تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830024670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی‌های رایانه‌ای تبدیل به رسانه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶




fifa-chip-technology.jpg

مسئول مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات گفت: بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند ابزاری برای ارتقا و فرهنگ‌سازی به شمار آیند و ورود دانشگاه به این عرصه از نگاه حاکمیت از کارهای مدبرانه به شمار می رود. به گزارش خبرنگار سرویس علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، داوود کریم زادگان در نخستین کنفرانس ملی "بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها" که صبح امروز (چهارشنبه) در تالار دانشگاه اصفهان آغاز شد، اظهار کرد: حیطه فعالیت‌های کشور را به سه دسته کشاورزی، صنعت و خدمات تقسیم می‌کنند؛ در حالی که کشاورزی دارای ارزش افزوده 10.5 درصد و میزان اشتغال 17.5 درصد است. حوزه صنعت نیز دارای ارزش افزوده 40 درصد و میزان اشتغال 34.5 درصد و حوزه خدمات در دو بخش ارزش افزوده و اشتغال دارای رقم 50 درصد است. اما اهمیت بازی‌های رایانه‌ای از آن رو است که بخشی از آن به حوزه صنعت تعلق دارد، ولی عمدتاً با حیطه خدمات مرتبط است. وی افزود: در دهه‌های 1940 و 1950 ثقل صنعت معطوف به حوزه تولید بود و دو بخش دیگر صنعت یعنی نوآوری و فروش و بازاریابی سهم کمتری داشت. از دهه 1970 وضعیت کاملاً بر عکس شد یعنی تلاش عمده در دو بخش نوآوری و فروش دیده شد. بنابراین امروز در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نمی‌بایست همت خود را کاملاً متوجه بخش تولید کنیم. مسئول مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات گفت: امروز بازی‌های رایانه‌ای فراتر از سرگرمی تبدیل به رسانه شده و در نتیجه بازی‌های رایانه‌ای با خود مؤلفه های بسیاری به همراه آورده‌اند. کریم زادگان افزود: اگر نگرش صحیحی بر بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم، می‌توان ابزاری برای ارتقا و فرهنگ‌سازی داشت و ورود دانشگاه به این عرصه از نگاه حاکمیت از کارهای مدبرانه به شمار می‌آید. بازی‌ دارای بعد فرهنگی است همچنین امیر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: یکی از حوزه‌هایی که در زندگی پرسرعت امروز نقش دارد، رسانه است؛ حوزه‌ای که سن و سال نمی‌شناسد. وی تصریح کرد: رسالت دانشگاهیان رشد خردگرایی در جامعه است، از این رو تاکید بیشتر ما در حوزه بازی‌های رایانه‌ای مباحث محتوایی است؛ زیرا بازی‌ها علاوه بر جنبه سرگرمی دارای بعد فرهنگی نیز هستند. پس ضروری است که تولید این بازی‌ها مطابق با نیازهای کشور هدف‌گذاری شود تا در بینش، اخلاق و کردار جامعه تأثیر مثبت داشته باشند. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه‌ها در حیطه سیاست‌گذاری می‌توانند کمک کنند و تاکید ما بر تداوم این همایش در سال‌های آینده است. ارایه 100 مقاله همچنین جواد راستی، دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: امروز در عرصه فناوری اطلاعات، بازی‌های رایانه‌ای عرصه‌ای جذاب و درآمدزا به شمار می‌آید، اما در ایران در زمینه آموزش و پژوهش بازی‌های رایانه‌ای که ورای تولید قرار دارد، کار چندانی نشده است. وی اظهار کرد: در خصوص ورود دانشگاه به عرصه‌ای که نگاه‌ها عمدتاً معطوف به بعد سرگرمی آن است، این مطلب قابل توجه است که بخشی از موضوع بازی‌های رایانه به حیطه فرهنگ مرتبط است. همچنین بازی‌های رایانه‌ای در سایر ابعاد یعنی در زمینه‌های آموزشی، درمانی، تبلیغاتی نیز تأثیرگذار است. دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: دانشگاه اصفهان با دارا بودن رشته‌های متعدد در دو زمینه فنی و انسانی از دانشگاه‌های جامع به حساب می‌آید که می‌تواند کمک شایانی در این عرصه داشته باشد. راستی تصریح کرد: این کنفرانس دارای چند رویداد جانبی از جمله نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای در ارگ جهان‌نما است که تا 30 بهمن ادامه دارد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای که در دهه فجر انجام شد. وی در خصوص تعداد مقالات این کنفرانس گفت: 140 مقاله به این کنفرانس رسید که پس از داوری 100 مقاله پذیرش و به صورت شفاهی یا به شکل پوستر ارایه خواهند شد. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن