تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805304520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل پشت پرده استعفای اشرف ریفی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عوامل پشت پرده استعفای اشرف ریفی
عوامل پشت پرده استعفای اشرف ریفی افشاگر سعودی ناتوانی وزیر دادگستری لبنان برای آزادی شاهزاده قاچاقچی بازداشت‌شده در لبنان را عامل اصلی استعفای وی دانست.


به گزارش  فرهنگ نیوز، مجتهد وبلاگ نویس مشهور سعودی که افشاگری‌های گسترده ای را بر ضد جریان حاکم این کشور انجام می‌دهد، عوامل پشت پرده استعفای اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان را در صفحه ویژه خود در توئیتر تشریح کرد.

وی توضیح داد که وزیر دادگستری لبنان به دنبال آزادسازی شاهزاده بازداشت‌شده سعودی در لبنان بود که به اتهام در اختیار داشتن مقادیر زیادی از ماده مخدر کبتاگون در بازداشت به سر می‌برد، لذا بعد از ناکام ماندن در مذاکرات با طرف سعودی از سمت خود استعفا داد.

این گزارش تأکید می‌کند که وی خواستار عذرخواهی رسمی عربستان سعودی از لبنان نبود ، بلکه می‌خواست مطالبات سعودی ها در مورد آزادی شاهزاده بازداشت شده را به اجرا بگذارد تا روند کمک‌های عربستان به لبنان به مسیر قبلی خود بازگردد.

مجتهد دو روز پیش نیز اعلام کرد که تصمیم عربستان برای توقف کمک‌های تسلیحاتی به لبنان به این خاطر اتخاذ شده که گفت‌و‌گوهای بین ریاض و بیروت برای آزادی «عبدالحسین بن ولید» شاهزاده سعودی و فردی که به علت قاچاق مواد مخدر در زندان به سر می‌برد، به شکست انجامیده است.

مجتهد ادامه داد: تصمیم توقف کمک مالی عربستان به دلیل دخالت حزب الله در امور ارتش و دولت لبنان و یا حمایت لبنان از سوریه، نبوده است.

این افشاگر معروف عربستانی که طبق گمانه‌زنی‌ها احتمال دارد از اعضای خاندان سعودی باشد در ادامه توضیح می‌دهد: حزب‌الله سعی داشت برای آزادی «عبدالحسین بن ولید» از عربستان امتیاز بگیرد و سعودی‌ها نیز امیدوار بودند در صورت اجرای برخی شروط حزب‌الله، این شاهزاده سعودی آزاد شود و سران سعودی پذیرفته بودند که برخی شروط حزب‌الله را قبول کنند (هرچند همین شروط نیز باید مخفی می‌ماند) اما آن‌ها نتوانستند برخی شروط دیگر را قبول کنند چرا که این شروط برای مشروعیت و وجاهت عربستان در داخل و منطقه خطرناک بود.

مجتهد می‌افزاید: عربستان امید دارد که با قطع کمک مالی به ارتش لبنان، گروههای این کشور را به اعمال فشار علیه حزب‌الله بکشاند تا این شاهزاده سعودی آزاد شود و پس از آن کمک مالی به جریان بیفتد.

در تاریخ 4 آبان گذشته، یک شاهزاده سعودی به نام «عبدالحسین بن ولید» قصد داشت حدود دو تن مواد مخدر از لبنان به عربستان قاچاق کند که توسط مأموران فرودگاه دستگیر شد.

تحلیلگران استعفای اشرف ریفی را فاز جدید توطئه عربستان علیه ملت لبنان پس از توقف پرداخت کمک ادعایی سه میلیارد دلاری برای تجهیز ارتش لبنان می دانند.

اشرف ریفی استعفای خود را در چارچوب سناریوی ضد لبنانی آل سعود با مدیریت سعد الحریری برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی سیاسی و مخدوش کردن وجهه حزب‌الله و گروه‌هایی که حاضر نیستند در برابر سیاست‌های سعودی‌ها تسلیم شوند، اعلام کرده است. رئیس جریان المستقبل اقامتگاه خود در ریاض را ترک کرده و به بیروت آمده است و رسانه‌های لبنانی هم فاش کرده بودند که وی مأموریت دوماهه خود را به ‌دستور ملک سلمان در لبنان آغاز کرده است.

ریفی در تلاش برای بهبود وجهه آل سعود و طرف‌های مزدورش ، هجمه به جنبش مقاومت حزب‌الله مهمترین عامل بازدارندگی و حفظ لبنان در برابر تهدیدهای مشترک صهیونیستی تکفیری را به‌دستور ریاض آغاز کرد و مدعی شد "امروز ما در یکی از دشوارترین مراحل تاریخ لبنان به سر می‌بریم به‌طوری که وضع دولت و نهادهایش به‌سبب تعطیلی به سطح خطرناکی رسیده که حزب‌الله و همپیمانانش، در داخل و خارج دولت آن مسبب آن هستند و باعث خلأ ریاست جمهوری و تعطیلی نهادهای قانونی شده و به روند سیاسی ضربه زده‌اند".

وی در ادامه سخنان خود در راستای منحرف کردن افکار عمومی لبنان و منطقه از کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی‌های مستمر جریان 14 مارس به‌ویژه جریان المستقبل به‌ریاست سعد الحریری در برابر حل مشکلات این کشور به‌ویژه پرونده ریاست‌جمهوری،‌ پرونده زباله‌ها و مسائل دیگر ادعا کرد حزب‌الله و همپیمانانش روابط لبنان را با پادشاهی عربستان سعودی و دیگر برادران عرب برای اولین بار در تاریخ جدید لبنان ویران کرده‌اند، گویی که ادامه نمایش پرونده زباله‌ها برای لبنانی‌ها کافی نبود.

وی در اظهارات توهین‌آمیز علیه وزیر خارجه لبنان و جامعه مسیحیان این کشور مدعی شد جبران باسیل به‌درخواست حزب‌الله، گستاخانه به پادشاهی عربستان سعودی توهین کرد! و علیه اجماع عربی رأی داد و از محکوم کردن حمله به سفارت سعودی در تهران خودداری کرد که منجر به تخریب روابط لبنان با نزدیک‌ترین دوستش یعنی پادشاهی عربستان سعودی و دیگر کشورهای  عربی شد، من از جایگاه مسئولیت ملی و به‌عنوان یک شهروند که به کشورش علاقه دارد، از دولت لبنان می‌خواهم حداقل از پادشاهی سعودی، رهبران و مردم آن عذرخواهی کرده، حتی از دولت می‌خواهم استعفا دهد قبل از اینکه به ابزار کامل در دستان حزب‌الله تبدیل شود.

منبع: تسنیم


94/12/3 - 13:22 - 2016-2-22 13:22:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن