تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون حزب موتلفه اسلامي : انتقادات به دولت نهم منصفانه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون حزب موتلفه اسلامي : انتقادات به دولت نهم منصفانه نيست
معاون حزب موتلفه اسلامي گفت: برخي انتقاداتي كه به عملكرد اقتصادي دولت نهم از سوي منتقدان وارد مي‌شود، منصفانه نيست.

به گزارش ايرنا "فضل‌الله فرخ" چهارشنبه در نشستي خبري در بجنورد افزود:
عملكرد اقتصادي دولت نهم در مقايسه با تمام دولتهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بهتر و مثبت تر بوده است.

وي خاطرنشان كرد: حمايت مقام معظم رهبري از دولت نهم نيز در راستاي فعاليت شبانه‌روزي و ساده‌زيستي دولتمردان است.

فرخ گفت: البته حمايت ما از دولت نهم به معناي تاييد تمام عملكرد دولت نيست ولي در مجموع عملكرد اقتصادي و ساير بخشها را مثبت مي‌دانيم.

وي در مورد تصميم احزاب اصولگرا براي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت: تاكنون احزاب اصولگرا هيچ نشستي براي بررسي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري نداشته‌اند.

معاون حزب موتلفه اسلامي گفت: احتمال مي‌رود تعداد نامزدهاي اصولگرايان همانند انتخابات گذشته چند نفر باشند كه در نهايت اصولگرايان روي يك نفر توافق خواهند كرد.

فرخ اظهار داشت: در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري گروه اصولگرا شش نامزد داشت كه يك نفر بر اساس نشستهاي مكرر به عنوان كانديداي اصلي برگزيده شد.

وي يادآور شد: در شرايط فعلي دكتر احمدي‌نژاد رييس جمهوري از محبوبيت مطلوبي در عرصه داخلي و جهاني برخوردار است و ايشان مي‌تواند گزينه اصلي براي ما محسوب شود.

معاون حزب موتلفه اسلامي در مورد اولويت كاري مجلس هشتم نيز گفت: اگر چه بسياري از افراد و گروههاي سياسي و مردمي اولويت اين مجلس را رسيدگي به معيشت و اقتصاد اعلام كرده‌اند ولي به نظر ما اولويت اصلي مجلس بايد رسيدگي به وضعيت فرهنگي جامعه باشد.

وي بيان كرد: من در نامه‌اي به هيات رييسه مجلس هشتم نوشتم كه در مجالس و دولتهاي گذشته به ساماندهي وضعيت فرهنگي توجه زيادي نشده و شما بايد اولويت را به اين بخش بدهيد.

فرخ افزود: مقام معظم رهبري در سال ‪ ۷۰‬به تهاجم فرهنگي دشمنان عليه نظام اشاره كردند و بعدها نيز از آن به عنوان شبيخون فرهنگي ياد كردند كه متاسفانه توجه زيادي به آن نشده است.

وي خاطرنشان كرد: متاسفانه دستگاههاي فرهنگي كشور اقدام اساسي نسبت به اين فرمايش مقام معظم رهبري نداشته‌اند.

معاون حزب موتلفه اسلامي در مورد بحث جوانگرايي در حزب موتلفه اسلامي به عنوان قديمي‌ترين تشكل سياسي كشور گفت: بحث جوانگرايي از اولويتهاي اصلي در موتلفه اسلامي است و به جد نيز اين برنامه اجرايي شده است.

وي اظهار داشت: ما در حزب موتلفه از جوانان در شاخه‌هاي مختلف دانشجويي، جوانان و تبليغات استفاده كرديم و از رده پايين اين برنامه در دست اقدام بوده و اين نياز به كادرسازي و فرصت دارد.

وي در مورد كاركرد احزاب در ايران گفت: ما در حال حاضر حدود ‪ ۲۰۰‬حزب در كشور داريم كه صرفا ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬حزب سياسي داراي برنامه و فعاليت هستند.

فرخ افزود: بقيه احزاب صرفا بر روي كاغذ وجود دارند و فعاليت آنچناني ندارند كه اين ضعف مهمي براي تحزب در كشور محسوب مي‌شود.

وي كاركرد حزبي را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: اگر ما بتوانيم احزاب را در كشور خوب جا بيندازيم به طوري كه انتخابات ما نيز به صورت حزبي برگزار شود مي‌توانيم نظام را بيمه كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي كه انتخابات حزبي نداريم، عملكرد افراد به نام نظام تلقي شده و نارضايي مردم از آب و نان نيز تا حدودي به عنوان نارضايي از نظام مطرح مي‌شود.

وي افزود: اين در حالي است كه اگر ما انتخابات حزبي داشته باشيم موفقيت و ناكاميهاي مسوولان به نام حزب متبوع آنان نوشته مي‌شود و اين حزب در صورت موفقيت مورد رضايت مردم و در غير اين صورت كاهش قدرت حزب مي‌شود.

فرخ خاطرنشان كرد: ما بايد براي تثبيت نظام به سمت انتخابات حزبي برويم تا بتوانيم از آسيبهاي احتمالي به نظام جلوگيري كنيم و تشكيل احزاب خودساخته در رژيم گذشته نيز در راستاي مصونيت دستگاه سلطنتي بوده است.

معاون حزب موتلفه اسلامي گفت: البته ما در نظام جمهوري اسلامي در راس هرم رهبري نظام و ولي فقيه داريم كه با وجود ايشان آسيبي به نظام نمي‌رسد، ولي در هر صورت وجود احزاب سياسي مي‌تواند مثبت باشد.

فرخ يكي از دلايل ضعف احزاب در ايران را عدم اعتماد مردم به آنها دانست و گفت: مردم ايران ذهنيت خوبي از احزاب در كشور ندارند و ذهنيت منفي به جاي مانده از احزاب در رژيم گذشته موجب شده تا مردم گرايشي به ورود در احزاب و فعاليت حزبي نداشته باشند. ك/‪۲‬
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن