تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813150503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمود مرادی، کیخسرو یاکیده، فاطمه مدنی فرهنگ‌سازمانی دوسوتوان و عملکرد: نقش حیاتی دوسوتوانی سازمانی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محمود مرادی، کیخسرو یاکیده، فاطمه مدنی
فرهنگ‌سازمانی دوسوتوان و عملکرد: نقش حیاتی دوسوتوانی سازمانی
نتایج تحلیل از رابطة بین فرهنگ‌ سازمانی دوسوتوان و دوسوتوانی، همچنین رابطة این دو با عملکرد حمایت می‌کند. همچنین، با توجه به نتایج، نقش میانجی دوسوتوانی در رابطة فرهنگ‌ سازمانی دوسوتوان و عملکرد تأیید شد.

خبرگزاری فارس: فرهنگ‌سازمانی دوسوتوان و عملکرد: نقش حیاتی دوسوتوانی سازمانی



چکیده مفهوم دوسوتوانی سازمانی، به توانایی سازمان برای توجه به دو هدف ناسازگار سازمانی به‌طور برابر اشاره می‌کند که در شرایط عدم اطمینان به‌طور معمول اثری مثبت بر عملکرد دارد و به عملکرد پایدار، بقا و موفقیت طولانی‌مدت منجر می‌شود. اما این فقط در صورتی امکان­ پذیر است که فرهنگی ایجاد شود تا اعضای سازمانی را قادر کند از شایستگی‌های موجود بهره‌برداری کنند (بهره‌برداری) و از طرف دیگر فرصت‌ها و توانایی‌های جدید را کشف کنند (کتشاف). هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی نقش فرهنگ سازمانی دوسوتوان و دوسوتوانی سازمانی بر عملکرد است. بدین منظور و برای آزمون فرضیه‌های پژوهش، شرکت‌های فعال در صنایع غذایی به‌عنوان جامعة آماری پژوهش انتخاب شدند و پرسشنامه بین  مدیران 62 شرکت توزیع، جمع‌آوری و تحلیل شده است. مدل پیشنهادی بر مبنای مدل­ سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی با کمک نرم ­افزار Warp PLS تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج تحلیل از رابطة بین فرهنگ‌ سازمانی دوسوتوان و دوسوتوانی، همچنین رابطة این دو  با عملکرد حمایت می‌کند. همچنین، با توجه به نتایج، نقش میانجی دوسوتوانی در رابطة فرهنگ‌ سازمانی دوسوتوان و عملکرد تأیید شد. نویسندگان: محمود مرادی: استادیار،گروه مدیریت، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران کیخسرو یاکیده: استادیار،گروه مدیریت، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران  فاطمه مدنی: دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت صنعتی، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران مجله مدیریت فرهنگ سازمانی - دوره 13، شماره 4، زمستان 1394. برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. 

 

http://fna.ir/QB9FAT




لینک را کپی کنید


94/11/27 - 09:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن