تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820841685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرگز این داروها را با شکم خالی نخورید


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: اگر با شکم خالی برخی مواد از جمله دسته‌ای از داروها را بخورید صدمات زیادی را به دستگاه گوارش، روده و معده خود وارد کرده‌اید و خود را در خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها قرار می‌دهید.
عوارض مصرف دارو با شکم خالی اگر با شکم خالی برخی مواد از جمله دسته‌ای از داروها را بخورید صدمات زیادی را به دستگاه گوارش، روده و معده خود وارد کرده‌اید و خود را در خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها قرار می‌دهید.وقتی بر روی دارویی نوشته می‌شود که «با غذا خورده شود»، به این معنی است که اگر آن را با شکم خالی مصرف کنید ضررهای جبران‌ناپذیری را به سلامتی خود وارد می‌کنید. در صورت توجه نکردن به دستورالعمل‌ داروها ممکن است دچار حالت تهوع و مشکلات مربوط به شکم شوید. علاوه بر این، این دسته از داروها اگر با غذا مصرف شوند اثر و عملکرد بهتری خواهند داشت و بهتر جذب بدن می‌شوند. 
 
اگر چندین بار به دلیل کمبود وقت یا عدم دسترسی به غذا این داروها را بدون غذا مصرف کنید، کم‌کم عادت می‌کنید که آن‌ها را این طور استفاده کنید. اگر این روش مدتی نسبتا طولانی ادامه داشته باشد شما به روده، معده، کبد و کلیه خود صدمات غیر قابل جبرانی را وارد می‌کنید که می‌تواند سلامتی عمومی بدن شما را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کند. در اینجا به مهم‌ترین این داروها اشاره می‌کنیم:
 
متفورمینبه طور معمول متفورمین برای درمان دیابت نوع دوم استفاده می‌شود که در آن بدن فرد نمی‌تواند سطح قند خون را کنترل کند. اگر متفورمین را با غذا مصرف نکنید، دچار ناراحتی و مشکلات مربوط به شکم و گوارش می‌شوید. علاوه بر این، مصرف غذا با داروهای مخصوص دیابت از افت فشار خون جلوگیری می‌کند.
 
آنتی‌بیوتیک‌هاهر آنتی‌بیوتیک مکانیزم متفاوتی دارد به همین دلیل مصرف غذا به همراه برخی آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌شود و برخی دیگر به شدت منع می‌شود. از جمله آنتی‌بیوتیک‌هایی که باید به همراه غذا مصرف شود می‌توان آموکسی سلین و کلوفازیمین را می‌توان نام برد.
 
داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدیاین داروها درد را با مسدودد کردن پروستاگلاندین‌ها که گیرنده‌های درد هستند کاهش می‌دهند. این داروها دردهای ناشی از سردرد، آرتروزرا کاهش می‌دهند. 
 
استامینوفن، آسپرین  و ایبوپروفن از این دسته هستند که بهتر است به همراه غذا استفاده شوند تا هم ضرری به بدن وارد نکنند و همچنین تاثیرگذاری آن‌ها افزایش یابد و مهم‌تر از همه از مکشلات گوارشی و خونریزی روده یا معده جلوگیری می‌کند.
 
داروهای مسکن و ضد درداین داروها دردها و نشانه‌های درد موجود در مغز را کاهش می‌دهند.  کدئین‌ها، اکسی‌کدون، و مورفین از این دسته هستند. برای پیشگیری از حالت تهوع و  عمل تهوع این داروها را به همراه غذا مصرف کنید. علاوه بر این، اگر مواد غذایی که حاوی فیبر هستند با این داروها مصرف شود، از یبوست جلوگیری می‌کند.
 
قرص‌های ضدبارداریقرص‌های ضدبارداری دسته دیگری از داروهایی هستند که باید همراه غذا مصرف شوند. مصرف این داروها با غذا از حالت تهوع شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، اگر این داروها را با غذا مصرف کنید زمان مصرف آن‌ها را فراموش نمی‌کنید.
 
MedicalDaily اخبار مرتبط:قبل از مصرف این داروها نمک بخوریدبایدها و نبایدهای مصرف داروها این دارو را خودسرانه مصرف نکنید
فال حافظ فال روزانه پرداخت قبوض قیمت خودرو کارت شارژ جدول لیگ برتر نتایج زنده فوتبال ترافیک تهران خلافی خودرو


گزارش تصویری اعمال زیبایی برای جوانسازی و زیبایی صورت


جگونه درمجالس بلند قد تر شویم ؟! + تصاویر دیدنی


نوروزی هیجانی داشته باشید + تصاویر


بلند قد تر از همه شویم ! + هشت سانتی متر در یک لحظه !


خوش گذرانی با همسرتان در پاییز و زمستان !


لباس مجلسی های زیبای زنانه + تصاویر


خوش گذرانی های پاییز و زمستان/با ما باشید


نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن

پربیننده ترین خبرها آگهی استخدام همکار در سایت نیک صالحی و پرشین وی غول بزرگتر از هابل در کهکشان + عکس رجزخوانی شکارچیان به سبک شاه مازندران!+تصاویر سلفی نظامی روسی با ژنرال قاسم سلیمانی + عکس گلستانی که مرد ژاپنی برای همسرش ساخت+ عکس جمع آوری تبلیغات غیر مجاز انتخاباتی در شیراز+عکس خاص‌ترین سمند ایران+ عکس سلفی فرهاد مجیدی در کنار پسرش در هواپیما + عکس خطرناک‌ترین مسیر خانه تا مدرسه +عکس انفجار نارنجک در بین هواداران پرسپولیس+عکس حضور مجیدی و منفجر شدن ورزشگاه +عکس تبلیغات انتخابات در حاشیه نمازجمعه تهران+ عکس ازدواج فریبا نادری بازیگر با مردی 27 سال بزرگتر از او!+عکس رونالدو و همسر جدیدش + تصاویر رابعه اسکویی و چکامه چمن ماه در یک سریال جدید!+عکس فرهاد مجیدی و فرزندش در آزادی+ عکس سلفی مجری ورزشی تلویزیون و همسرش در استودیو + عکس چهره های هنرمندی که فیک هستند، اگرچه ما دوستشان داریم+عکس علی دایی در کنار رئیس مجلس + عکس صفحه اول روزنامه‌های شنبه صبح خبری نیک صالحی 94/12/1 هاشمی رفسنجانی و مرغ پرنده!+عکس کارت عروسی روزنامه‌ای+ عکس اختر نمد زن، بازیگر پشت بام تهران در نمایش بینوایان+عکس خودروی‌خاص کنار خانه‌خاص در ایران+عکس تبلیغ جالب ضد سیگار در روسیه!+عکس موجود ناشناخته در سواحل استرالیا+عکس گریم شقایق فراهانی روی صحنه‌ تئاتر+تصاویر مادری که تصادفا پسرش را زیر گرفت!+عکس اعدام با شمشیر 90 سانتی!+عکس برادرانی که اشک پدر را درآوردند+تصاویر
آخرین خبرها زندگی نباتی 33 ساله یک ستاره! آثار و تبعات رأی انگلیسی در انتخابات خبرگان وعده‌انتخاباتی: رژلب صورتی برای خانم ها عینک برای آقایان! حدادیان: باید به کل لیست 30 نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان رأی داد آیا جن می تواند مزاحم انسان شده و به انسان حمله کنند؟! +18 هنرپیشه زن هندی:من نمی توانم به آقای گلزار دست بزنم! توت فرنگی با روکش شکلاتی و کمک به رابطه جنسی آقایان !! مرگ دلخراش دختر والیبالیست تیم ملی! به خاطر فروش فيلم‌شان من را هم شوهر داده‌‌اند! وکیل بابک زنجانی: منتظر بمب خبری باشید! به‌کما‌رفتن یک عضو شورای شهر دراثر اصابت چاقو کاندیداها در ایام تبلیغات قیامت خود را به آتش نکشند با عطردرمانی، خوش ‌اخلاق شوید توضیح حدادعادل درباره ارتباط با دفتر فرح! بازیگر مختارنامه در تصادف جان باخت! عجیب‌ترین نکته در ليست اصلاح‌طلبان به خاطر مغزتان مسواک بزنید! هفت قانون طلاییِ بقای عشق رهن دادن منزل بدون اجاره حرام است! سن نامناسب برای ازدواج دختران!+ عکس از مجرد بودن تان لذت ببرید تخم مرغ را بالاخره بشوییم یا نه؟درون یخچال بگذاریم یا نه؟ آهنگی که پس از 200 سال دوباره نواخته شد! رأی نامرئی در انتخابات، چیست؟ قبله مسلمانان در فضا کجاست؟ اسامی رسانه‌هایی که حق تبلیغات انتخاباتی ندارند تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس آغاز شد سید مهدی هاشمی: لیست اصولگرایان ارزشمند و قابل تحسین است قیمت طلا، سکه، ارز، چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۹۴ ماجرای لباس رهبر انقلاب!



شنبه 1 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن