تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820337871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات عجیب معاون نهضت سوادآموزی درباره سیستم آموزشی کشور مدارس و کلاس‌های درس مانند زندان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اظهارات عجیب معاون نهضت سوادآموزی درباره سیستم آموزشی کشور
مدارس و کلاس‌های درس مانند زندان است
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه متاسفانه مدارس و کلاس‌های درس ما مانند زندان است، گفت: در کلاس‌های درس دانش‌آموزان تحرک و اختیار ندارند.

خبرگزاری فارس: مدارس و کلاس‌های درس مانند زندان است



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست توانمندسازی کارشناسان و معلمان سوادآموزی استان البرز ظهر امروز به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد. در بخشی از این نشست محمد مهدی‌زاده طی سخنانی اظهار داشت: در گذشته ملاک سنجش برای تعیین سطح سواد یک جامعه،‌ میزان افراد با سواد بود، اما امروز ملاک سنجش میزان افراد در حال یادگیری است. معاون سازمان نهضت سوادآموزی افزود: یکی از مشکلاتی که در جوامعی مانند کشور ما وجود دارد فاصله سطح سواد و دانش افراد یک خانواده است که متاسفانه فاصله بسیار زیادی است، به صورتی که والدین بی‌سواد در کنار فرزندانی با تحصیلات دانشگاهی زندگی می‌کنند. این مسئول گفت: به طور طبیعی اعضای این خانواده حرف یکدیگر را درک نمی‌کنند و این مشکل بزرگی در اینگونه خانواده‌ها است. مهدی‌زاده تصریح کرد: این در حالی است که خانواده‌هایی که از سطح سواد مشابهی بهره‌مند هستند،‌ زندگی راحت‌تری داشته و درک متقابلی نسبت به یکدیگر دارند. وی افزود: بنابراین ما باید تعادل سطح دانش و سواد و آموزش را در خانواده‌ها برقرار کنیم تا همه اعضای آن خانواده موفق به درک متقابل از یکدیگر شوند. معاون سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برای تحقق این مهم باید همه اعضای جامعه را به یادگیری تشویق کنیم و به همین دلیل است که امروزه سطح سواد جوامع را با ملاک میزان افراد در حال یادگیری می‌سنجند. مهدی‌زاده ادامه داد: متاسفانه نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش ما نتوانسته خود را با این تغییرات هماهنگ کند و ما به مدرسه به عنوان کارخانه‌ای برای تبدیل افراد بی‌سواد به با سواد نگاه می‌کنیم. وی گفت: متاسفانه مدارس و کلاس‌های درس ما مانند زندان است، زندان جایی است که فرد در آن اختیار و تحرک و پویایی ندارد و در کلاس‌های درس ما نیز دانش‌آموزان تحرک و اختیار ندارند و این معضلی است که باید برطرف کنیم. معاون نهضت سوادآموزی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان را روزانه چند ساعت مجبور به حضور در این کلاس‌های بی‌تحرک کرده و بعد می‌گوییم باید علاقه به درس داشته باشید. مهدی‌زاده افزود: به همین دلیل است که دانش‌آموزان علاقه‌ای به رفتن به کلاس‌ها نداشته و علاقه‌ای به درس ندارند و از سر اجبار درس یاد می‌گیرند و تنها به دنبال نمره قبولی هستند و نه درک دانش.


94/11/26 - 14:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن