تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804751981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید خبرنگاران از ۱۲ پروژه سنگ آهن بافق/شهر در سیطره معادن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری مهر؛
بازدید خبرنگاران از ۱۲ پروژه سنگ آهن بافق/شهر در سیطره معادن

عكس


شناسهٔ خبر: 3556945 - یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
استانها > یزد

یزدـخبرنگاران یزد با سفر به بافق از ۱۲ پروژه سنگ آهن مرکزی بازدید کردند، پروژه‌هایی که از هر لحاظ شهر را وابسته کرده و مردم امیدوارند با پروژه‌های در دست اجرا، تغییری در وضعیت بافق حاصل شود. به گزارش خبرنگار مهر، سفر یک روزه خبرنگاران از جاده پر فراز و نشیب و طولانی بافق آغاز شد، سفری که حتی ردپای سنگ آهن با تردد کامیون‌ها در جاده‌ها نیز هویدا بود. پس از اینکه خبرنگاران در تنها هتل شهر بافق که با سرمایه گذاری سنگ آهن مرکزی بافق احداث شده، مورد استقبال قرار گرفتند، بازدید پنج ساعته از پروژه‌ها آغاز شد و در طول سفر به بخش‌های مختلف شهر بافق، ۱۲ پروژه معدنی و جوار معدنی و حتی برخی پروژه‌های شهری که سنگ آهن مرکزی بافق برای رفاه مردم و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در آن هزینه کرده است، مورد بازدید قرار گرفت. معدن سه‌چاهون نخستین پروژه بازدیدی خبرنگاران بود. این معدن در فاصله ۴۷ کیلومتری شمال شرق شهر بافق و ۳۵ کیلومتری معدن چغارت قرار دارد. سه چاهون ۱۵۰ میلیون تن ذخیره زمین شناسی دارد مدیر مجموعه سه‌چاهون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه‌چاهون در مجموع ۱۵۰ میلیون تن ذخیره زمین‌شناسی دارد که ۱۰۷ میلیون تن آن قابل استخراج است و در حال حاضر سالانه ۳.۵ میلیون تن سنگ آهن از این معدن استخراج می‌شود. داود تقوی بیان کرد: علاوه بر برداشت ذخیره معدنی، باطله برداری نیز از معدن انجام می شود اما برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بالا در باطله برداری، سیستمی نصب و راه اندازی شده که بار اضافه معدنی در حمل را کاهش می‌دهد.

مجموعه کوبینگ خشک نیز دیگر پروژه فعال در مجموعه سنگ آهن بافق است که با استقرار این واحد، هزینه‌های حمل و نقل سنگ آهن کاهش می یابد. مدیر این مجموعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کوبینگ، عیار سنگ را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد و سبب می‌‌شود تا باطله‌های سنگ از رده خارج شود به همین دلیل نیز نیاز به حمل باطله به همراه سنگ دارای عیار بالا نیست و این امر عامل صرفه جویی در هزینه حمل و نقل است. ظرفیت خردسازی و طبقه بندی ۶.۵ میلیون تن سنگ آهن در کوبینگ خشک چغارت مجید خدابخشی عنوان کرد: کوبینگ خشک چغارت ظرفیت خردسازی و طبقه بندی سالانه بالغ بر ۶.۵ میلیون تن سنگ آهن را داراست. از جمله پروژه‌هایی که سنگ آهن مرکزی بافق برای بهبود فضای شهری و ایجاد تفرجگاه برای مردم و مهندسان و کارگران معادن و خانواده های آنها در دست احداث دارد، کوهستان پارک وحشی بافقی است. مدیر این پروژه در بازدید خبرنگاران از محوطه این طرح اظهار داشت: این طرح از ۱۲ سال پیش کلید خورده اما هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشته و تنها در فاز یک، بخشی از کار انجام شده است. سید سعید حسینی مبارکه عنوان کرد: وسعت این پروژه ۲۹.۵ هکتار است و شامل فضاهای برکه، آبشار، فضای سبز، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی، کمپینگ عمومی و پارکینگ است. بهره برداری از فاز اول پارک وحشی بافقی در فروردین ۹۵ وی یادآور شد: فاز اول این پروژه به احتمال زیاد در فروردین ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود. در این سفر همچنین معدن چغارت بافق با ذخیره زمین شناسی ۱۹۳ میلیون تن نیز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

معاون معدنی سنگ آهن مرکزی بافق در بازدید خبرنگاران از این معدن اظهار داشت: معدن چغارت از سال ۵۰ در حال بهره برداری است اما هنوز ۲۵ میلیون تن ذخیره معدنی و ۲۵ میلیون تن باطله دارد و تقریبا تا ۱۵ سال آینده ماده معدنی برای صنایع جوارمعدنی در این معدن وجود دارد. وجود ۳۸ آنومالی در یک منطقه علی یزدی عنوان کرد: در منطقه بافق یعنی از جلال آباد زرند تا ساغند، ۳۸ آنومالی با ذخیره معدنی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن وجود دارد که وجود این آنومالی‌ها، برنامه ریزی مدیران سنگ آهن را برای راه اندازی صنایع جوار معدنی تسهیل می کند. بازدید از پروژه مخزن ذخیره آب ۴۰ هزار مترمکعبی نیز از پروژه ‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت. حجت اله عبداله پور، مجری این پروژه اظهار داشت: مخزن ۴۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب بافق شامل چهار مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی است که به منظور ذخیره آب برای معادن، کارخانه‌های جوارمعدنی و شرب شهر احداث شده است. وی، هزینه اجرای این طرح را ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این طرح در مدت ۱۸ ماه اجرا شده و اکنون تکمیل و در مرحله آزمایش است. خروج بافق از بن بست ریلی سرپرست راه آهن سنگ آهن بافق نیز در بازدید خبرنگاران از اشتغال ۱۰۰ کارگر در بخش راه آهن سنگ آهن خبر داد و اظهار داشت: این راه آهن توسط کارگران این شرکت و بدون برگزاری مناقصه احداث شده است. سید میرسعید حسینی عنوان کرد: از طریق این خط سالانه دو میلیون تن سنگ آهن از سه چاهون به چغارت حذف می شود که این امر علاوه بر تسریع کار، بافق را نیز از بن‌بست خارج کرده و به چادرملو و یزد متصل کرده است.

کارخانه فرآوری سنگ نیز از واحدهای جوارمعدنی سنگ آهن بود که امروز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت. ایرج آقاجانی در مورد این کارخانه اظهار داشت: خطوط این کارخانه با گرفتن ناخالصی‌های سنگ،‌ علاوه بر افزایش عیار آن، از حمل سنگ باطله و تحمیل هزینه های اضافه حمل جلوگیری می کند. ایرج آقاجانی عنوان کرد: این خط پیش نیاز کارخانه گندله سازی است و ظرفیت سالانه سه میلیون و ۲۵ هزار تن فرآوری سنگ را داراست. حضور پیمانکار جدید در گندله سازی سه چاهون اما گندله سازی سه‌چاهون که در آبان‌ماه امسال به دلیل خلع ید پیمانکار قبلی حاشیه ساز شد، اکنون با همان پیشرفت ۲۶ درصدی قبل با حضور پیمانکار جدید مشغول فعالیت است. بهروز شفیع، مدیر این پروژه با بیان اینکه ساخت و تکمیل گندله سازی سه چاهون، ۱۵۷ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: مشکلات مربوط به سرمایه گذاری خارجی این طرح حل شده و به زودی به پروژه تزریق می شود.

طرح جوارمعدنی آگلومراسیون نیز از طرح‌هایی است که احداث آن از سال ۸۵ آغاز شد و هم اکنون تولید آن به ۸۰ هزار تن رسیده و خوراک اولیه ذوب کوره بلند را تامین می کند. امیر مهری، مدیر این طرح با اشاره به هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای این طرح، اظهار داشت: ظرفیت کارخانه ۸۵۰ هزار تن است که می‌توان در آینده‌ای نزدیک این ظرفیت را به هزار تن رساند. احداث فولاد کسری بافق در مساحت ۱۴۰ هکتاری مدیر پروژه فولاد کسری بافق، به عنوان آخرین پروژه جوارمعدنی که امروز مورد بازدید قرار گرفت نیز در مورد این طرح اظهار داشت: این کارخانه در فضایی به وسعت ۱۴۰ هکتار در حال احداث است و تاکنون عملیات حصارکشی، برق، آب، دو هکتار فضای سبز و ... آن انجام شده است. رحمان مظفری بیان کرد: قیمت برنده مناقصه ۴.۵ میلیون یورو از کشور چین بود که با شراکت شریک داخلی، همکاری آنها آغاز شده است. خبرنگاران در ادامه مسیر بازدیدهای خود، به بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق نیز سری زدند. این بیمارستان با مشارکت سنگ آهن مرکزی بافق در حال احداث است و مصالح ساختمانی این طرح در طول مدت ساخت در اختیار پیمانکار قرار گرفته است. پایان این سفر یک روزه، برگزاری نشست خبری و پاسخگویی مدیران مجموعه سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن