تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 25 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829868167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازيگران «بيست و يك اينچ» نقطه طلايی كليتی یک پارچه/ دیگر مرزی پیدا نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بازيگران «بيست و يك اينچ» نقطه طلايی كليتی یک پارچه/ دیگر مرزی پیدا نیست
بازیگران او گویی موجوداتی آزمایشگاهی هستند که ما به مشاهده رفتارهاشان در مواجهه با محیط و محرک‌های آن نشسته‌ایم.


به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  باورپذیری مهمترین عملکردی است که از یک بازیگر انتظار می‌رود و می‌تواند بزرگترین چالش او نیز باشد. چالشی که با تغییر بازیگر به نابازیگر، کارگردان با آن مواجه خواهد بود. کارگردان 21 اینچ با انتخاب گروهی از نابازیگران خطر می‌کند و خود را به ورطه‌ای نا امن می‌اندازد. او با نوعی لجبازی افراطی، از امکانات متنوعی که سینما برای ایجاد جذابیت در اختیارش گذاشته می‌گریزد و تمام بار روایت را بر دوش بازیگرانش می‌گذارد. به گونه‌ای که موفقیت فیلم به موفقیت باورپذیری حضور بازیگران، جذابیت آنها و توانایی‌شان در ارتباط با هم و پیشبرد موقعیت وابسته می‌شود.

تجاربی این چنین در استفاده از نابازیگران عموما در بستری از داستان های واقعگرایانه و گاها ناتورالیستی شکل می گیرد . اما آنچه 21 اینچ را متفاوت می‌کند، موقعیت‌‌ غیر واقعی و فانتزی فیلم از یک سو و بروز عکس‌العمل‌های به شدت واقعگرایانه بازیگران از سوی دیگر است . لوکیشن ثابت فضای سفید یک استودیو و عدم حرکت محسوس بازیگران در طول فیلم سختی کار را دوچندان می‌کند. اما صفاریان هوشمندانه این کمبودها را تبدیل به ویژگی‌های منحصر به فرد فیلمش کرده است. یا بهتر است بگوییم او آگاهانه خود را در این تنگناها قرار می‌دهد تا از پس آن به بیان تازه‌ای دست پیدا کند.

بازیگران او گویی موجوداتی آزمایشگاهی هستند که ما به مشاهده رفتارهاشان در مواجهه با محیط و محرک‌های آن نشسته‌ایم. جریان فیلم کاراکترهای متنوعی را به مخاطب معرفی می‌کند که نه تنها عقاید متفاوتی نسبت به یک موضوع مشخص دارند، بلکه از منظر جزئیات شخصیت پردازانه هم حائز اهمیت‌هستند. از تیپ ظاهری‌شان گرفته تا لحن و ضرباهنگ کلامشان .

بعضی از آنها درطول فیلم یک کلمه هم نمی‌گویند. اما حتی در همان سکوت هم می‌توانیم ذهنیات و موضع گیری شان را نسبت به حوادث حدس بزنیم. در مقابل این شخصیت‌های خاموش با کاراکترهایی مواجهیم که شهوت سخنرانی و حرافی دارند. در بسیاری از لحظات این تفاوت‌ها و تضادها موقعیت هایی جذاب و گاها کمیک خلق می‌کنند و در بخش‌هایی بر تعلیق فیلم می‌افزایند. اما تمامی این‌ کیفیات پیش از آنکه به بازی بازیگران نسبت داده شود، محصول هوشمندی کارگردان در تکنیک‌هایی است که به کار برده است.

ایجاد فضای بداهه پردازانه، کنترل و هدایت مسیر بداهه ها و نهایتا تدوین هوشمندانه‌ای که شکل‌، ریتم و ضرباهنگ مناسبی را در عمل و عکس‌العمل‌های صحنه به وجود آورده است. تقدم و تاخر میان فیلمنامه، دکوپاژ ، کارگردانی و بازی به نفع باورپذیری موقعیت کلی از میان رفته است.

بازیگران، دوربین و تدوین خود به مثابه متن عمل می‌کنند و پیوسته وظایفشان را جابه جا می‌کنند. طوری که تفکیک مرز میان فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری در فیلم کاری دشوار یا به عبارتی ناممکن می‌گردد. مرزها محو شده‌اند و دیگر مرزی پیدا نیست. مخاطب 21 اینچ با کلیتی یکپارچه، جذاب و باورپذیر روبرو ست که بازیگران یا بهتر است بگوییم بازی‌ها در نقطه طلایی آن می‌درخشند.


نویسنده: ميلاد محمدپور




۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن