تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819957297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور کارشناسان کشورها برای احیای دریاچه ارومیه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حضور کارشناسان کشورها برای احیای دریاچه ارومیه
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه نگاه به دریاچه ارومیه یک نگاه جهانی است و بسیاری از کشورها نه تنها برای منافع اقتصادی بلکه برای منافع انسانی مشترک برای همکاری و احیای این دریاچه حضور دارند.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز (دوشنبه)در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهار داشت: کشورمان در آستانه فرصت‌های جدیدی برای سرمایه گذاری و همکاری در جهت توسعه فناوری سبز، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حفظ منابع طبیعی و محیط زیستی قرار گرفته که علاوه بر ایجاد اشتغال به کاهش آثار سوء ناپایداری‌ها و برنامه‌های یک سویه اقتصادی در ذخایر کره زمین کمک می‌کند.


وی تصریح کرد: موضوعی که اهمیت زیادی در دنیا داشته و در سیاست‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مورد تاکید قرار گرفته توسعه ناپایدار و فعالیت‌های اقتصادی یک سویه ای‌است که تاثیرات مخربی بر روی محیط زیست گذاشته و اکنون تصمیم و اراده جهانی بر آن شده تا برای جلوگیری و کاهش آثار سوء این موارد و همچنین تغییرات اقلیمی کشورها که در کنفرانس پاریس بر آن توافق شده تلاش کنند.


ابتکار ادامه داد: ایران نیز برای کاهش 4 درصدی غیر مشروط و 8 درصدی مشروط به رفع تحریم‌ها تا سال 2030 این توافق را پذیرفته است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که همکاری‌های بین المللی بسیار اهمیت دارد، گفت: برای محیط زیست کشورمان که این روزها درگیر مخاطرات و بحران‌های نیز چون گرد و غبار آلودگی هوا، مسئله تالاب‌ها و منافع و آسیب تنوع زیستی جانوری و گیاهی است، تنها دوره‌ای را فرصت داریم که به ترمیم آسیب‌های محیط زیستی پرداخته و روند تخریبی گذشته را کاهش دهیم.


ابتکار با اشاره به قرار گیری برنامه‌های محیط زیستی کشور در برنامه توسعه ششم، افزود: امیدواریم مجلس دهم با رویکردی محیط زیستی به برنامه ششم توسعه و موضوعات مربوط به محیط زیست نگاه کند چرا که به اهمیت همکاری‌های بین المللی و موضوعات محیط زیست امروز جهانی توجه شده است.


وی در خصوص دریاچه ارومیه تصریح کرد: امروزه نگاه به دریاچه ارومیه یک نگاه جهانی است و بسیاری از کشورها نه تنها برای منافع اقتصادی بلکه برای منافع انسانی مشترک برای همکاری و احیای این دریاچه حضور دارند.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر محیط زیست جهان در هر نقطه‌ای آسیب ببیند آثارش در نقطه‌ای دیگر مشخص خواهد شد چرا که همه ما انسان‌ها با هر سابقه تاریخی ساکن یک کشتی هستیم.


ابتکار گفت: محیط زیست و حفظ آن با سرمایه گذاری، اصلاح رویکردهای غلط، نوآوری  و ورود فناوری‌های سبز و پاک فرصت جدیدی را برای فعالان این عرصه فراهم کرده که باید آن را قدر بشناسیم و پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در دوران پسا برجام دوران تامل را برای تجارت رویکرد زیست محیطی و سبز فراهم کرده است.





۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن