تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803301976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه حل یازده حزب و گروه سیاسی برای مشکل اشتغال


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: راه حل یازده حزب و گروه سیاسی برای مشکل اشتغال


به زمان برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری نزدیک می شویم. در این بین احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی کشور هریک برای جلب آراء مردم تلاش می کنند، یکی از شعار های احزاب و گروه ها و رجل سیاسی کشور حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اما راه حل واقعی و نتیجه بخش برای رفع بیکاری جوانان و ایجاد شغل چیست؟ هریک از احزاب و جریان های سیاسی کشور پاسخی برای این سوال دارند و حزب و گروه متبوعشان طرحی برای حل این مشکل دارد.


عبدالحسین روح الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی معتقد است که  باید به بنگاههای کوچک بیشتر توجه شود تا بنگاه های بزرگ. او گفت : ممکن است برای چند شغل چند میلیارد سرمایه گذاری لازم باشد در حالی که با سرمایه گذاری کمتر بتوان فرصت شغلی های به مراتب بیشتری به وجو آورد. هرچقدر سرمایه گذاری تعداد اشتغال بیشتری فراهم کند و فراگیرتر باشد در سطوح روستایی ، شهری و مرز نشینی و فارغ التحصیلان بهتر خواهد بود.



محمد رضا عارف رئیس شورای ائتلاف اصلاح طلبان می گوید: صنعت گردشگری می تواند در سال 200 هزار شغل ایجاد کند. بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات  بهتر می تواند پاسخگوی اشتغال باشد. بخش صنعت که اکنون با رکود روبروست با فراهم شدن نقدینگی مناسب به رونق کسب و کار کمک می کند و برای رونق صنعت و کسب و کار جذب سرمایه می کنیم و به اشتغال  کمک می کنیم.



 به نظر حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، مشکل اشتغال با ایجاد شغل حل می شود و ایجاد شغل هم شغل هم مستلزم سرمایه گذاری است، سرمایه گذاری بخش خصوصی. باید نقدینگی به جای اینکه در بانک ها برای سود بانکی بالا برود، در تولید سرمایه گذاری شود. اگر سرمایه مردم  به سمت سرمایه گذاری در تولید برنامه ریزی شود اشتغال زایی می شود و بیکاری کم می شود.



غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی معتقد است : اشتغال یکی از فاکتورهای مهم اقتصادی است، ولی با شعار حل نمی شود.  اشتغال باید درجریان یک اقتصاد فعال به صورت واقعی حل شود.


محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:  مشکل اشتغال ما مسئله رکود است یعنی تقریبا خیلی از بنگاههای اقتصادی تولیدشان متوقف شده است که دلیل آن هم این است که بعضی بنگاهها ممکن است سرمایه در گردش نداشته باشند، برخی کالا دارند ولی مشتری ندارند. بعضی ها هم مشکل مواد اولیه دارند. باید کار در کشور رونق بگیرد چون در حال حاضر متاسفانه همه چیز یخ زده است.



صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان می گوید: هر استانی دارای یک سری مزیت های اشتغال است که براساس آن باید ساختار رقابتی تنظیم و تدوین شود. باید طرحی برون زا ارائه کرد که بتوان با آن از مشکلات بیرون آمد .


حسین قربانزاده دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت : سه راه برای حل مشکل اشتغال وجود دارد. راه اول این است که دسترسی آسان به وام بانکی از طریق رقابتی کردن نرخ سود امکان پذیر باشد برای همه کسانی که وارد حوزه تجارت و بنگاههای بزرگ و کوچک می شوند. دومین راه حذف مقررات دست و پاگیر و زائدی است که در حوزه اعطای مجوزهای کسب و کار داریم. نکته سوم هم موضوع قاچاق است، مبارزه صحیح با قاچاق دو میلیون شغل ایجاد می کند.  



مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری نیز گفت : نمایندگان مجلس نهم تصمیم گرفتند برنامه پنج ساله ششم را مجلس دهم تنظیم کند. طبیعتا یک طرح دراز مدت خواهیم داشت که در قالب برنامه خواهد بود، یک طرح میان مدت خواهیم داشت و یک طرح کوتاه مدت، که به صورت ضربتی مهمترین مشکل مردم حل شود و کمیته اقتصادی حزب هم برای این طرح ها برنامه ریزی کرده است.


محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامینیز معتقد است: نجات اقتصاد کشور از دولتی بودن و نفتی بودن یکی از راههای ایجاد اشتغال است. دوم این که بتوانیم سرمایه ایرانیان خارج از کشورو سرمایه های داخل را که به تولید نمی پردازند به سمت تولید سوق دهیم.



غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب عدالت و توسعه: طبیعی است که این موضوع ( اشتغال) را باید در یک برنامه کلان کشور دید. اگر مجلس آینده برنامه ششم توسعه را که همه قرائن و شواهد نشان میدهد مجلس آینده متصدی و متکفل تصویب آن است، این برنامه اگر خوب طراحی شود، این قضیه هم به نظر من تا حد زیادی حل خواهد شد.



قدرت علی حشمتیان دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی گفت: به نظر بنده هیچ کدام از دولت ها از اول انقلاب تا به حال در حل مسئله اشتغال موفق نبوده اند، علت هم این است که مجلس هماهنگ با دولت نداشته ایم. ما در زمانی بحث اشتغال را می توانیم حل کنیم که قوای سه گانه اعم از قوه مقننه، مجریه و قضائیه با تبعیت از مقام معظم رهبری به صورت بسیجی عمل کنند مثل دوران دفاع مقدس یک جهاد صورت بگیرد و همه با هم منسجم شوند و مشکل اشتغال را حل کنند.



علیرضا محجوب دبیر کل حزب خانه کارگر نیز گفت: مشکل اشتغال باید منظرش معلوم باشد چون در شرایط بحرانی و رکود هستیم، مشکل اشتغال برای دیپلمه ها و پایین تر ازآن بسیار کوچک است اما مشکل اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه بسیار بزرگ است، در آینده هم بسیار بزرگ تر خواهد شد. تا توقع پایین نیاید و دانشگاه رفته ها ندانند که تحصیل امر دیگری است و برای خودشان تحصیل کرده اند مشکل حل نمی شود. در محیط کار بیش از لیسانس کاربرد ندارد مگر برای کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهها و یا برای مراکز آموزشی.



در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری  و مجلس شورای اسلامی 54 میلیون و 924 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و 130 هزار صندوق رای پیش بینی شده است.
دانلود

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن