تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801212680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطرات محیط کار در کمین سلامت مردان است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خطرات محیط کار در کمین سلامت مردان است
متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه بیشتر مشاغل سخت و پر خطر توسط مردان انجام می‌شود به این دلیل آن‌ها بیشتر در معرض خطراتی مانند قطع عضو، بریدگی اعضا و سوختگی قرار دارند.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: حوادث راهنمایی و رانندگی دومین عامل مرگ و میر مردان در استان بوشهر است و بیشتر جانباختگان این حوادث بین سنین جوانی تا میانسالی هستند.
دکتر جعفر زارعی زاده گفت: از عوامل تصادف در استان میتوان به رفتارهای پرخطر خصوصا با موتورسیکلت توسط جوانان، نپوشیدن کلاه ایمنی، بی دقتی، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی، نقص فنی و خرابی جاده نام برد.
وی تصریح کرد: رعایت ایمنی کار نظیر پوشیدن کلاه و کفش ایمنی، پوشیدن لباس مخصوص کار، پوشیدن دستکش و آشنایی کامل با مقررات ایمنی هر دستگاه اصل مهمی در حفط سلامت مردان است.
دکتر زارعی زاده اظهار داشت: بهترین اقدام در مواجهه با حوادث، اطلاع دادن به پلیس راه و اورژانس 115 است و افراد عادی در صورتی که بخواهند برای کمک به حادثه دیدگان وارد عمل شوند باید نسبت به امنیت محیط اطمینان کسب کنند.
با اقدام فوری در موقع خونریزی میتوان از مرگ فرد جلوگیری کرد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خونریزی‌های حین کار اشاره کرده و گفت: دو نوع خونریزی وجود دارد که در خونریزی داخلی از دست افراد عادی کاری بر نیامده و نیاز به اتاق عمل دارد، اما در خونریزی‌های خارجی که در نتیجه پارگی یا قطع اندام ها اتفاق می‌افتد با اقدام به موقع در صحنه میتوان از مرگ افراد جلوگیری کرد.
متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مهمترین اقدام در مواجهه با خونریزی، فشار دادن و نگه داشتن آن ناحیه با کمک پارچه تمیز و دست است و استفاده از طناب یا حتی کمربند برای بستن ناحیه بالای عضو آسیب دیده نیز توصیه می‌شود.
بیماران قلبی و تنفسی، افراد مسن و کودکان در معرض هوای گرم قرار نگیرند
دکتر زارع زاده گفت: با توجه به گرمای هوای استان بوشهر افرادی که بیماری‌های قلبی وتنفسی داشته همچنین افراد مسن و کودکان نباید به مدت طولانی در معرض هوای گرم قرار بگیرند و باید پس از هر 2 ساعت به جایی خنک تر بروند زیرا دلیل اصلی گرما زدگی، قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب است.
متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: علایم گرمازدگی شامل تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه و تاری دید است و اگر فرد این علایم را در خود مشاهد کرد در اولین گام باید به محل مطبوعی رفته و با نوشیدن مایعات خنک از جمله یخ به بهبودی نسبی دست یابد.
وی تصریح کرد: در صورتی که این علایم ادامه داشته و فرد دچار گیجی شدید، استفراغ طولانی مدت و دمای بدن 40 درجه باشد باید لباس‌های او را از تن خارج کرده و با وسیله ای مانند بادبزن یا پنکه به همراه اسپری آب پاش تا حدود زیادی دمای بدن فرد را پایین آورد.
از ریختن آب سرد و گذاشتن یخ بر روی عضو قطع شده پرهیز شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص قطع عضو در افرادی که دچار این حادثه می‌شوند گفت: در مواجهه با این افراد نباید بر روی عضو قطع شده یخ یا آب سرد ریخت، بلکه باید در ابتدا آن را با گاز مرطوب پوشانده و در پلاستیک قرار داده و پس ازآن در آب و یخ گذاشته شود، این کار باعث می‌شود عضو قطع شده شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشد.
وی همچنین اظهار داشت: در صورت وجود خونریزی از عضو قطع شده، باید بالای آن عضو با وسیله ای مناسب بسته شود تا مانع از خونریزی گردد.
دندان افتاده خود را در شیرنگه دارید
دکتر زارع زاده برای دندان هایی که بر اثر حوادث از جای خود خارج می شوند نیز گفت: اگر دندان به صورت کامل جدا نشده باشد اجازه می‌دهیم در محل باقی بماند اما اگر به طور کامل جدا شده باشد باید در یک لیوان شیر گذاشته و سریعا به متخصص دندانپزشک مراجعه کنیم تا شانس زنده ماندن عصب های دندان را افزایش دهیم.
 




تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن