تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد آیا کمک‌های دایه‌های دل‌سوزتر از مادر را جبران می‌شود/ آرامش بعد از طوفان تبلیغات انتخاباتی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
آیا کمک‌های دایه‌های دل‌سوزتر از مادر را جبران می‌شود/ آرامش بعد از طوفان تبلیغات انتخاباتی
ما حالا خیلی خوب می‌فهمیم، نماینده‌ای که میلیاردها تومان هزینه تبلیغاتش می‌شود، چهار سال که هیچ چند چهار سال دیگر هم لازم دارد تا محبت‌های این دایه‌های دل‌سوزتر از مادر را جبران کند.

خبرگزاری فارس: آیا کمک‌های دایه‌های دل‌سوزتر از مادر را جبران می‌شود/ آرامش بعد از طوفان تبلیغات انتخاباتی



به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، از ساعت هشت صبح امروز زمان قانونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به‌پایان رسید. زمان قانونی تبلیغات در کمتر از 24 ساعت مانده به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حالی به کار خود پایان داد که شاهد فراز و نشیب‌های متعددی در زمان تبلیغات کاندیداها در استان مازندران بودیم. از شب‌های سیاسی گرفته تا شام‌های پرچرب کاندیداها در مازندران، میتینگ‌های سیاسی بعضی از ستادهای انتخاباتی بوی تخریب و دروغ‌پراکنی می‌داد و شوی سیاسی بعضی از جریان‌های فضای شهر را ملتهب کرد. بعضی از کاندیداها و طرفداران آنها با زیر پا گذاشتن قانون و برپایی کارناوال‌های تبلیغاتی شأن و شخصیت جایگاه خود را پایین می‌آوردند داوطلبانی که پشت خودروی نیسان وانت ایستادند و برای مردم دست تکان دادند. *رابین‌هود بازی کاندیداها در مازندران رابین‌هود بازی در آوردن بعضی از کاندیداها در نوع خود جالب بود و با برگزاری میتینگ‌های سیاسی در جمع هواداران، سخن از حرف‌های ناگفته به میان آوردند که جنبه عوام فریبی و تخریب رقبای انتخاباتی خود داشت.

فضای مجازی حسابی آتیش‌بازی راه انداخت و بعضی از کانال‌ها تا جایی پیش رفت که پای پلیس فتا به انتخابات مازندران باز شد و چند نفر از گردانندگان این کانال‌ها دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شوند. زمین‌خواری، چرخش‌های سیاسی و ژست‌های عجیب و غریب نامزدهای مانکن‌نما از مواردی بود که این گروه تلگرامی به آن پرداخت و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. *ترویج بدحجابی مقابل ستادهای انتخاباتی در کنار شو سیاسی برخی از جریان‌ها شاهد ترویج بی‌بندوباری و بدحجابی در مقابل بعضی از ستادهای انتخاباتی بودیم، مروجان بدحجابی ماهیت بعضی از داوطلبان را زیر سئوال می‌برد، داوطلبانی که خود در تبلیغات به شکل مانکن در آمده بودند از بعضی طرفداران آنها انتظار بیش از این نمی‌رفت.

هزینه‌های انتخاباتی و ریخت و پاش‌های داوطلبان مجلس به مهم‌ترین سئوال شهروندان تبدیل شده است که همه این سئوال را در ذهن‌های خود دارند: این هزینه‌های میلیاردی از سوی چه کسانی تأمین می‌شود و از کجا می‌آید؟ در کنار این هزینه‌های هنگفت بودن افرادی که بدون وعده‌ بعد انتخابات فضای زلالی را ایجاد کرده بودند. *عوام‌فریبی یک کاندیدا با وعده اینترنت رایگان عوام‌فریبی یکی از داوطلبان مجلس دهم با طرح بنر نظر بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده بود. ستادهای انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود بیشتر در خیابان‌های فرهنگ، قارن، جمهوی اسلامی و انقلاب مرکز استان مازندران قرار داشتند و به علت نزدیکی بیش از حد این ستادها با یکدیگر در بعضی از ساعات شب به مشاجره زبانی و حتی فیزیکی نیز منجر شد. مهیج‌ترین شب تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی آخرین شب تبلیغات قانونی بود که ده‌ها هزار شهروند مازندرانی مقابل ستادهای انتخاباتی تجمع و پرهیجان‌ترین شب انتخاباتی را تجربه کردند.

شب گذشته برخی از نامزدها گویا همه مکان‌های عمومی شهر را ارث پدری خود می‌دانستند و در مناطق شلوغ اقدام به تبلیغات غیرقانونی و پخش موسیقی آن هم از نوع آزاردهنده کردند که در این بین بعضی از جوانان مقابل ستادهای تبلیغاتی با آهنگ‌های محلی حرکات نامتعارف موضون انجام دادند. *شکاف درونی در اردوگاه اصلاح‌طلبان ساری مسدود شدن خیابان‌های اصلی ساری و ترافیک شدید بسیاری از نقاط ساری را قفل کرد و بسیاری از شهروندان ساعت‌ها در ترافیک آخر شب در خیابان‌ها معطل شدند تا داوطلبان مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود به همراه طرفداران خود به کارناوال انتخاباتی بپردازند. تبلیغات انتخابات و مهلت سخنرانی کاندیداها برای طرفداران به پایان رسید اما دریغ از یک برنامه مدون و چشم‌اندازه توسعه حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس شورای اسلامی در مازندران که بعضی از آنها فقط به مسائل سطحیاکتفا کردند یا به تخریب رقبای خود پرداختند.

حمله اصلاح‌طلبان به یکدیگر در ساری نشان داد که شکاف درونی بسیاری بین کاندیدای لیست اصلاح‌طلبان مرکز استان مازندران وجود دارد و طرفداران یکی از نامزد لیست اصلاحات فرد دیگر را معامله‌گر خواند که این مسئله نشان از شکاف درونی اردوگاه اصلاح‌طلبان دارد. *آرامش بعد از طوفان تبلیغات انتخاباتی در کنار تمام هیاهوی انتخابات بعضی از نهادها و یا پایگاه‌های مقاومت بسیج اقدام به ارسال سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات جاری از طریق پیامک‌ها کردند و موجب بصیرت‌افزایی بین آحاد جامعه شدند. به هر حال خوب یا بد تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و آن چیزی که بین مردم باقی می‌ماند اخلاق‌مداری و سلامت در گفتار داوطلبان بود نه افترا و تخریب یکدیگر. کم‌کم داریم به ساعت‌های شیرین و پر‌شور و شعف انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، مردم ایران روزهای بسیاری را منتظر چنین لحظاتی مانند تا در صحنه‌ای سرنوشت‌ساز شرکت کنند و با رای خود به جهان نشان دهند که مانند همیشه پای نظام و انقلاب خود ایستاده هستند.

*سخن پایانی نکته‌ای پایانی برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی؛ اشتیاق شما برای تصاحب کرسی مجلس و خدمت به مردم برای ما قابل درک است اما این مسئله که برای خدمت به مردم هزینه‌های شام و ناهار متحمل شوید، راستش کمی غیرقابل هضم است، در هر حال شما خودتان هزینه‌ این همه پذیرایی را متقبل می‌شوید یا کسان دیگری این دل‌سوزی را در حق شما و ما می‌کنند مسئله‌ دیگری است اما خدمت‌تان عرض کنم که ما حالا خیلی خوب می‌فهمیم، نماینده‌ای که میلیاردها تومان هزینه تبلیغاتش می‌شود، چهار سال که هیچ چند چهار سال دیگر هم لازم دارد تا محبت‌های این دایه‌های دل‌سوزتر از مادر را جبران کند.

94/12/06 - 16:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن