تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820244420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید سفیرایران ازاتاق بازرگانی الجزایر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بازدید سفیرایران ازاتاق بازرگانی الجزایر « رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از اتاق بارزگانی الجرایز گفت که اولویت همکاری های اقتصادی دو کشور شناساندن ظرفیت های تجاری ، فنی ، مهندسی و فناوری و ارتقای سطح مناسبات و روابط است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند ساعت 12:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، عامری در جریان این بازدید در نشستی مشترک با حضور حدود 70 نفر از سرمایه داران ، صاحبان صنایع ، نمایندگان شرکت های بزرگ بازرگانی و بنگاه های اقتصادی الجزایر، ظرفیت های اقتصادی ، تجاری، فنی و فناوری ایران را تشریح کرد.
در این نشست که به دعوت مشترک اتاق بازرگانی و صنایع الجزایر و رئیس شورای مشترک بازرگانان ایران و الجزایر برگزار شد، ابتدا «عبدالمجید خبزی» گزارشی را از نتایج سفر اخیرش به تهران ارائه و از پیشرفت های اقتصادی ایران ابراز شگفتی کرد.
وی لزوم تلاش برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی الجزایر با جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان و بر عزم بخش خصوصی الجزایر برای گشودن دریچه های جدید همکاری ها با ایران تاکید کرد.
عامری نیز با بیان این که روابط ایران و الجزایر یکی از بهترین دوره های زمانی خود را طی می کند، فضای اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و تاثیرات این موضوع بر اقتصاد و روابط دوجانبه ایران و الجزایر را تشریح کرد.
وی با اشاره به دستاوردهای ایران در کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی، ضرورت جدا سازی اقتصاد الجزایر از وابستگی به نفت و توسعه بخش های غیر نفتی را مورد تاکید قرار داد.
سفیر ایران همچنین به وجود روابط خوب سیاسی ایران و الجزایر اشاره و بر ضرورت افزایش سطح روابط و همکاری های اقتصادی متناسب با شأن و جایگاه دو کشور و هم سطح با روابط سیاسی تاکید کرد.
عامری با بیان این که تحریم ها در ایجاد عزم و اراده ملی برای رسیدن به خودکفایی و پیشرفت در عرصه های صنعتی و کشاورزی تاثیر داشته است، خاطرنشان کرد که تنگناهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند صنایع سنگین و سبک خود را توسعه داده و در حوزه های مختلف علمی، فنآوری های نوین، کشاورزی، پزشکی و صنایع مختلف دستاوردهای خوبی را همراه با افزایش بهره وری و ایجاد ارزش افزوده به جهانیان ارائه کند.
وی در این نشست دو ساعته، ظرفیت های مرتبط با کشاورزی، سد سازی، عمرانی، ساختمانی، ماشین سازی، ساخت نیروگاه و تولید برق، انبوه سازی مسکن و تولیدات ساختمانی از جمله سیمان، پیشرفت ها و دستاوردها در خصوص استخراج نفت و گاز، معادن، راه و ساختمان را تشریح کرد.
سفیر ایران با اشاره به کمیسیون عالی مشترک اقتصادی دو کشور که آذر ماه 94 با سفر « اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه یک هیئت عالیرتبه در الجزایر برگزار شد، گفت: در این کمیسیون 9 سند همکاری بین دو کشور امضا شد که نقطه عطفی در روابط دوجانبه محسوب می شود و اجرای این توافق نامه ها به خصوص در زمینه صدور ضمانت نامه های بانکی و گشایش اعتبارات اسنادی توسط بانک ها و توسعه و ارتقای روابط اقتصادیِ دوجانبه نقش اساسی خواهد داشت.
عامری از همه فعالان اقتصادی و شرکت های الجزایری برای سفر به ایران و آشنا شدن از نزدیک با توانمندی های ایران و یافتن زمینه های جدید همکاری دعوت کرد.
شرکت کنندگان در این نشست با ابراز علاقه مندی برای همکاری با ایران، خواهان اخذ اطلاعات و همکاری مستقیم و بدون واسطه با ایران شدند.
پس از سخنان سفیر ایران، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد .
از جمله سئوال های مطرح شده در این نشست پیرامون ظرفیت های ایران در خصوص دارو سازی، تولید ماشین آلات کشاورزی، انرژی های نوین و تجدیدپذیر، روابط بانکی، صنایع غذایی و بسته بندی، صنایع تبدیلی خرما، تولیدات لبنی، منسوجات و واردات محصولات پتروشیمی از ایران بود که به صورت مبسوط پاسخ ها و اطلاعات لازم به آنان ارائه شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن