تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819674886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما از ژست مخالفت تا همکاری در بالاترین سطح با صهیونیست ها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اوباما از ژست مخالفت تا همکاری در بالاترین سطح با صهیونیست ها
یک مقام آمریکایی گفت، دولت اوباما بیشترین کمک نظامی خود در تاریخ آمریکا را به اسرائیل خواهد کرد.
به گزارش نامه نیوز، این موضوع زمانی حائز اهمیت می‌شود که روند حاضر و برداشت عمومی، اختلاف نظر بین رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو است. خبرگزاری دفاع در روز شنبه جزییات این بسته کمکی را منتشر کرد. هر چند آمریکا هنوز این جزییات را تایید نکرده اما یک منبع آگاه اسرائیلی گفت بسته اوباما کمک آمریکا را به ۴۰ میلیارد دلار طی ده سال آتی می‌رساند که شروع آن از سال ۲۰۱۸ میلادی است. بسته قبلی کمک به رژیم صهیونیستی، سی میلیارد دلار و شروع آن از سال ۲۰۰۸ میلادی بوده است.

 
به گزارش انتفاضه آنلاین رژیم صهیونیستی با دریافت ۵۵ درصد کل کمک‌های نظامی آمریکا، بزرگترین دریافت‌کننده است که این کمک، یک چهارم بودجه نظامی این رژیم را شامل می‌شود. هم‌چنین رژیم صهیونسیتی مشوق‌های مالی خود را به صورت یکجا در ابتدای سال مالی دریافت خواهد کرد، در صورتی که برای دیگر کشورها به صورت اقساط است. دیگر کشورها ملزم هستند کمک نظامی آمریکا را صرفا صرف خرید خدمات و ادوات آمریکایی کنند، اما رژیم صهیونیستی ازاد است تا سالانه حدود یک میلیارد دلار از این کمک را برای تحقیق و تعلیق قیمت صنعت نظامی خود کند که در نهایت، با صنعت آمریکا رقابت خواهد کرد.
 
پیشنهاد واقع‌بینانه
استراتژی مذاکره رژیم صهیونیستی گرفتن هرگونه سازش از طرف مقابل و شروع کردن مذاکره از نو است؛ گویا چیزی دریافت نکرده است.   
 
هفته پیش زیو الکین، عضو حزب لیکود گفت اسرائیل هنوز هم منتظر پیشنهاد واقع‌بینانه از طرف دولت اوباماست. او در حال فرمان‌بری از رئیس خود بود.
 
نتانیاهو ماه گذشته در داووس گفت، ایران پس از برجام، صد میلیون دلار دریافت خواهد کرد. او اعلام کرد، کمک آمریکا به اسرائیل، حدود ۳ میلیارد دلار است و ما در حال مذاکره برای بسته بزرگتری هستیم. اما به یاد داشته باشید که بعد از پایان دوره ده ساله، این رقم در برابر منابع مالی آزاد شده ایران هیچ است.
 
نتانیاهو هفته پیش به کابینه خود گفته بود اگر نتوان کمک مورد نیاز خود را از اوباما دریافت کرد، احتمالا باید با دولت بعدی به توافق رسید.
 
دولت اوباما پاسخ داد، اگر اسرائیل بخواهد می‌تواند صبر کند اما هیچ رئیس جمهوری به اندازه اوباما پایبند به امنیت این رژیم نیست.
 
اسرائیل و لابی آن
اسرائیل در مذاکره با آمریکا طوری برخورد می‌کند که گویا چیزی برای ارائه دادن در مذاکره داشته و این یک تبادل دو طرفه است.
 
این چیزی است که اسرائیل و لابی آن می‌خواهد مردم باور کنند. اما اسرائیل در پازل صنعت نظامی ۶۰۰ میلیارد دلاری آمریکا نقش بسیار کوچکی داشته و عدم خرید آن تاثیری ندارد. نگاهی کوتاه به صنعت نظامی اسرائیل نشان می‌دهد این رژیم به فناوری آمریکا وابسته است و نه عکس آن.
 
در واقع اهمیت اسرائیل توسط چند عامل اغراق شده است؛ لابی این رژیم و تعهد ایدئولوژیک رهبران آمریکا چون اوباما که ارزش‌های استعماری یکسانی با صهیونیسم دارند. اما لابی اسرائیل همیشه قدرت‌مند نبوده و همان گونه که جوزف ماساد می‌گوید، تاثیر این لابی بستگی به درجه نزدیکی سیاست‌های اسرائیل به منافع هژمونیک و امپریالیستی آمریکا داشته است.
 
بسته کمک نظامی اوباما که بزرگ‌تر از همیشه است برای حمله به ایران استفاده نخواهد شد و با منافع هژمونیک آمریکا در تضاد نیست. بلکه برای شعله‌ور کردن آتش اشغال این رژیم و اعمال سیاست‌های استعماری آن در فلسطین و کشتار مردم در غزه به کار گرفته می‌شود. به همین دلیل، اوباما مصمم است تا فروش بی‌سابقه سلاح خود را به ثمر برساند.




۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن