تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805194050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای مطرح شد تعامل دلیل تمایز بازی‌ها با دیگر رسانه‌ها / لزوم ایجاد جذابیت در بازی‌های آموزشی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای مطرح شد
تعامل دلیل تمایز بازی‌ها با دیگر رسانه‌ها / لزوم ایجاد جذابیت در بازی‌های آموزشی
اساتید دانشگاه در اولین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» به ارائه نظرات خود در این خصوص پرداختند.

خبرگزاری فارس: تعامل دلیل تمایز بازی‌ها با دیگر رسانه‌ها / لزوم ایجاد جذابیت در بازی‌های آموزشی



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهروز مینایی از اساتید دانشگاه علم و صنعت ظهر امروز در اولین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود عنوان کرد: عنصرِ تعامل است که رسانه گیم را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌کند و آن را به رسانه‌ای گیرا، فعال و پرشور تبدیل کرده است. وی افزود: این بازی‌ها سبب می‌شود که دنیای دوم یا سومی ایجاد کنیم و در آن غرق شویم، در این زمینه باید فریفتگی فرد، میزان دخیل شدن عواطف او و همچنین میزان رضایت او را مدنظر قرار داد؛ این بازی‌ها فرد را در درون خود برده و در واقع نوعی اعتیاد برای وی ایجاد می‌کنند تا آنجا که شخصیت فرد با شخصیت بازی یکی می‌شود. مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان داشت: هدف اولیه بازی‌ها سرگرمی است اما در کنارش مقوله‌های مختلف غیر بازی نیز پیش می‌آید. استاد مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه بازی‌های آموزشی می‌تواند یک اتفاق مهم در زمینه بازی‌های رایانه‌ای باشد گفت: در برخی بازی‌ها پیام‌هایی به صورت پنهان در لایه‌های بازی قرار داده می‌شود که بر فرد به‌صورت ناخودآگاه تأثیر می‌گذارد. هادی مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه اولین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» به ارائه سخنان خود پرداخت. وی با بیان اینکه تقسیم‌بندی بازی‌های رایانه‌ای کار ساده‌ای نیست، گفت: در یک دسته‌بندی کاربردی می‌توان بازی‌های رایانه‌ای را به جدی و تفریحی تقسیم کرد و بازی‌های جدی نیز به دو بخش آموزشی و توان‌بخشی تقسیم می‌شود. مرادی تأکید کرد: تفاوت میان بازی‌های توان‌بخشی و تفریحی زیاد است چرا که در توان‌بخشی لذتی نبوده و به اجبار است اما فرد در بازی‌های تفریحی چندین ساعت را اختصاص می‌دهد اما تصور می‌کند چند دقیقه گذشته است. وی بابیان اینکه کودکان اوتیسمی بسیار علاقه‌مند به تکنولوژی هستند افزود: می‌توان با استفاده از بازی‌های آموزشی به برخی کودکان مبتلا به بیماری‌های روانی آموزش داد. این استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: آمریکا از کشورهای پیشتاز در زمینه بازی‌های آموزشی است، بازی‌های که تلفیقی از روانشناسی و هنر هستند. وی با بیان اینکه بازی‌سازان باید استفاده از روانشناسان در طراحی بازی را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: بازی‌های شناختی جذاب نیستند و نهایت سعی که ما انجام می‌دهیم باید در جهت جذاب‌سازی این بازی‌ها باشد. به گزارش فارس، در اولین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» عصر امروز طبق برنامه دانشجویان و پژوهشگران برتر مقالات و سخنان خود را ارائه می‌کنند؛ روزهای 29 و 30 بهمن‌ماه نیز به رویداد بازی‌سازی اختصاص دارد که شرکت‌کنندگان در همایش، در کنار متخصصان ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند آموزش ببینند.

94/11/28 - 18:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن