تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817678993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوآورى موسيقايى بايد با كار علمى صورت گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: نوآورى موسيقايى بايد با كار علمى صورت گيرد
«براى ساخت آثار نو درباره دين، به هرحال ابتدا شأن دين و ائمه بايد حفظ و جوانب موضوعى و هنرى آن بررسى شود تا اثرى وزين خلق شود در كنار اين بايد به رفع نواقص تكنيكى نيز انديشيد.» مهرداد دلنوازى؛ آهنگساز؛ در گفت وگو با خبرگزارى قرآنى با بيان اين مطلب گفت: «نوآورى در عرصه موسيقى به راحتى امكان پذير نيست. در اين حوزه افرادى كار مى كنند كه به ذوق شخصى متكى هستند اما اين حركت به دليل اينكه پايه علمى ندارد، چندان قابل استناد نيست.» وى ادامه داد: «نوآورى موسيقايى در اصل به درون و ساختار اركستر يا گروه نوازندگان مربوط مى شود كه بايد با كار علمى صورت بگيرد و هدفمند باشد. حركت هاى ذوقى و سليقه اى راه به جايى نخواهد برد. در آثار خلاقه چيزى يا مفهومى بايد شاخص باشد و با آثار قبلى توليد شده تفاوت داشته باشد. اين دست آثار در عين حال كه مى تواند پيام داشته باشد، مى تواند به گونه اى مطرح و بيان شود كه فضاى جديدى را نيز در ذهن شنونده ايجاد كند.» دلنوازى در ادامه سخنان خود تصريح كرد: «اما اينكه اين موسيقى و خلاقيت در آن چه ويژگى هايى دارد، با قاطعيت نمى شود درباره آن حرف زد. موسيقى خلاقه پارامترى ندارد بلكه براساس جرقه اى است كه با روش هاى علمى تكميل مى شود يعنى شخص پس از بروز آن ايده، برنامه ريزى، ايجاد موضوع و جمع آورى اطلاعات مى كند و ايده خود را گسترش مى دهد.» اين آهنگساز تصريح كرد: «نوآورى مى تواند با يك ساز تنها ايجاد شود يا توسط يك اركستر بزرگ. در اين زمينه محدوديتى وجود ندارد اما دست اندركاران بايد اطلاعات جامعى در زمينه كارى كه انجام مى دهند داشته باشند يعنى كوركورانه دست به تغييرات نزنند. در تاريخ موسيقى مواردى كه تنها با اتكا به ذوق ماندگار شده باشد، محدود است و جزو استثناها است. ارائه كار نو هنرى در كنار ذوق، اطلاعات كافى، تحصيلات آكادميك و تجربه مى خواهد.» وى در ادامه گفت: «به نظر من اگر كسى در اثر خود ساختارشكنى مى كند، كافى نيست بلكه اين ساختارشكنى بايد همراه با جاذبه از سوى مخاطب باشد. توليداتى با استفاده از سازهاى محلى، سازهاى فولكلور ديگر كشورها، افكت هاى جديد و . . . صورت گرفته است اما در نهايت اثرى از سوى مخاطب پذيرفته خواهد شد كه براى او جاذبه داشته باشد.» دلنوازى در پاسخ به اينكه استمرار نوآورى در عرصه موسيقى براى خالق اثر چقدر اهميت دارد، گفت: «به روز بودن در موسيقى مهم است. ممكن است يك آهنگساز تنها دو يا يك كار شاخص در كارنامه خود داشته باشد اما اين دو اثر حاصل سال ها پژوهش و مطالعه او باشد. يعنى نتيجه يك عمر مطالعه و ذوق او در قالب همان يك يا دو اثر تجلى يابد بنابراين استمرار به معناى پركارى در زمينه كارهاى نو ارتباطى با اين تعريف ندارد.» وى ادامه داد: «بسيارى آثار در اين زمينه الگوبردارى شده و تغيير يافته كارهاى ديگر است. در جهان اثرى به معناى واقعى جديد كمتر خلق مى شود و اكثر كارهاى به ظاهر خلاقه، نگاه ديگرگونه به توليدات قبلى است. هنرمندان بيشتر از آثار همديگر الهام مى گيرند تا به خلق يك اثر كاملا نو بپردازند.» دلنوازى ادامه داد: «اگر كسى به ذات، ذهن پويايى داشته باشد خود را درگير موانع اجرايى مانند كنسرت ها و مجوزها نمى كند و با توجه به امكانات موجود ايده هاى خود را تعميم مى دهد. در اين راه تكامل و بروز ايده مهم است نه وسيله. بنابراين با اتكا به علم و جدى گرفتن ايده ها مى توان كارهايى همراه با خلاقيت ارائه داد.»
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن