واضح آرشیو وب فارسی:تبسم: نخستین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای در نصف جهان با همکاری دانشگاه اصفهان، شرکت مخابرات استان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار گردید.به گزارش تبسم و به نقل از اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان، نخستین همایش ملی «بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها» با هدف بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی های رایانه ای، آسیب شناسی صنعت بازی های رایانه ای ملی و بررسی جایگاه علوم انسانی و هنر در توسعه این بازی ها به مدت سه روز از ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن ماه برگزار گردید. در برگزاری این کنفرانس، شرکت مخابرات استان و همراه اول، متولیان اصلی تلفن همراه و اینترنت که زیرساخت اصلی بازی های رایانه ای ست به عنوان حامی کنفرانس و مجری بزرگ نمایشگاه بازی های رایانه ای حضور داشتند. شرکت مخابرات استان اصفهان با این اعتقاد که تألیف و چاپ مقاله به تنهایی نمی تواند موفقیت آمیز باشد و باید به طرح های تجاری تبدیل شود، دراین رویداد بزرگ حضور یافته تا با حمایت از ایده های نو بتواند کارآفرینی را توسعه دهد. در این کنفرانس خدماتی همچون توزیع سیم کارت دانشجویی به صورت رایگان، آموزش و راهنمایی مشترکین برای فعال سازی و استفاده از اینترنت موبایل، فروش سیم کارت های اعتباری و دائمی با شرایط ویژه توسط مخابرات اصفهان ارائه می گردد. از جمله محورهای این کنفرانس می توان به فناوری های مطرح در تولید و توسعه بازی های رایانه ای و رویکردهای هوش مصنوعی در تولید و توسعه این بازی ها، تحلیل روانشناختی و جامعه شناختی بازی های رایانه ای، مدل سازی احساس و هیجان در این بازی ها، بازی های رایانه ای و قدرت نرم و پدافند غیرعامل و شیوه های جذب مخاطب و بازاریابی در حوزه بازی های رایانه ای اشاره کرد. نقش صنعت بازی های رایانه ای در حوزه تجارت، اقتصاد و کارآفرینی، مدل سازی و توسعه فرآیند بازی های رایانه ای، مدل کسب و کار در توسعه این بازی ها، اصول هنری طراحی، تحلیل زیبایی شناختی و تکنیکی این بازی ها از دیگر محورهای این کنفرانس است. دیگر محورهای این کنفرانس ملاحظات حقوقی، بازی های جدّی (Serious Games)، بازی نمایی (Gamification) و بررسی نقش بازی های رایانه ای و ارائه ی ایده های جدید در حوزه های مختلف از جمله خانواده، سلامت جسمی و روحی، فرهنگ، آموزش، گردشگری و درمان اختلالات جسمی است. گفتنی است بازی های رایانه ای بعنوان یکی از قوی ترین و مؤثرترین رسانه های مجازی با استقبال فزاینده ای در سال های اخیر روبرو شده است. گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفاده کنندگان از آنها سبب شده است که بازی های رایانه ای بعنوان دریچه ای برای سازمان دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژه ای پیدا کند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی ها نه تنها برای اهداف سرگرم کننده که برای کارکردهای جدی تر مانند تبلیغات، آموزش و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است. در عین حال، با توجه به اینکه استفاده از بازی های رایانه ای می تواند آسیب های جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد، آسیب شناسی بازی های رایانه ای امری ضروری است که علاوه بر خانواده ها توجه مسئولان را نیز می طلبد.
شنبه ، ۱اسفند۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبسم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]