تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنور داغ تبلیغات در خراسان جنوبی/ وعده‌هایی از آب تا سراب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
تنور داغ تبلیغات در خراسان جنوبی/ وعده‌هایی از آب تا سراب

تبلیغات انتخاباتی


شناسهٔ خبر: 3564577 - چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
استانها > خراسان جنوبی

بیرجند- تنور انتخابات در خراسان جنوبی هر روز داغ تر و داغ تر می‌شود و کاندیداها برای نشست بر کرسی بهارستان شعارها و وعده هایی از جنس آب و سراب به مردم می‌دهند. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- رقیه رحمتی راد: تبلیغات پنجمین دوره از خبرگان رهبری ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۹ بهمن در بیرجند همزمان با سراسر کشور آغاز شده و فضای شهر را دگرگون کرده است. شور و هیجان خاص انتخاباتی در بین شهروندان به وجود آمده و به تدریج با افزایش تبلیغات بر این نشاط نیز افزوده می‌شود. جنب و جوش طرفداران در خیابان‌های اصلی بیرجند حال و هوای کاملا انتخاباتی را بر شهر حاکم کرده و فعالیت‌های آن‌ها آماده شدن برای برگزاری انتخاباتی پرشور را حکایت می‌کند. برای لذت بردن از این فضا کافی است چند ساعتی را در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر قدم بزنی تا حال و هوایت دگرگون شود، چراکه این روز‌ها جمع هواداران نامزد‌ها در داخل ستادهای تبلیغاتی و پخش سروده‌های زیبا، فضای یک رقابت سالم را به وجود آورده‌اند. خبرنگار مهر نیز همپای دیگر شهروندان در یکی از شب‌های اسفندماه قدم در این خیابان‌ها گذاشته تا فضا را رصد کند. آغاز شب است و شور و هیجان نامزد‌ها جلوه دیگری به خود داده است. طرفداران کاندیدا‌ها با استقرار در مقابل ستاد‌ها اقدام به توزیع عکس، کارت و پوستر در بین عابران می‌کنند. برخی بی‌توجه رد شده و برخی نیز اندکی زمان را متوقف کرده و به تماشای عکس‌ها و پوستر‌ها مشغول می‌شوند. در هر ستاد طرفداران در تلاش‌اند که از ستاد دیگر نیز در تبلیغاتشان پیشی بگیرند. هرکدام به نحوی در ابراز محبت به نامزد مورد علاقه‌شان سلیقه به خرج می‌دهند.

تبلیغات ماشینی اینجا خیابان غفاری بیرجند است. گویی جو تبلیغاتی زیاد رخنه نکرده و یا از شکلی به شکل دیگر تغییر ظاهر داده است. خودرویی متفاوت با دیگر ماشین‌ها طول خیابان را با حرکتی لاک پشتی به جلو می‌رود. سقف، درب ماشین و شیشه‌ها با تو حرف می‌زنند. شیشه‌های ماشین از عکس نامزدی از مجلش شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف پوشیده شده و مجالی را برای نگریستن به داخل ماشین نگذاشته است. آرام آرام در حرکت است و توجه هر عابر پیاده را جلب می‌کند، پرچم ایران بر روی ماشین صحنه زیبایی را پدیدار می‌کند. از چرخش و توقف لاستیک‌ها در مکان‌های شلوغ‌تر پیداست که مقصد خاصی ندارد و هدفش تبلیغ نامزد مورد علاقه‌اش است. درختان هم به تبلیغ ایستاده‌اند شور و نشاط انتخابات درخیابان مدرس بیرجند بیشتر از هر منطقه‌ای به چشم می‌خورد. چیزی به شب نمانده است. سمت راست خیابان را گرفته و به بالا می‌روم. زمین به عکس و کارت چند تن از نامزدهای مجلس شورای اسلامی آراسته شده است. هرکدام از ستاد‌های تبلیغاتی به گونه‌ای متفاوت با دیگری در پی جذب طرفدار در تکاپویند. از کنار هرکدام که عبور می‌کنم، چیزی تعارف می‌کنند. برخی چایی و عده‌ای نیز سپد دود کرده و دعای خیر نصیبت می‌کنند. از ستادی سرودی دلنشین پخش شده و آن طرف‌تر نیز از ستاد دیگری مداحی عاشقی از عاشقان اهل بیت به گوش می‌رسد. صدای بوق برخی ماشین‌ها بریده نمی‌شود و گا‌ها نیز عکس نامزدی بر روی آن نصب‌شده که وضعیت آرام انتخاباتی را اندکی پریشان می‌کند. در میان این همهمه و صدا‌ها، درختی آرام و بی‌صدا در کنار خیابان قد علم کرده و گویی او نیز مانند آدمیان به تبلیغ پرداخته است. شاخه‌هایش از عکس‌های نامزدی انبوه و زیر بار نگاه‌ها خمیده است.

تبلیغات رایگان در قاب مجازی فضای مجازی نیز قصه‌ای دیگر از تبلیغات را بیان می‌کند. گروه‌های مجازی در تلگرام سخت مشغول فعالیت و تبلیغ از کاندیداهای خاص هستند. هر کاندید گروهی جدید و هر گروهی نیز چندین عضو و طرفدار دارد. حکایت‌ها و شنیده‌ها مبنی بر این است که نامزد‌ها برای تبلیغات در فضای مجازی هزینه کرده و طرفداران نیز به تبلیغات رایگان برای این افراد می‌پردازند. این نیز یکی از روش‌هایی است که زمان، هزینه و تلاش کمتری را می‌طلبد. بی‌شک استفاده از تبلیغ در فضای مجازی و در اختیار گذاشتن سیم‌کارت و اینترنت در بین هواداران برای ایجاد گروه و تبلیغات نیز ترفندی زیرکانه برای کسب آرا است. وعده‌هایی از آب تا سراب در این هیاهوی تبلیغات هرکدام از نامزد‌ها با معرفی برنامه و اهدافشان در قالب تراکت، بروشور سعی در کسب نظرات بیشتر دارند که خبرنگار مهر بدون ارائه نام نامزد‌ها و حوزه انتخابیه‌شان تنها به بررسی و بیان شعار‌ها و برنامه‌های آن‌ها می‌پردازد. یک نامزد در فضای مجازی با چاپ مطلبی که بر روی آن نوشته است: از مردم، با مردم و برای مردم سعی در ابراز مردمی بودن خویش داشته و مبارزه با خشک‌سالی را از شعار‌های اصلی برای این دوره از مجلس انتخاب کرده است. توجه جدی به مشکل آب و حل مشکل بی‌آبی با شعار «نجات آب، نجات زندگی» از شعار‌های دیگر نامزدی است که آب و آبادی را حق مردم دانسته و فضای مجازی را به تفکر واداشته است چرا که مسئولان استانی پیش‌ازاین تذکر داده بودند که از وعده دادن در حوزه آب خودداری شود. برخی نیز به بیان سوابق اجرایی، بیوگرافی و سوابق تحصیلی پرداخته و خود را انقلابی معرفی کرده‌اند. نامزد دیگری هم دربیان شعار‌هایی، بیرجند را تشنه تحول جهادی در مبارزه با بیکاری دانسته و عقیده‌اش مبنی بر این است که باید بیکاری را در جامعه از میان برداشت.

خراسان جنوبی پایتخت می‌شود/ از فیلم تا شعار یکی دیگر از نامزدهای دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در بیان اهدافش از ساخت سریالی مشابه «پایتخت» از فرهنگ، تاریخ و گویش خراسان جنوبی سخن گفته و بنا به گفته وی رایزنی‌هایی هم در این زمینه با هنرمندان خوب کشور مبنی بر ساخت این سریال و پرداختن به آثار فرهنگی و تاریخی، محصولات کشاورزی و شیوه برداشت آن انجام شده است. نامزد دیگری هم بر این باور است که خراسان جنوبی منطقه‌ای محروم نیست بلکه به خاطر استفاده نکردن از سرمایه‌های سوء تدبیر مظلوم واقع شده است. وی نمایندگی را در دو بخش پیگیری و دوندگی معنا کرده و بنا به عقیده‌اش، نماینده نباید خواب و خوراک داشته باشد. آمده‌ایم تا جلوی دروغ را بگیریم نامزد دیگری نیز هدفش را حمایت از لایه ضد فقر در استان عنوان کرده و با وعده‌هایی مانند «آمده‌ایم تا بیکاری، فقر و فلاکت چهره‌های مظلوم شهرمان را افسرده نکند و شادی و نشاط را از آن‌ها نگیرد» وارد میدان رقابت با دیگر نامزد‌ها در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی شده است. بنا به دیگر وعده‌هایش آمده است تا جلوی دروغ را بگیرد و استان را از انتهای شاخص‌های اقتصادی و عقب‌ماندگی به صدر جدول ارتقاء بدهد.   «توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌های فرهنگی برای تمام شهروندان» هم از وعده‌های دیگر نامزدی است که اعتلا فرهنگ جامعه و کرامت انسانی نیز تاکید دارد.

تخلفی در امر تبلیغات نامزد‌ها در استان مشاهده نشده است دبیر هیئت بازرسی انتخابات خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، با اشاره به شیوه و فضای تبلیغات نامزد‌ها در استان، بیان کرد: خوشبختانه با توجه به قانون مداری این نامزد‌ها، تاکنون تخلفی مشاهده نشده است. علی‌اکبر اکبری راد با بیان اینکه برخی تخلفات جزئی بوده و پرونده‌ای برای آن تشکیل نشده است، افزود: فعالیت‌های مجاز و غیرمجاز به همه کاندید‌ها ابلاغ شده است. وی تاکید کرد: نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها به‌هیچ‌وجه مجاز به تبلیغات علیه نامزد دیگر در فضای مجازی و دیگر فضاهای تبلیغات را نداشته و تنها می‌توانند به بیان شایستگی‌های خود و داوطلب موردنظر بپردازد. اکبری راد ادامه داد: هرگونه توهین، تهمت، افترا و انتشار اسرار در فضای مجازی توسط نامزد‌ها مطابق قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه‌ای ممنوع بوده و با متخلفان نیز طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. اختصاص بالغ بر ۵۰۰ نقطه در استان به تبلیغات اکبری راد با اشاره به مفاد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در راستای ماده ۵۲ این قانون، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی، مکان‌هایی برای عکس‌ها و ارائه آثار تبلیغاتی نامزد‌ها تعیین نمایند. وی از اختصاص بالغ بر ۵۰۰ نقطه در استان به تبلیغات خبر داد و گفت: همچنین مصوبه ماده ۵۳ این قانون مبنی بر این است که فرمانداران در صورت بروز تخلف از سوی نامزد‌ها، نسبت به امحای آثار تبلیغاتی نصب‌شده در محل ممنوع اقدام کنند. دبیر هیئت بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دستورالعمل فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی، بیان کرد: با توجه به بند ماده ۱۳ این دستورالعمل، ستاد انتخابات کشور، تخلفات و جرائم انتخابات در فضای مجازی را جهت رسیدگی فوق‌العاده و خارج از نوبت به جرائم ذیصلاح اعلام می‌کند. وی اظهار کرد: مطابق این دستورالعمل، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار وزارت کشور، وزارت اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا بر تبلیغات نامزد‌ها نیز نظارت می‌کنند. اکبری راد افزود: با توجه به این دستورالعمل، نامزد‌ها مکلف شده‌اند در صورت استفاده از وبگاه و شبکه‌های پیام‌رسانی اجتماعی، عنوان آن را به هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه و هیئت نظارت مربوطه اعلام کنند. مسئول کمیته حقوقی انتخابات در خراسان جنوبی ادامه داد: استفاده از پایگاه‌های مجازی متعلق به وزارت خانه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها در تبلیغ ممنوع است. اکبری راد افزود: همچنین بر اساس مفاد ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی از تبلیغ له یا علیه نامزدی ممنوع شده‌اند. مسئله مهمی که وجود دارد این است که کاندیداها از هر ابزار و روشی که استفاده و اطلاعاتی که منتقل می‌کنند باید انصاف را رعایت کرده و توانمندی خودشان را بیان کنند و فهم بالای مردم را در نظر بگیرند. مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک نهاد قانون‌گذار در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و نمایندگانی که در این نهاد حضور پیدا می‌کنند باید خود از اولین افرادی باشند که به قانون تمکین می‌کنند به همین خاطر مردم نباید فراموش کنند که بر روی برگه رأی خود نام‌هایی را ثبت کنند که حداقل پیش از نشستن بر روی کرسی نمایندگی در خانه ملت، قانون را رعایت کرده‌اند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن