تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805366101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم نتیجه نمی‌گیرد ـ 1 جای قنبرزاده همچنان خالی است / حدادی‌فر قلب حملات ذوبی‌ها + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چرا ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم نتیجه نمی‌گیرد ـ 1
جای قنبرزاده همچنان خالی است / حدادی‌فر قلب حملات ذوبی‌ها + عکس
جای خالی مهرداد قنبرزاده در سمت چپ دفاع ذوب‌آهن با آمدن هاشم بیک‌زاده هنوز پر نشده و به نظر می‌رسد همچنان پاشنه آشیل تیم یحیی همین قسمت باشد.

خبرگزاری فارس: جای قنبرزاده همچنان خالی است / حدادی‌فر قلب حملات ذوبی‌ها + عکس



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دو دیدار حساسش در نیم‌فصل دوم در مقابل استقلال و پرسپولیس تهران به تساوی رسیده است. به همین دلیل در طی دو گزارش به بررسی عملکرد این دو مسابقه سبزپوشان می‌پردازیم تا ضمن آنالیز این دو مسابقه، دلایل عدم موفقیت ذوبی‌ها را بررسی کنیم. دیدار حساس دو تیم استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در حالی برگزار شد که در پایان ماراتن دو تیم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و جدال شش امتیازی بالانشینان به سود سایر مدعیان مساوی شد. در این بازی که در نیمه اول تیم ذوب‌آهن اصفهان توپ و میدان را در اختیار داشت، بارها توانست به دروازه سید مهدی رحمتی نزدیک شود و هر بار با سد مستحکم این دروازه‌بان روبرو شد. برنامه سبزپوشان برای رسیدن به گل در نیمه اول استفاده از پاس‌های دقیق و بی‌نقص قاسم حدادی‌فر در عمق دفاع استقلال بود تا بتواند بروی سرعت و تکنیک کاوه رضایی دروازه خطرساز شوند. در این برنامه دوندگی بازیکنانی همچون مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی و کاوه رضایی تمرکز خط دفاعی آبی پوشان را به هم ریخت و آن‌ها در نیمه اول توانستند با حضور در فضای پشت محوطه جریمه آبی‌پوشان خطرناک ظاهر شوند.

در نیمه اول اگر سوپر واکنش‌های سید مهدی رحمتی که این روزها در دروازه آبی‌پوشان خوش می‌درخشد نبود، شاید اکنون شاهد نتیجه دیگری بودیم چراکه عملکرد فوق‌العاده او در دروازه مانع از گل زنی مهاجمان زهردار ذوب شد. در نیمه دوم بازی به مراتب زیباتر شد و از سرعت بالاتری برخوردار بود؛ ذوبی‌ها که با پاس‌های کوتاه و طولانی مدت مالکیت توپ را در اختیار داشتند، بارها به دروازه آبی‌پوشان پایتخت نزدیک شدند. تاکتیک یحیی در ذوب، داشتن مالکیت توپ و اضافه شدن به دروازه حریف به کمک پاس‌های کوتاه است که در این روش بازی نقش طراحانی همچون مهدی رجب‌زاده و قاسم‌حدادی‌فر غیر قابل چشم‌پوشی است.

سرعت و تکنیک مرتضی تبریزی و کاوه رضایی هم خط آتش سبزپوشان را خطرناک‌تر کرده است و مسعود حسن زاده که در این فصل مدت زیادی را از روی نیمکت‌ها کار را دنبال کرده است، به این زوج خطرناک اضافه می‌شود تا به همراه رضا شکاری جوان دست یحیی گل‌محمدی را در چیدن خط حمله‌اش بازتر باشد. اما در نیمه دوم بازی پرویز مظلومی آنالیز خوبی از حریف پیدا کرد و به خوبی توانست کانال میانی زمین را ببندد تا کار برای مهاجمان ذوب دشوار شود.

از طرفی باتوجه به حساسیت بالای این دیدار یحیی گل محمدی در نیمه دوم ترجیح داد اول بازی را واگذار نکند و بعدا به دنبال گل زنی باشد؛ شاهد این ادعا کم بودن تعداد بازیکنان این تیم در حملات نیمه دوم است. در مقابل پرویز مظلومی که با داشتن بازیکنان جوان، جنگنده و سرعتی در ضد حملات ویران کننده ظاهر می‌شوند، در نیمه دوم با آنالیز نقاط ضعف ذوبی‌ها سعی به نزدیک شدن به دروازه حریف داشت. جایگاه دو تیم در جدول حساسیت بازی را در نیمه دوم بالاتر برد و این جسارت را به استقلالی‌ها داد تا با تعداد بیشتری در ضد حملات بر روی دروازه حریف ظاهر شوند. در مقابل یحیی گل‌محمدی که با شکست احتمالی در این دیدار بعد از تعطیلات دچار حاشیه می‌شد، مراتب احتیاط را در دستور کار داشت و با ارائه یک بازی منطقی سعی به باز کردن دروازه حریف داشت. ناگفته نماند که مالکیت توپ و میدان در نیمه دوم باز هم در اختیار ذوبی‌ها بود اما ضد حملات سریع مهاجمان جوان استقلال چند موقعیت خطرناک را بر روی دروازه رشید مظاهری ایجاد کرد که با عکس العمل‌های این بازیکن روبرو شد. برنامه ذوب که در نیمه دوم به هم ریخته بود، کار را برای مغز متفکر ذوبی‌ها یعنی قاسم حدادی‌فر دشوار کرده بود و بازیکنان این تیم پس از چند پاس کوتاه توپ را به وی می‌رساندند، اما مهاجمان ذوب بخوبی توسط مدافعان استقلال مهار شده بودند و کاوه رضایی به تنهایی نمی‌توانست در میان خط دفاع پر تعداد استقلال موفق باشد. پس از ناکامی در امر گلزنی، یحیی گل‌محمدی مرتضی تبریزی را به سمت راست متمایل کرد تا توپ‌ها پشت محوطه جریمه به قاسم حدادی‌فر برسد و وی با کمک مهدی رجب‌زاده توپ را به تبریزی سرعتی برسانند تا این بازیکن با ارسال پاس از پشت مدافعان فرصت گل‌زنی را برای کاوه رضایی ایجاد کند.

این تاکتیک یحیی هم جواب نداد و در نهایت در دقیقه 77 یحیی گل‌محمدی دست به ریسک بزرگی زد؛ این سرمربی جوان مهدی رجب‌زاده را که در زمین عملکرد خوبی داشت از زمین خارج کرد و به جای او رضا شکاری جوان و تکنیکی را به میدان آورد. مسن‌ترین بازیکن ذوب با جوان‌ترین بازیکن این تیم تعویض شد تا رضا شکاری بتواند پشت محوطه جریمه با استفاده از مهارت‌های فردی‌اش، به کمک کاوه رضایی بیایید و یا بتواند باتوجه به سبک بازی فانتزی‌اش بازیکنان جنگنده استقلال را وادار به خطای پشت محوطه کند.

این تاکتیک یحیی هم جواب نداد و شکاری نوجوان نتوانست انتظارات کادر فنی را در این بازی برآورده کند که با توجه به حساسیت بالای بازی و مدت زمان کمی که به وی اختصاص یافت طبیعی به نظر می‌رسید.  تیم‌های پرویز مظلومی که همیشه به دفاع چند لایه و پرتعداد معروف بوده‌اند، در این بازی هم توانست موفق عمل کند تا یک کلین شیت شیرین به همراه تک امتیاز از اصفهان به سوغات ببرد. یحیی گل‌محمدی که در نیمه دوم دیگر زمانی برای اجرای تاکتیک دیگری نداشت نتوانست جریان بازی را به سود خودش تغییر دهد و استقلال تهران همان‌طور که مورینو برای اولین‌بار با بسته بازی کردن و دفاع چند لایه در مقابل تیکی تاکای پپ گواردیولا ایستادگی کرد، توانست جریان بازی را به سود خودش تمام کند. سمت چپ ذوب‌آهن همچنان پاشنه آشیل این تیم است و آمدن هاشم بیک‌زاده هم نتوانست این نقیصه را برطرف کند؛ احسان پهلوان سرعتی هم که بیشتر میل به کارهای هجومی دارد، در دفاع، عملکردی مثل حمله ندارد. هاشم بیک‌زاده هم که در غیاب مهرداد قنبری در این پست جذب شده بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نیمه دوم بیشتر ضد حملات آبی‌پوشان از همین سمت صورت گرفت تا بتوانند از سرعت جابر انصاری و سجاد شهباززاده تنها مهاجمان‌شان استفاده کنند.

این برنامه مظلومی خیلی جواب نداد و عملکرد مدافعان میانی ذوب در پوشش این منطقه از زمین دست مظلومی را از رسیدن به گل کوتاه کرد. نکته جالبی که در ترکیب ابتدایی آبی‌پوشان به چشم می‌خورد استفاده همزمان از چهار مدافع و دو هافبک دفاعی با روحیات تدافعی شدید است؛ جایی که امید ابراهیمی به همراه روزبه چشمی پشت محوطه جریمه تیم‌شان را بخوبی بسته بودند.

احسان پهلوان که در تیم امید هم خوش درخشیده بود، در این بازی عملکرد خوبی داشت و با قطع پاس‌های حریف و حرکت سرعتی به عمق، بارها توانست روند بازی را برای سبزپوشان عوض کند. جواب دادن بازی تکنیکی این بازیکن در پشت سد دفاعی استقلال عاملی شد تا یحیی گل‌محمدی رضا شکاری جوان را به میدان بیاورد. شایان ذکر است مهدی مهدی‌پور هم در خط میانی ذوبی‌ها بازی خوبی را به نمایش گذاشت و در کارهای تدافعی توانست بخوبی سمت چپ این تیم را پوشش دهد. چهره ویژه ذوب: در تیم ذوب‌آهن به قطع نقش بازیکنانی همچون قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان و مهدی‌پور قابل توجه بود. بازی‌سازی قاسم در میانه میدان، سرعت و قطع پاس‌های حریف توسط احسان پهلوان و عملکرد خوب مهدی‌پور در پوشش خط دفاع ذوب باعث برجسته شدن نام این بازیکنان در این دیدار شد. چهره ویژه استقلال: بی‌شک ستاره بی‌چون و چرای آبی‌پوشان سید مهدی رحمتی بود که در چند واکنش فوق‌العاده عمل کرد و مانع گلزنی حریف شد. البته نقش امید ابراهیمی هم در کارهای تدافعی و همچنین در ارسال پاس و راه انداختن مهاجمان سرعتی استقلال بی‌تاثیر نبود.   ******************************** گروه آنالیزور دفتر خبرگزاری فارس اصفهان ********************************

94/11/21 - 13:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن