تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805485537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد حاشیه‌نگاری فارس از روز آخر تبلیغات در زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
حاشیه‌نگاری فارس از روز آخر تبلیغات در زنجان
تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در روز آخر به مراحل حساسی رسیده که دارای حوادث و حواشی جالبی است.

خبرگزاری فارس: حاشیه‌نگاری فارس از روز آخر تبلیغات در زنجان



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ماراتن تبلیغات انتخاباتی کم کم به روزهای پایانی خود می‌رسد اما در عرصه انتخابات اتفاقات جالبی رخ می دهد که در نوع خود خواندنی است. یکی از بهترین و موثرترین عوامل رای آوردن کاندیداها، نحوه تبلیغات آنها است که این تبلیغات منجر به معرفی شخصیت، تفکر، نظرات و برنامه‌های آتی فرد کاندیدا می‌شود. کمتر از 48 ساعت به زمان رای‌گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری فرصت باقی است، اما ممکن است برخی از جریان‌ها و افراد به دنبال پیروزی در انتخابات آن هم به هر قیمتی باشند. به این معنا که پا بر روی اخلاق و رقابت انتخاباتی بگذارند تا به وسیله ابزارهایی چون تخریب، تهمت، دروغ، افترا و ... را در رقابت انتخاباتی علیه رقبای خود به کار گیرند. ‌با نزدیک شدن به زمان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی که از 29 بهمن به مدت یک هفته آغاز شده است به پایان می‌رسد، اما پیش از آن رفتارهایی که نشانگر تبلیغات پیش از موعد بود هم مشاهده شده است که نمونه آن را می‌توان در فضای مجازی یا برگزاری مراسم و دادن وعده مشاهده کرد. در این بین رفتارهایی عجیب و وعده‌هایی تو خالی توسط کاندیداها صورت می‌گیرد که در نوع خود بسیار جالب است و هیچ گاه نیز محقق نمی‌شود و در حد آرزو برای مردم باقی‌می‌ماند که از جانب کاندیداها به بهانه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات هفتم اسفند صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مصادیق ممنوعیت در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات مجلس را مشخص کرده‌اند که این موارد عبارتند از: نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوار نویسی، انتشار اعلام‌ نظر مقامات و اشخاص، فریب و اغوای مردم از طریق سوء استفاده از اعلام نظر یا عکس شخصیت‌ها و مقامات دولتی و تبلیغ علیه نامزدها و هر گونه هتک حرمت و حیثیت آنان است. با آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن ماه سال‌جاری، فعالیت‎های رسمی انتخابات در استان زنجان نیز همچون شهرهای دیگر آغاز شده است. تبلیغات و روش‌های  بعضی از کاندیداها در مواردی منجر به حاشیه هایی می‌شود که در این گزارش به بعضی ازاین دسته تبلیغات پرداخته خواهد شد.

روش‌های میدانی: تلاش‌های حزبی، اعلام حمایت ارگان‌ها و کارخانجات از کاندیداها، تخریب کاندیداها توسط یکدیگر بازار تبلیغات در این روزهای پایانی تبلیغات بسیار رونق دارد و هر کدام از نامزدهای انتخابات به هر نوعی سعی در تبلیغ خود و کسب آرای مردم دارند. در این بین نیز با وجود اینکه تبلیغات از جانب مسئولان برای حمایت کاندیداها خلاف مقررات است، بازار تائید و تکذیب‌های شخصیت‌ها و مسئولان، کارخانجات و اتحادیه‌های صنفی از کاندیداها بسیار داغ بوده و شیوه‌های کاندیدها هم برای مطرح کردن خود از حضور در بازار، مساجد و ... تا بذل و بخشش‌های بی حساب و کتاب بسیار متفاوت است. در جدیدترین نوع تبلیغات دیده شده در نشست‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی، برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی با توهین به دیگر رقبای حاضر در عرصه انتخابات، آنان را تازه به دوران رسیده، ناآشنا به مسائل داخلی و خارجی و نسبت به مال دنیا حریص خطاب می‌کنند.  با آغاز فرآیند تبلیغات، احزاب و گروه‌های سیاسی کشور نیز با معرفی کاندیداهای مورد حمایت خود و برگزاری مناظره‌های انتخاباتی و میزگردهای معرفی کاندیداها، تنور انتخابات را داغ‌تر از گذشته کرده است. در برخی موارد هم این مناظره‌ها با حضور هواداران مخالف و موافق یک کاندید در مراکز علمی و دانشگاهی انجام شده که برخی مناظره‌ها به تشنج نیز کشیده شده است. در حال حاضر اینترنت تاثیرگذارترین بستر رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی است، روش‌های جدیدی مانند ایجاد سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایجاد کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی به نام رقیب با انتشار محتوای مجرمانه و تخریبی یا فرستادن افراد نفوذی به ستادهای تبلیغاتی رقیب برای بیرون کشیدن حرف‌ها و اخبار تخریبی یا گاف‌های تبلیغاتی هواداران و نامزدها به عنوان شیوه‌های جدید تخریب استفاده می‌شوند. تلگرام نرم‌افزار محبوب این روزهای کاربرانی ایرانی، تبدیل به جایگاهی قوی و محکم برای تبلیغات نامزدهای انتخابات شده است و در این بین گاها‍ مشاهده می‌شود در تبلیغات گروهی تلگرامی، انتشار عکس‌هایی از جلسات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای نشان دادن محبوبیت و جذب آرای مردم با فتوشاپ پرشور و شلوغ توصیف می‌شود. تبلیغات عجیب و غریب برخی دیگر از کاندیداها در فضای مجازی حاکی از آن دارد که این افراد برای جذب آرای مردم اقدام به انتشار برگه‌های تبلیغاتی خود در گروه‌های تبلیغاتی خود می‌کنند که در آن از مردم خواسته شده است برای صرف شام و هدایای نامزدهای انتخابات به ستاد تبلیغاتی آنها مراجعه کنند.

طبق گزارش‌های میدانی، برخی از این کاندیداها به چاپ کارت شام و نوشتن نام افراد، سعی در القای احترام به شخصیت تک تک افراد داشته و با دعوت از این افراد به صرف شام سعی در جذب آرای بیشتر مردم دارند. روش‌های ابداعی جدید: قربانی کردن، دعوت از افراد مشهور و بازیگران و ... در سطح شهر دیده شده است که هواداران بعضی از کاندیداها برای تبلیغات و مطرح کردن نامزد مورد نظر خود، اقدام به قربانی کردن گاو و گوسفند در سطح شهر کرده تا از این طریق با تحت تاثیر قرار دادن احساسات دینی مردم و تمسک به کارهای دینی بر ای کاندیدای مورد نظر خود رای جمع کنند. کاندید دیگری نیز برای تبلیغات خود در روشی کاملا جدید با پخش کیفی کوچک که به عنوان  سجاده از آن استفاده می‌شود که این نوع تبلیغ نیز در نوع خود بسیار جالب می‌باشد. در یکی از موردهای عجیب دیگر نیز درحوزه‌های انتخابیه یکی از شهرستان‌های زنجان، یکی از نامزدهای انتخابات مجلس با دعوت از دو بازیگر سینما و تلویزیون و حضور با آنان در جمع مردم و مساجد سعی در تبلیغ خود به این روش کرده است. در حوزه‌ انتخابیه دیگری هم شنیده‌ها حاکی از آن دارد که کاندیدی با وعده دعوت از فوتبالیست‌های محبوب ایرانی سعی مطرح کردن خود و جذب نظر مردم و کسب آرای بیشتر برای خود دارد. در یکی از موارد در شهرستان زنجان، یکی از کاندیداها برای تبلیغات خود اقدام به چاپ عکس خود بر روی دستمال‌های کاغذی کرده و آن را در بین مردم پخش کرده تا از این طریق بتواند برای خود آرا کسب کند. از برنامه‌های دیگر نامزدهای انتخاباتی حضور در روستاها است که سعی در جذب نظر مردم و آرای آنها دارند و از هر روشی برای این امر استفاده می‌کنند که جدیدترین مورد از این تبلیغات، کاندیدی با پخش پتو و شال در بین روستاییان اقدام به تبلیغ خود می‌کند.

94/12/05 - 12:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن