تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819594654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

التیام درد های مزمن از طریق برخی خوراکی ها!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: با استفاده از برخی مواد خوراکی می توانید درد خود را تسکین دهید و سعی کنید از طریق خوراکی به آرامش برسید التیام درد های مزمن از طریق برخی خوراکی ها میسر خواهد بود با آن ها آشنا شوید.
رفع دردهای مزمن

دکتر رضا صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: دردهای مزمن به حدی نافذ و شدید هستند گاهی اوقات حتی با استفاده از داروها نیز نمی‌توان باعث تسکین موقت آنها شد.وی افزود: از هر 5 نفری که مبتلا به درد مزمن هستند معمولاً 4 نفر آنها درمان‌های جایگزینی مانند خوردن مواد غذایی تسکین دهنده درد را امتحان کرده‌اند. افراد توانسته‌اند با خوردن این غذاها به تسکین درد خود کمک کنند.
صفوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت غذاهای تسکین دهنده درد مهمترین آنها عبارتند از: قهوه، زنجبیل، روغن زیتون، ماهی، زردچوبه، انگور قرمز، نعناع، گیلاس ترش، پرتقال و آویشن.
وی افزود: انگور قرمز حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام رسوراترول است که خاصیت ضدالتهابی دارد. در خوراکی‌هایی مانند میوه توت می‌توان این ترکیب شیمیایی را یافت. رسوراترول باعث متوقف ساختن سلول‌هایی می‌شود که در افزایش درد مؤثر هستند. این ترکیب شیمیایی در مقابله با درد مؤثر است. با ترکیب رسوراترول و زردچوبه و مصرف این ترکیب می‌توان توانایی بدن را در مقابله با التهاب افزایش داد.
خوراکی‌های ضد درد عبارتنداز:
زردچوبه: کورکومین فعال زردچوبه و یک آنتی‌اکسیدان قوی است. خواص ضدالتهابی و ضد درد دارد زردچوبه یک روش محتمل برای تسکین درد مزمن بیماری آرتریت روماتوئید است. زردچوبه را به عنوان کپسول نیز می‌توان یافت برای کاهش دردهای مزمن می‌توان به غذاها زردچوبه افزود.
روغن زیتون: زیتون خواص ضدالتهابی دارد. افرادی که مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای را می‌دانند کمتر دچار مشکلات سلامت مرتبط با التهاب مانند بیماری مفصلی یا دیابت شده‌اند. روغن زیتون حاوی ترکیباتی مانند ایبوپروفن و ژلوفن است که می‌تواند به تسکین درد کمک کند. اگر درد مزمن دارید از این روغن در سالادها و غذاهای خود استفاده کنند.
قهوه: مصرف بسیار کم قهوه باعث کاهش احساس خستگی در هنگام انجام کار می‌شود. قهوهیکی از منابع غذایی کافئین‌دار است. کافئین را می‌توان در شکلات و چای نیز یافت. کافئین باعث تسکین درد می‌شود اما در مورد میزان مصرف کافئین باید با پزشک خود صحبت کنید.
ماهی: یکی از غذاهای دریایی و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. ماهی ارزش غذایی فراوانی دارد و نه تنها در کاهش التهاب مؤثر است بلکه مزایای سلامت دیگری نیز دارد. ماهی تأثیر زیادی در کاهش درد داشته و باعث کاهش التهاب درد مفاصل می‌شود، این غذای دریایی می‌تواند درد حاصل از آرتروز را محافظت کند.
زنجبیل: یک داروی گیاهی، خوراکی و ادویه‌ای است. برای تسکین حالت تهوع می‌توان از این گیاه استفاده کرد. زنجبیل می‌تواند درد حاصل از تورم را تسکین دهد. این گیاه تأثیر منظم و دائم در کاهش درد مفاصل دارد. گذاشتن زنجبیل در رژیم غذایی یا مصرف قرص زنجبیل عوارض جانبی دارد، این عوارض محدود و ناچیز است.
پرتقال: سرشار از ویتامین C است و در رفع سرماخوردگی مفید می‌باشد. پرتقال حاوی آنتی اکسیدان هستند که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید می‌شود. خوردن این میوه در عدم ابتلا به بیماری‌های التهابی و تورمی مؤثر است.
آویشن: گیاهی است که برگ‌های کوچک و خوشمزه دارد و می‌توان از آن به عنوان طعم دهنده در بسیاری از غذاها استفاده کرد. ترکیبات موجود در آویشن درد را کاهش می‌دهد. آویشن به عنوان یک داروی ضدالتهاب بر روی دردهای مزمن تأثیر فراوانی دارد. برای افراد مبتلا به درد مزمن توصیه می‌شود که از آویشن به عنوان طعم دهنده در خورشت‌ها، سس‌ها و دیگر غذاهای خود استفاده کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مواد غذایی آناناس، کرفس، درخت بید، ریحان و زیره خاصیت ضد التهابی، ضد درد و ضد تورم دارند و درد مفاصل را کاهش می‌دهند.باشگاه خبرنگاراناخبار مرتبط :درباره خواص قهوه بدانیدقهوه سبز چیست و فواید آنخاصیت جالب قهوه و چای سبز


خوش گذرانی با همسرتان در پاییز و زمستان !


لباس مجلسی های زیبای زنانه + تصاویر


خوش گذرانی های پاییز و زمستان/با ما باشید


نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن

پربیننده ترین خبرها آگهی استخدام همکار در سایت نیک صالحی و پرشین وی واکنش بهرام رادان پس از انتخابات+عکس پست اینستاگرامی ده نمکی برای مرحوم سلحشور +عکس پست اینستاگرامی تخم مرغی از بازیگر معروف +عکس بازیگر معروف در میان گل های شقایق + عکس انتقاد بازیگر زن از پوشش آقایان در جشنواره +عکس نیوشا ضیغمی با تیپ جذاب با امین حیایی در در بند + عکس الهام چرخنده در مراسم تشییع فرج الله سلحشور + عکس امام خميني در پشت بام محل سكونت خود+عکس بازیگر نقش اول زن اسکار 2016 کیست؟+ عکس دختری که بازیگر نقش پسر شد+عکس سکانسی خاطره انگیز در اینستاگرام پرستو صالحی +عکس محل اقامت سپاهانی ها در دبی+ عکس حداد عادل جنبه اش را نشان داد + عکس اژدها هنوز هم وجود دارد !+تصاویر وحشت این زن از سلفی با گوریل وحشتناک!+عکس حرکت ورزشی جالب این عروس مشهور و ثروتمند!+عکس مغز بعد از سکته شدید+تصویر کامیون کروک در نمایشگاه تهران +عکس هدایتی با علی کریمی و وحید شمسایی به فوتبال برمی‌گردد +عکس خوشگل شدن امیر تتلو توسط شهاب+عکس چهره اشک‌ها زیر میکروسکوپ !! +عکس 2 برادری که با هم وارد خانه ملت شدند+عکس خودروی میلیاردی سید‌مهدی‌رحمتی+عکس تیپ جالب و متفاوت سوشا مکانی + عکس کیک علی ضیا برای تولد برانکو + عکس حاتمی کیا زیر تابوت فرج الله سلحشور+ عکس تازه‌ترین توئیت انتخاباتی روحانی+عکس دختر سیاه‌پوست در آغوش علیرضا حقیقی + عكس جشن عجیب برای پیروزی در انتخابات مجلس+ عکس
آخرین خبرها اگر پس از بیمار شدن مسواک بزنید دیگر بیمار نمی شوید! شمارش آرا تمام شد دسترسی دیگران به ‌wifi را ببندید + آموزش واکنش رسایی به نتایج انتخابات خبرگان تهران تکذیب خبر تصادف دایی قیمت طلا، سکه و ارز، دوشنبه ۱۰ اسفند ۹۴ مرگ مشکوک منشی پاپ فرانسیس قتل از راه دور؛ هکرها خطرناک‌تر می شوند! ریه ‌هایتان را با سیر تمیز کنید! گوگل شناسایی مکان عکس ها را ممکن می‌کند !!+عکس به این دلایل مهم، مصرف چای کیسه ای،هرگز! آسیب‌های ناشی از سینوزیت روی بدن ماجرای تک‌رای کاندیدای رفسنجان و انار !! شخصیت شناسی با بوی عطر مورد علاقه تان آخرین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران جدیدترین نتایج انتخابات مجلس در تهران خواننده زن کشورمان ساعاتی پیش درگذشت مردم کدام شهر بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ یک بازیگر زن، بازیگری را کنار گذاشت !! معجزه ماست و قهوه در تقویت و زیبایی مو دیگر مرغ سوخاری نخورید !! قیمت طلا، سکه و ارز، یکشنبه ۹ اسفند ‌آویشن باعث سقط جنین می شود؟ توهین رونالدو به هم تیمی هایش! آمار پیامک های ارسالی در یک هفته آخر انتخابات تیراندازی به امیرحسین صادقی !! عارف و مطهری نفرات برتر, حداد عادل از لیست حذف شد !! نامه ایرج طهماسب به هواداران کلاه قرمزی اصلاح طلبان 54 درصد کرسی ها را گرفتند افتتاح شبکه کودک با حضور فیتیله‌ای‌ها



گزارش تصویری اعمال زیبایی برای جوانسازی و زیبایی صورت


هیجان در نوروز 95 + تصاویر دیدنی


بهترین پیشنهاد های نوروز 95+ تصاویر


بلند قد تر از همه شویم ! + هشت سانتی متر در یک لحظه !



دوشنبه 10 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن