي امنيت کشور دارد، بدون مشارکت مؤثر همه بخش‌ها نتيجه‌بخش و منشأ اثر نخواهد بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن